به گزارش آنا، با توجه به آسیب زانوی راجر فدرر، او مسابقات «المپیک ریو» و «US Open» را از دست خواهد داد. این ورزشکار ۳۴ ساله اذعان داشته است که در فصل پیش رو به میدان نخواهد رفت تا بتواند به‌طور کامل دوره ریکاوری بعد از جراحی زانو که در ماه فوریه داشته است را پشت سر بگذارد.

راجر فدرر در صفحه رسمی فیس‌بوک خودش اعلام کرده است که: «باکمال تأسف اعلام می‌کنم که من نمی‌توانم نماینده سوئیس در المپیک ریو باشم و همچنین باقی‌مانده فصل پیش رو را از دست خواهم داد.»

قهرمان ۱۷ دوره مسابقات گرند اسلم که مجبور شد به دلیل آسیب زانو زیر تیغ جراحی برود پیش‌ازاین به دلیل آسیب در ناحیه کمر مسابقات آزاد فرانسه را از دست داد و نتوانست برای ۶۶ بار متوالی در مسابقات گرند اسلم حضور پیدا کند و رکورد ۶۵ حضور متوالی در این مسابقات را به نام خود ثبت کرد، بااین‌حال او توانست به دور مسابقات بازگردد و در مسابقات ویمبلدون به دور نیمه‌نهایی برسد تا در آنجا مغلوب میلوش رائونیچ شود؛ اما این بار پس از جراحی زانو او تصمیم گرفته است که زمان بیشتری را به استراحت اختصاص دهد.

راجر فدرر در مسابقات فینال انفرادی المپیک لندن مغلوب «اندی ماری» شد و در بیجینگ ۲۰۰۸ به همراه «استن واورینکا» توانست مدال طلا مسابقات دوبل را به دست بیاورد. او در رابطه با نحوه اتخاذ تصمیمش بیان کرد: «با در نظر گرفتن همه گزینه‌ها و با مشورت با پزشک و هم‌تیمی‌هایم، من یک تصمیم بسیار سخت گرفتم و آن این بود که از ادامه فصل ۲۰۱۶ کناره‌گیری کنم به این دلیل که من به تمرینات باز توانی بیشتر و طولانی‌تری نیاز دارم تا بتوانم مراحل درمانم پس از جراحی زانوهایم که در اوایل سال داشتم را به‌خوبی تکمیل کنم. باید زمان کافی را به هردو زانو و بدنم بدهم تا به‌طور کامل ریکاوری شوند.»

فدرر اضافه کرد: «اینکه ادامه فصل را از دست بدهی بسیار دشوار است، اما نقطه قوتش اینجاست که این تجربه به من فهماند من بسیار خوش‌شانس هستم زیرا توانسته‌ام مسیر خودم را با کمترین مصدومیتی پشت سر بگذارم.»

او در بخشی دیگر از گفته‌هایش اضافه کرد: «عشق من به تنیس، به مسابقه، به تورنمنت و علی‌الخصوص به شما که طرفداران من هستید دست‌نخورده باقی می‌ماند و همیشه پابرجاست. من با همان انگیزه‌ای که در گذشته داشته‌ام برای بازگشتی قدرتمند به مسابقات برنامه‌ریزی و تلاش خواهم کرد تا بتوانم با سلامت کامل و آمادگی خوب در فصل ۲۰۱۷ به میدان مسابقات بازگردم.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.