به گزارش ایرنا، دولت سوریه ضمن تاکید دوباره بر راه حل سیاسی و تحقق خواسته های مردم سوریه بدون دخالت دست های خارجی، آمادگی خود را برای شرکت در مذاکرات صلح سوری - سوری اعلام کرد.
منبع آگاه در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که دمشق با جدیت گفت وگوهای وزیران خارجه آمریکا و روسیه را در خصوص مبارزه با تروریسم دنبال می کند.
این منبع افزود: سوریه در خط مقدم مبارزه با شر فراگیر (تروریسم) قرار دارد و از این مذاکرات استقبال می کند و ضمن تاکید بر اراده ارتش برای مقابله با گروه های تروریستی آمادگی خود را برای همکاری با روسیه و دیگر اعضای جامعه جهانی در راه تحقق این هدف و هماهنگی عملیات هوایی علیه تروریسم بر اساس توافق بین روسیه و آمریکا، اعلام می کند.

** هشدار مجدد سازمان ملل نسبت به بروز فاجعه انسانی در حلب
سازمان ملل نسبت به خطر احتمال بروز فاجعه انسانی در حلب در صورت فراهم نشدن امکان ارسال کمک های انسانی به این منطقه هشدار داد.
ایاد نصر سخنگوی هماهنگ کننده امور انسانی در خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان ملل با اعلام این خبر افزود: ادامه محاصره حلب وضعیت انسانی را برای هزاران نفر در آنجا بحرانی می کند.
براساس این گزارش حلب که در محاصره قرار دارد، در معرض حملات روزانه است .
بهاء الحلبی یک فعال رسانه ای در حلب به اسکای نیوز گفت: در حلب با کمبود اساسی همه مواد اولیه و مورد نیاز مردم مواجه هستیم حتی بیماران و افراد زخمی جنگ نیز نمی توانند داروی مورد نیازخود را تامین کنند.
درهمین حال فعالان سوری از کشته شدن هفت تن و زخمی شدن 25نفر دیگر در حمله هوایی ریف ادلب خبر می دهند.

** کشته شدن 131 نفر در سوریه
مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که روز گذشته (شنبه) ۱۳۱ نفردر مناطق مختلف سوریه کشته شدند.
در درگیری های روز گذشته در مناطق مختلف سوریه 32 نفر از نیروهای ارتش سوریه و 64 نفر غیرنظامی و 20 داعشی کشته و شمار زیادی زخمی شدند.
همچنین براساس این گزارش ۲ نفر از نیروهای خارجی وابسته به ارتش سوریه در درگیری با جبهه النصره و گردان های وابسته به آنها کشته شدند.
16 نفر از نیروهای ارتش سوریه در درگیری با گروه تروریستی داعش و جبهه النصره و نیز حملات تروریست ها به مراکز و ایست و بازرسی های و حملات موشکی و خمپاره ای کشته شده اند.
همچنین سازمان پزشکان بدون مرز در سوریه نیز اعلام کرد که در حملات هوایی روز گذشته چهار درمانگاه صحرایی و یک بانک خون در حلب هدف حمله قرار گرفته است.

** کشته شدن ۵۱ تروریست داعش در جریان عملیات آزادسازی منبج سوریه
51 تروریست داعش در جریان آزادسازی شهر منبج واقع در استان حلب سوریه از اشغال گروه تروریستی داعش، کشته شده اند و همچنان درگیری ها در منطقه الکجلی ادامه دارد.
نیروهای دمکراتیک کرد سوریه توانستند منطقه «البناوی» واقع در جنوب شهر منبج را آزاد کنند که در عملیات آزادسازی این منطقه ۲۰ تروریست مسلح داعش کشته شدند.
بعد از آزادسازی البناوی، نیروهای کُرد به سمت منطقه الکجلی در جنوب شرق منبج حرکت کردند و درگیری های شدید میان نیروهای کُرد و تروریست های داعش به وقوع پیوست که در این درگیری ها نیز 31 تروریست کشته شدند.

** روسیه کشتار زنان و کودکان سوری در بمباران ائتلاف آمریکایی را هولناک خواند
روسیه با ابراز نگرانی از حمله اخیر هوایی ائتلاف آمریکایی به شهر منبج نزدیک حلب که جان ده ها غیر نظامی بویژه زنان و کودکان سوری را گرفت، اعلام کرد: اگر این واقعیت بسیار هولناک تایید شود، باید نتیجه گیری های لازم برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی انجام گیرد.
خانم ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره گفت: بمباران منبج در سوریه از سوی ائتلاف آمریکایی بشدت نگران کننده و دردناک است.
پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه امروز (شنبه) به نقل از سخنان زاخارووا در جمع خبرنگاران نوشت: حمله های هوایی ائتلاف آمریکایی ده ها غیرنظامی از جمله زنان و کودکان را در مناطق مسکونی کشت و شماری نیز زخمی شدند.
وی افزود: بدیهی است که باید این اخبار با دقت بررسی شود و تحقیقات کاملی در باره آن صورت می گیرد تا افکار از نتایج آن آگاهی یابد و اگر این واقعیت بسیار هولناک تایید شود، لازم است برای جلوگیری از تکرار آن اقدام صورت گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.