شماره روزنامه ۵۹۹۴
|

آخر هفته

  • آن سیاسی که دانشگاه را غیرسیاسی می‌خواست

    محسن آزموده وقتی سخن از تغییر ریاست دانشگاه توسط سرپرست وزارت آموزش عالی یا به تعبیر عام تر دولت می‌رود، ممکن است این پرسش ساده به اذهان خطور کند که چرا نهادی که نخبگان علمی جامعه در آن فعالیت می‌کنند، خودسامان نیست و چرا دیگران باید برای ریاست آن تصمیم‌گیری کنند؟ البته شاید طرح این سوال، ساده به نظر برسد، اما بدون شک پاسخ به آن با توجه به پیچیدگی‌های تاریخ معاصر ایران و دشواری‌هایی که نحوه شکل‌گیری دولت مدرن در ایران داشته از سویی و ارتباط این دولت با ابعاد گوناگون جامعه از سوی دیگر، چندان آسان نیست.
  • من مادر هستم

    آخرین ساخته فریدون جیرانی یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های سال گذشته بود که حتما از حاشیه‌های اکرانش خبر دارید. حالا همان فیلم با تاکید بر نامناسب بودن برای افراد زیر ۱۶ سال وارد شبکه نمایش خانگی شده است. «من مادر هستم» یکی از فیلم‌های متفاوت سال‌های اخیر است که مضمونی قابل توجه دارد. اکران این اثر در سینماها با استقبال بسیار زیادی مواجه شده و حالا در نسخه دی وی دی فیلم «من مادرهستم»، پشت صحنه فیلم، تکه‌هایی از حذفیات فیلم، حاشیه‌های جنجالی شامل اطلاعیه‌هایی علیه نمایش هنگام اکران و پاسخ هواداران فیلم و خبرها و.
  • صدرنشینی سیاست‌مداران تازه نفس

    یاسین نمکچیان کتاب یکی از مهمترین کالاهای فرهنگی است که متاسفانه این روزها حال و روز خوشی ندارد. افزایش قیمت کاغذ در ماه‌های اخیر و بالا رفتن قیمت کتاب باعث شده تا بازار نشر وضعیتی بحرانی را تجربه کند. علاقه‌مندان به مطالعه این روزها کمتر دست به جیب می‌شوند و شاید غیرقابل باور نیست اگر بگوییم کتاب از سبد کالاهای مصرفی خانواده‌های ایرانی تقریبا حذف شده است. با این حال اما کسانی هم هستند که درهرشرایطی عادت به مطالعه را حفظ می‌کنند. آنها عاشقانه به مراکز فروش کتاب می‌روند و متناسب با جیب خود هزینه می‌کنند.
  • نامهربان با علوم ارتباطات

    ابراهیم عبدالله‌زاده مهرماه که بیاید، ۴۶ سال از راه‌اندازی نخستین دانشکده تخصصی در حوزه علوم ارتباطات در ایران که رشته‌های روابط عمومی و روزنامه‌نگاری در آن تدریس می‌شد، می‌گذرد. طی این سال‌ها، رشته‌های خانواده علوم ارتباطات اجتماعی، فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌اند؛ از انحلال دانشکده علوم ارتباطات و ادغام رشته‌های آن در رشته علوم اجتماعی در اوایل انقلاب گرفته تا احیای آنها در سال‌های پایانی دهه ۶۰ و تاسیس دوره کارشناسی ارشد آن در سال ۱۳۶۹ و دکترایش در سال ۱۳۷۵. از مقدمات احیای دانشکده علوم ارتباطات و نصب تابلوی آن در کنار تابلوی «دانشکده علوم اجتماعی» دانشگاه علامه طباطبایی در دی‌ماه ۱۳۸۳ و پذیرش دانشجو در سه رشته برای آن دانشکده از مهرماه ۱۳۸۴ گرفته تا زمزمه‌های انحلال دوباره رشته‌های کارشناسی در گروه ارتباطات؛ اینهایی که گفتم، همگی برگ‌هایی از پرونده قطور این رشته علمی در ایران هستند.
  • مدیریت اقتصاد خانواده در ابتدای زندگی مشترک

    یکی دو هفته اول که همه چیز خوب است، احتمالا پدر و مادر شما یخچال و فریزر را برایتان پر کرده اند. حتی برای چند روز هم غذا دارید، همه جا تمیز و مرتب و آماده است تا زندگی مشترکتان را با نشاط آغاز کنید. اما داستان دقیقا از جایی شروع می‌شود که برای خرید مایحتاج، پای شما به سوپرمارکت محله باز می‌شود. به گزارش روزنامه خراسان؛ اگر تاکنون تجربه خرید نداشته‌اید، احتمالا هر چیزی که توجه شما را جلب می‌کند برمی‌دارید و چیزهای زیادی به خاطر می‌آید که نیاز دارید یا شاید بعدها به کارتان بیاید. همین می‌شود که کلی خرید مربوط و نامربوط انجام می‌دهید و زمان پرداخت هزینه اجناس، وقتی رقم مذکور را می‌شنوید، حس ناخوشایندی به شما دست می‌دهد و با خودتان می‌گویید: «وای خدای من این خرت و پرت‌ها چقدر گران شده است!» بسیاری از خانواده‌ها با این ذهنیت که فرزندانشان به اندازه کافی بزرگ شده‌اند آن‌ها را روانه خانه بخت می‌کنند و از دادن برخی آموزش‌های کوچک و اساسی به آن‌ها غفلت می‌کنند.
  • Xperia Z۱ نسل جدید گوشی هوشمند سونی

    امروزه برای گوشی‌های هوشمند، صرف باریک بودن کافی نیست. آنها باید ضد آب نیز باشند. سونی با معرفی گوشی هوشمند جدید «Xperia Z۱» به این مهم دست یافته است. این گوشی ۵ اینچی، ضد آب و ضد گرد و غبار است، بنابراین می‌توان در هر مکان و لحظه‌ای از آن استفاده کرد. علاوه بر این‌ها دوربین ۲۰ مگاپیکسلی یکی دیگر از ویژگی‌های آن است؛ این دوربین قابلیت‌های جانبی فراوانی دارد که از جمله آن می‌توان به توانایی گرفتن ۶۱ عکس در ۲ ثانیه اشاره کرد!
    .
  • ناتمام

    نمایش «ناتمام» به کارگردانی سیما تیرانداز و نویسندگی هاله مشتاقی نیا یکی از نمایش‌های قابل تاملی است که این روزها در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است. این نمایش که از سه‌شنبه ۵ شهریورماه، در تالار چهارسوی مجموعه تئاترشهر به صحنه رفته در سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با نام «مرد مقابل» اجرا و برنده تندیس بهترین کارگردانی و تقدیر از بازیگر نقش اول مرد شد. امیر کاوه آهنین جان، محمودرضا رحیمی، رویا جاویدنیا، شایسته ایرانی، عرفان ابراهیمی و پردیس احمدیه در این اثر ایفای نقش می‌کنند. شایسته ایرانی در این نمایش جایگزین مریم شیرازی شده است.
  • کنسرت‌ها - ۲۸ شهریور ۹۲

  • عوارض مجرد بودن

    رییس دانشکده روان‌‌شناسی دانشگاه تهران با تشریح عوارض مجرد بودن جوانان در جامعه گفت: دلیل اصلی فراوانی طلاق در جامعه بی توجهی به انتخاب دقیق همسر است به همین دلیل شعار انتخاب دقیق در ازدواج پایدار باید در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های متولی قرار گیرد. غلامعلی افروز در گفت‌وگو با مهر در مورد کاهش ازدواج و افزایش طلاق در جامعه گفت: خانواده‌ها باید بدانند که اگر کسی در سن ازدواج بوده و عمدا ازدواج نکند دچار عوارضی چون اضطراب، افسردگی و بدبینی می‌شود و بهترین و موثرترین رویکرد فرزندپروری این است که باید بچه‌ها را عروس و داماد تربیت کنیم.
  • باتری‌ها را شارژ کنید

    باتری خودرو یکی از قطعه‌هایی است که توجه زیادی را از سوی صاحب خودرو می‌طلبد، زیرا سلامت قطعات برقی خودرو در گرو این قطعه است، قطعه ای که وظیفه تامین برق خودرو را بر عهده دارد. به گفته کارشناسان، به طور کلی دو نوع باتری برای خودروها وجود دارد، یکی باتری‌های «تر» یا باتری‌های اسیدی که در دسته باتری‌های قدیمی قرار می‌گیرند و دیگری باتری‌های اتمی یا باتری‌های پیل‌خشک که امروزه بیشتر استفاده می‌شوند. کارشناسان عقیده دارند که عمر مفید باتری خودرو یک تا دو سال است و بسته به شرایط آب و هوایی، میزان رسیدگی به باتری و یا میزان استفاده از خودرو عمر آن کم و زیاد می‌شود.
  • این زودپزها را نخرید

    زودپز آلومینیومی در طول زمان لایه آلومینیوم پوشیده نشده دگرگون و حفره دار می‌شود و غذا در داخل همین حفره‌های کوچک جمع شده و محلی برای رشد میکروب می‌شود. نگهداری غذاهای حاوی اسید مانند سس‌های حاوی گوجه فرنگی این فرآیند را شدت می‌بخشد. ا ین فرآیند ممکن است تنها چند ساعت طول بکشد! علاوه‌بر اینها، امکان به‌وجود آمدن لکه‌های سیاه که پاک کردن آنها مشکل است روی ظروف آلومینیومی بسیار زیاد است. آلومینیوم انتقال‌دهنده خوبی برای گرما و حرارت است ولی امکان به ‌وجود آمدن نقاط داغ در آن نیز وجود دارد. مشکل دیگر ظروف آلومینیومی ترکیب شدن آلومینیوم خورده شده توسط اسیدها و .
  • ورزش مداوم بی‌خوابی را درمان می‌کند

    پزشکان ورزش مداوم را برای غلبه بر مشکل بی‌خوابی توصیه می‌کنند اما از سوی دیگر تاکید دارند که این تاثیر مثبت بلافاصله رخ نمی‌دهد بلکه حداقل چهار ماه طول می‌کشد تا این راهکار تاثیر خود را در درمان بی‌خوابی نشان دهد. به گزارش ایسنا؛ «کلی بارون»، سرپرست گروه مطالعاتی در دانشگاه نورث‌وسترن آمریکا دراین‌باره می‌گوید: اگر با مشکل بی‌خوابی مواجه هستید نمی‌توانید به سرعت با ورزش آن را درمان کنید. ورزش کردن و خوابیدن رابطه‌ای بلندمدت دارند و باید بدون ناامیدی به ورزش کردن ادامه دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.
  • تمرین‌هایی برای مثبت‌اندیشی

    ترجمه: مهدی سریرچی ذاتا یک فردخوش‌بین نیستید؟ با استفاده ازاین تمرین‌های ساده می‌توانید ذهن خود را پرورش دهید تا خوش‌بین‌تر باشید. اگر تجربه انجام بازی ویدئویی Tetris (بازی کامپیوتری که در آن کاربر مربع‌های رنگی را که از بالای صفحه نمایش به پایین می‌ریزد مرتب می‌کند) را داشته باشید، می‌دانید که حتی بعد از پایان بازی بازهم آن مربع‌های رنگی کوچک در ذهن شما باقی می‌مانند. دانشمندان علوم رفتاری معتقدند پایدار ماندن تصاویر تتریس در ذهن، اثر یک بازی ویدئویی نیست، بلکه نشان دهنده نکته مثبتی در ساختار ذهنی ما است که به آن انعطاف‌پذیری ذهن گفته می‌شود.
  • بهترین گوشی‌های دوسیم‌کارته بازار

    مریم عسگری افزایش تعداد اپراتورهای تلفن همراه مانند ایرانسل، تالیا، رایتل و. . . و همچنین عرضه سیم‌کارت‌های ارزان قیمت به بازار نه‌تنها به افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه و رشد تعداد کاربران گوشی تلفن همراه منجر شده است، بلکه به ورود و محبوبیت کالاهایی با قابلیت‌های بیشتر نیز کمک کرده است. کالاهایی نظیر گوشی‌های دو سیم‌کارته که قابلیت‌های بیشتری در اختیار کاربرانی قرار می‌دهد که تمایل به استفاده از دو سیم کارت در یک گوشی به منظور ایجاد تمایز بین تماس‌های شخصی و تجاری خود دارند. این نوع گوشی‌ها که در برندهای گوناگونی به بازار عرضه شده‌اند توانسته‌اند توجه‌ها را به خود جلب کرده و سهمی از میزان فروش بازار را به خود اختصاص دهند.
  • چهره‌های ساختگی تهران

    یکی از پرسش‌های بنیادین تاریخ هنر، پیرامون نسبت حقیقت و زیبایی است. آیا زیبایی خلق شده در اثر هنری، بخشی از حقیقت دنیای پیرامون است یا صرفا برداشت هنرمند است از موقعیتی خاص؟ فلسفه معاصر به واسطه پیشرفت‌های خود در شاخه «هرمونوتیک مدرن» پاسخ‌های متفاوت و پیش‌برنده‌ای به این پرسش بنیادین داده است. اما این پرسش‌ها در جهان امروزی دایره وسیع‌تری به خود گرفته‌اند. «جرالد روسباخر» هنرمند اتریشی در دهمین اجرا از مجموعه «هزار و یک عصر» که به کیوریتوری (مدیریت) «علی اتحاد» در «تهران آرت» برگزار شد، این پرسش بنیادین را به گونه‌ای خلاق و متفاوت مطرح کرد.
  • معرفی هنرمندان منتخب نسل نو - ۲۸ شهریور ۹۲

    هنرمند: لیلا سیدزاده اتریشی‌ها نویسنده معاصری دارند به نام «اینگه بروگ باخمن»، که «برش» یکی از مولفه‌های اصلی اغلب آثار اوست. او همه چیز را برش می‌زند: زمان، شخصیت‌ها، رویدادها، اشیا و حتی زبان روایی اثرش را. و این کار را تا جایی پیش می‌برد که دریکی از آثارش با نام «اوندینه می‌رود» در مرزی میان شعر و نثر داستانی حرکت می‌کند. آثار «لیلا سیدزاده» نیز در وضعیتی مشابه سیر می‌کنند. او در یکی از آثارش دختری را هنگام بازی با توپ برش می‌زند، پاهای دختر در جلوی تصویر است و نیم تنه بالای او در عقب تصویر.
  • نمایش‌خانگی - ۲۸ شهریور ۹۲

    چه خوبه که برگشتی کارگردان: داریوش مهرجویی بازیگران: حامد بهداد، مهناز افشار، رضا عطاران، همایون ارشادی، علیرضا جعفری، علی‌اصغر طبسی، راضیه فرجی، محمد کارت، محسن بشیر، عرشیا توفیقی، اکبر نیری، محمد ثانی، قربان خدادوست و. . . با حضور رویاتیموریان و حسن پورشیرازی. خلاصه داستان: فرزاد (جراح دندان‌پزشک) پس از سال‌ها به ایران می‌آید تا دور از مسائل آشفته زندگی‌اش نفسی تازه کند. ولی ورود او هم زمان است با پدیدار شدن یک شیء مرموز شبه فضایی و خانم دکتر یاسمین و سنگ‌های جادویی‌اش که رفاقت دیرینه فرزاد و کامبیز را که سال‌ها است در همسایگی هم و در کنار دریا زندگی می‌کنند، به جدالی بیهوده می‌کشاند و.
  • چی بخوریم تا کم‌خون نشویم؟

    ‌یک کارشناس تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف خشکبار نظیر توت خشک، برگ آلو، انجیر و کشمش، غلات و حبوبات جوانه زده جزو منابع مفید و موثر برای پیشگیری از کم‌خونی هستند. به گزارش ایسنا، شهلا جودت اظهار کرد: کم‌خونی نوعی اختلال شایع خونی است که به کاهش بیش از حد طبیعی گلبول‌های قرمز خون اطلاق می‌شود و می‌تواند زمینه بسیاری از بیماری‌ها را در فرد به وجود آورد. وی ادامه داد: کم خونی می‌تواند به سرعت عملکرد بدن را تحت‌تاثیر قرار دهد و بسیاری از افراد مبتلا به کم خونی از افت عملکرد و کارآیی بدن به شدت رنج می‌برند که در صورت اقدام نکردن به درمان و تشدید این اختلال، زندگی روزمره آنها مختل می‌شود.
  • خروج کشتیرانی از تحریم

    ‌در حالی‌که بیشتر تحلیلگران، فضای مثبت ایجادشده در پی روی کارآمدن دولت جدید ایران و نیز فشار گروه‌های مدنی را عامل اصلی لغو برخی از تحریم‌های اعمال‌شده علیه جمهوری اسلامی می‌دانند، به نظر می‌رسد در ادامه این خوشبینی‌ها، قفل‌های بیشتری از تحریم‌های غرب با کلید دولت روحانی در حال باز شدن است. روز دوشنبه دادگاه اروپا که نهاد قضایی اتحادیه اروپا محسوب می‌شود با صدور حکمی تحریم‌های این اتحادیه علیه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و ۱۷ شرکت وابسته به آن را لغو کرد. این حکم، تحریم‌های اعمال شده علیه شرکت کشتیرانی بوشهر، شرکت کشتیرانی حافظ دریا، شرکت کشتیرانی ایران و مصر، شرکت ایران وستشیپ، شرکت کشتیرانی خزر، شرکت کشتیرانی سفیران پیام دریا و چند شرکت وابسته دیگر را لغو کرده است.
  • آلبوم‌ها - ۲۸ شهریور ۹۲

  • بهتر آن بود که صبر پیشه می‏شد

    حجت‌الاسلام باقری نماینده مجلس آقای توفیقی به انتخاب دکتر روحانی، سرپرست وزارت علوم شده‌اند و به تبع دست شان در عزل و نصب‌ها باز است، اما نکته‌ای که در این میان به ذهن می‌رسد، مقوله تامل و صبر را پیش می‌کشد، به اعتقاد اینجانب بهتر آن بود که دکتر توفیقی کمی تامل می‌کردند و پس از رای اعتماد مجلس، مساله عزل و نصب روسای دانشگاه را در دستور کار قرار می‏دادند؛ به هر شکل تجربه رای اعتماد به دکتر میلی‏منفرد نشان از آن دارد که تصمیم‏های اینچنین در رای برخی طیف‏های سیاسی مجلس تاثیرگذار است. به همین خاطر آنهایی که از این عزل و نصب ها ناراضی اند در فرصت باقی مانده تا رای اعتماد، علیه ایشان تبلیغ خواهند کرد و در نهایت رای اعتماد به ضرر دکتر توفیقی تمام می‌شود.
  • کمبود ویتامین «B» را جدی بگیرید

    یک متخصص تغذیه در خصوص کمبود ویتامین B، گفت: ویتامین‏‌های گروه B انواع مختلفی دارند که هر یک در مواد غذایی مختلفی وجود دارد پس افراد باید کمبود ویتامین B را جدی بگیرند. فرناز جزءدایمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ویتامین‎های گروه B هر یک نقش خاصی در بدن ایفا می‎کنند که نبود یا کمبود هر کدام از آنها مشکلاتی را ایجاد می‎کند. وی با اشاره به هر یک از انواع ویتامین‎های گروه B، افزود: ویتامین B معمولا در حبوبات، مغزها و مغز جو وجود دارد که کار اصلی آنان سوخت‌وساز بدن، انتقال پیام‏‌های عصبی و نیز عملکرد صحیح قلب می‎باشد.
  • کاهش قیمت به کلنگی‌ها هم رسید!

    مهدیس فرقانی شواهد در بازار معاملات املاک کلنگی، نشان‌دهنده عدم رونق در بازار خرید و فروش این دسته از املاک است، چراکه این روزها در فایل فروش اکثر املاک قدیمی، فروشنده‌ها با هر عنوانی قصد مشتری‌یابی دارند. اغلب بنگاهداران فعال در حوزه املاک کلنگی به «دنیای اقتصاد» خبر از افت قیمت بیش از ۱۰ تا ۱۵ درصدی املاک کلنگی می‌دهند و همچنین اظهار می‌کنند که این روند نزولی از ابتدای سال جاری کم کم شروع شد و در حال حاضر نرخ‌های پیشنهادی فروش به‌طور چشمگیری نسبت به سابق در حال کاهش است. مشاوران املاک یکی از مسبب‌های وضعیت فعلی بازار عرضه و تقاضای خانه‌های قدیمی ساخت را اوضاع کساد بازار واحدهای مسکونی در چند ماه گذشته اعلام می‌کنند که تاثیر بسزایی در حجم معاملات املاک کلنگی داشته است.
  • عصبانیت مردان از ۷ رفتار زنان

    شما به عنوان یک زن بهتر می‌دانید که چه رفتارهایی می‌تواند بیشتر از هر چیزی یک مرد را آزار دهد؟ اما آیا تا به حال با خود فکر کرده اید که کدام رفتارهای شما به شدت همسرتان را آزرده خاطر کرده و حتی موجب دور شدن او از شما شده است؟ به گزارش خراسان؛ البته درباره این رفتارها باید نظر و دیدگاه آقایان را هم جویا شد؛ به همین دلیل سراغ آن‌ها رفتیم و پرسیدیم بیشتر از همه‌کدام رفتارهای همسرشان برای آنها غیرقابل تحمل است و در نهایت از همه این گفته‌ها و شنیده‌ها و شکایت‌ها پرتکرارترینشان را انتخاب کردیم، که در ادامه می‌خوانید: تمام وقت تو برای من است این کاملا درست است که یک زن دوست دارد تا حد ممکن به همسرش محبت کند و نگذارد او هیچ وقت احساس تنهایی کند؛ طبیعتا مردها تا اینجا هیچ مشکلی ندارند اما گله آن‌ها از آن جا آغاز می‌شود که می‌گویند: «برخی خانم‌ها فکر می‌کنند تمام وقت مردشان تنها باید به آنها اختصاص داشته باشد و نه هیچ چیز دیگر.
  • تجربه‌های مدیریت سیاسی در دانشگاه

    دانشگاهی که دیگر افتخارآمیز نیست سمیه ابراهیمی دانش‌آموخته اقتصاد و عضو سابق انجمن علمی دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی من بهترین سال‌های زندگی‌ام را در دوره لیسانس در دانشگاه علامه سپری کردم. اغراق نمی‌کنم که همه چیز در بهترین شکل و نهایت کمال بود، اکثر شرایط لازم برای یک دانشجو در حد خوب و مناسبی مهیا بود به گونه‌ای که با افتخار و سربلندی اعلام می‌کردیم که دانشجوی علامه هستیم. در آن زمان همه اساتید مجرب در دانشکده فعالیت می‌کردند، کارکنان دانشگاه مهربان و مودب بودند و رییس دانشکده از اساتید مجرب و دلسوز بودند.
  • شنا به شرط سلامت

    یکی از ورزش‌ها و سرگرمی‌های بسیار پرطرفدار و جذاب در فصل تابستان شناست،اما همین ورزش مفرح می‌تواند مشکلاتی برای سلامت ما در بر داشته باشد که باید به آنها توجه کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پرستاری؛ به هیچ‌وجه با پا داخل استخر نپرید، چون در این حالت آب با فشار از راه مجاری که مسیر ارتباطی بین سینوس‌ها و بینی هستند، وارد سینوس‌ها شده و باعث فعال شدن میکروب‌هایی می‌شود که داخل بینی و سینوس هستند. ایجاد التهاب در این مجاری، تخلیه ترشحات سینوس‌ها را دچار مشکل کرده و انسداد ایجاد می‌کند و به دنبال این انسداد عفونت به وجود می‌آید.
  • رکود در آستانه پاییز

    با نزدیکی به آغاز فصل پاییز و پایان فصل نقل و انتقالات برخی از خبرها از تشدید رکود در بخش مسکن حکایت می‌کند. رکودی که از ابتدای امسال آغاز شده و همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری به اوج خود رسید. پس از انتخابات هم ناظران امیدواری نسبت به برنامه‌های اقتصادی حسن روحانی را دلیلی بر بلاتکلیفی در این بازار عنوان کردند که خود به رکود دامن می‌زد. بسیاری نیز بر این باورند که میزان وام خرید مسکن به قدری نیست که بتواند به این بازار تکانی دهد و آن را از رکود خارج کند. .
  • رویاهای خود را در خانواده به اشتراک بگذارید

    حتما برای شما هم در زندگی شخصی یا خانوادگی پیش آمده است که شخصی شما را به تعیین هدف یا رفتن به دنبال رویاهایتان تشویق کند. همه به ما می‌گویند که اگر برای دست یافتن به رویاهایمان تلاش نکنیم، برای باقی عمر پشیمان می‌شویم، هدف‌ها و رویاهای زندگی متفاوتند، رویاهای شخصی اغلب تحصیلی و شغلی یا حتی عاطفی‌اند، اما رویاهای خانوادگی چطور؟ آیا خانواده شما یک رویا دارد؟ آیا چند انسان مجزا که تحت عنوان یک خانواده گرد هم می‌آیند، می‌توانند یک رویای واحد داشته باشند؟ پاسخ آری است و شما نیز قطعا تجربه‌ای از این دست داشته‌اید، بسیاری از زوج‌های جوان رویاهایی یکسان دارند و خانواده‌های بسیاری هستند که رویاها و اهداف جمعی دارند.
  • افزایش قیمت برق

    در حالی وزیر نیرو از افزایش قیمت برق به ازای هر کیلوولت ساعت ۳۰ ریال به منظور حمایت از انرژی‌های نو و توسعه شبکه برق در روستاهای محروم خبر داده است که برخی از ناظران هدف از این افزایش قیمت را تامین بخشی از منابع یارانه نقدی عنوان می‌کنند. افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بودجه ۹۲ مصوب شد اما دولت دهم از اجرای آن سر باز زد و آن را به دولت بعد موکول کرد. موضوع پرداخت یارانه نقدی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت یازدهم عنوان شده است. .
  • این ماجراهای فیس‌بوکی

    شهرام شریف دبیر گروه دیجیتال حضور وزرای دولت در شبکه‌های اجتماعی و تکذیب‌های برخی از آنان در هفته گذشته بسیار پر سروصدا شد. موافقان بسیار و مخالفان اندک این موضوع بحث‌های داغی را در رسانه‌های مختلف دامن زدند. کار به تشکیل کمیته فیس‌بوک وزرای دولت رسید. فرمانده نیروی انتظامی از دولتی‌ها خواست همانند مردم از این شبکه استفاده نکنند، اما گفته شد که اتفاقا وزرای دولت روحانی به تبعیت از مردم به این شبکه‌ها آمده‌اند. یک عضو کمیته فیلترینگ از امکان رفع فلیتر فیس‌بوک در آینده دور سخن گفت و همزمان دبیر کمیته فیلترینگ اما رفع فیلتر فیس‌بوک را غیر ممکن خواند.
  • افت قیمت سکه و طلا

    در پی کاهش احتمال وقوع جنگ در منطقه، قیمت جهانی طلا کاهش یافت و به دنبال آن در بازارهای داخلی هم از قیمت طلا و سکه کاسته شد. التهابات سوریه موجب افزایش قیمت طلا و نفت شده بود که با توافق بر سر کنترل سلاح‌های شیمیایی سوریه و عدم‌حمله به این کشور، بازارها در حال بازیابی وضعیت سابق خود هستند. تحلیلگران پیش بینی می‌کنند اگرمنازعه سیاسی خاصی در دنیا رخ ندهد و بازارهای مالی رویه عادی خود را سپری کنند، بهای طلا در بازارهای جهانی و به تبع آن بازارهای داخلی بیشترکاهش می‌یابد. .
  • تحلیلگر باشید

    همیشه قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید. برآورد کنید که با توجه به میزان مصرف و نوع محصولی که تهیه می‌کنید و میزان ماندگاری آن و از همه مهم‌تر پولی که برای خرید در نظر گرفته‌اید، خرید چه محصولی اولویت دارد . همیشه به قیمت و تاریخ تولید و انقضای درج شده روی اجناس توجه کنید. هیچ گاه از سوال کردن درباره قیمت اجناس خجالت نکشید، شما حق دارید قبل از انتخاب، قیمت آنچه را می‌خرید، بدانید. برای انتخاب بین برندهای مختلف موجود در بازار بهتر است با پدر و مادر یا دیگر آشنایان خود مشورت کنید. درآمدتان را صرف آزمون و خطای محصولات مختلف نکنید و در انتخاب هایتان دقت کنید.
  • راه‌های چاق شدن و تناسب اندام

    عاطفه چهره‌گشا کسانی که به طور موروثی یا به عللی دیگر لاغرند و به گونه‌ای لاغر هستند که نباید باشند، باید به فکر رفع این مشکل باشند و با انجام باید‌ها و رعایت نبایدهای غذایی و رفتاری، جلو آن را بگیرند و حتی می‌توان همان لاغری وراثتی را هم کنترل و درمان کرد. البته اگر بیماری و مانند آن، مثلا کم‌اشتهایی علت لاغری است، تا بیماری وکم اشتهایی را برطرف نکنیم، روش‌های چاق شدن اثرچندانی ندارند و باید کوشش کرد که بیماری و کم‌اشتهایی برطرف شود؛ و اگر لاغری کنترل نشود این افراد کم‌کم دچار ضعف عمومی خواهند شد.
  • می خواستم «کازابلانکا» به دست مردم برسد

    لی لا رضایی رضا رویگری را همه بازیگر می‌دانند و هنوز هم وقتی از او به عنوان خواننده نام برده می‌شود عده‌ای تعجب می‌کنند. آلبوم «کازابلانکا» دومین آلبوم اوست که در بازار موسیقی منتشر می‌شود اما هنوز خیلی‌ها از انتشار اولین آلبومش «از عشق گفتن» بی‌خبرند. با اینکه بازیگر است اما خودش را خواننده می‌داند و بر ین باور است که قبل از اینکه بازیگر شود خواننده بوده است. می‌گوید موسیقی را قبل از بازیگری آغاز کرده و در دوران مدرسه سر صف قرآن تلاوت می‌کرد. بعدها با موسیقی آشنا شده و اصلا به واسطه موسیقی و صدای خوبش وارد تئاتر و دنیای بازیگری شده است.
  • تشریح تحولات بازار از زبان مشاوران‌املاک

    «ما نمی‌توانیم مالک را مجبور کنیم که مثلا قیمت را کاهش دهد ولی تجربه ثابت کرده اگر دولت دخالت نکند همه چیز با توافق مردم به حالت طبیعی بر می‌گردد. » مشاوران‌املاک اگر چه در مواردی، مطابق اصول حرفه‌ای دلالی عمل نمی‌کنند و طبق آنچه وزیر راه‌وشهرسازی به کرات گفته است، نواقص زیادی در این حوزه بر آنها وارد است، اما خوب یا بد، نبض معاملات مسکن به اجبار در دستان این گروه فعال در بازار مسکن قرار دارد. عباس آخوندی تقریبا یکسال پیش از آنکه به ساختمان فعلی وزارت راه‌وشهرسازی بیاید، در مقاله‌ای مبسوط، ایرادات نظام دلالی مسکن در ایران را تشریح کرده بود.
  • عشق و پول

    چالش‌های متعددی وجود دارند که همگی به مساله عشق و پول ارتباط دارند، عشق بدون شک یکی از ارکان زندگی خانوادگی است و نقش پول نیز در بقای هر نهادی اعم از خانواده انکارناپذیر است. بیشتر زوج‌ها بر این نقطه اتفاق نظر دارند که دو شخص حتی اگر کاملا برای یکدیگر مناسب باشند نیز ممکن است دچار اختلاف شوند، حتی افراد مطلقا شبیه نیز تمام روزها در طول موج یکسانی به سر نمی‌برند، اختلاف در ریتم و ضرباهنگ اخلاقی افراد نیز عاملی مهم است، برخی افراد ثبات شخصیتی دارند و برخی متلون‌المزاج‌اند و خلقی متغیر دارند، بنابراین بهتر است بپذیریم که اختلافات مالی ربطی به عدم تناسب زوجین با هم ندارد، بلکه عاملی محتمل است که نباید از پیدایی آن دچار هراس شد.
  • تولد دوباره

    همزمان با روز ملی سینما، قفل خانه سینما هم با کلید تدبیر دولت امید باز شد و هنرمندان به خانه اصلی اشان بازگشتند. ایوبی رییس سازمان سینمایی به همراه جمعی از چهره‌های صاحب‌نام سینمای ایران، خانه سینما را رسما بازگشایی کرد تا به این ترتیب امید به روزهای بعدی و حیات تازه اصناف سینمایی دوباره به دل‌های هنرمندان بازگردد. به نظر می‌رسد تغییر در رویکردهای دولت جدید نسبت به فیلم و سینما به همراه بازگشایی مجدد خانه سینما پس از دو سال تعطیلی، تولدی دوباره برای این صنف باشد. .
  • لیاقت تکیه زدن بر صندلی پدری

    علیرضا مجمع عضو گروه فرهنگ وهنر از در خانه سینما که وارد شد، همراهش مردی را آورد که چند روزی بیشتر نیست به جرگه اهل سینما پیوسته و با خود قرار گذاشته برایشان پدری کند. پنجشنبه، ۲۱ شهریور؛ روز ملی سینما، عزت‌الله انتظامی به خیابان سمنان آمد و دست مردی را گرفت و با خود وارد خانه سینما کرد که تا چند هفته قبلش تقریبا برای سینمایی‌ها ناشناخته بود. حجت‌الله ایوبی رییس تازه سازمان سینمایی اولین قدم را با قاطعیت و محکم برداشت و حرف‌هایی زد که در همان ابتدا عملی‌اش کرد. وقتی از در خانه سینما داخل شد، به نظرش این خانه خیلی کوچک آمده بود.
  • طبخ غذا در دیگ‌ بخار

    امروزه سرعت یکی از ارکان مهم و تکنیکی آشپزی به ویژه برای خانم‌های خانه‌داری که خارج از خانه نیز شغلی در اختیار دارند به شمار می‌رود. به همین دلیل است که پای دستگاه‌هایی که سرعت بیشتری به انجام عملیات آشپزی می‌دهند هر روز بیشتر از قبل به آشپزخانه‌ها باز می‌شود. یکی از این دستگاه‌های محبوب که سال‌ها است یار و همدم خانم‌های خانه ‌دار، اعم از شاغل و غیرشاغل است زودپز است. دستگاهی که برخلاف سایر کالاهای قدیمی آشپزخانه، همچنان محبوب است و از گردونه خارج نشده است. قابلمه‌ای جادویی که مواد غذایی را در مدت کوتاهی می‌پزد و آماده می‌کند.
  • آتشی که به جان مسافران افتاد

    حالا دیگر مسافرت با اتوبوس اسکانیا برای مسافران کابوس شده، شاید هم اتوبان قم که به‌عنوان امن‌ترین جاده ایران به فاصله چهار روز شاهد دو سانحه دردناک رانندگی بوده کابوس این روزهای مسافران شده است. همه چیز به ظاهرخوب و ایمن به نظر می‌رسد؛ جاده، اتوبوس اسکانیا، یک راننده باتجربه. دیگر از دلهره‌های هواپیمای توپولوف یا هواپیماهای قدیمی خبری نیست، هر چند که مسافرت با خودرو سواری آن هم خودرو داخلی نیز حاشیه‌ها و نگرانی‌های خود را دارد، اما این بار از خودرو سواری و جاده چالوس و هراز هم خبری نیست. این بار اتوبوس اسکانیا است و یک اتوبان تقریبا ایمن.
  • بررسی تفاوتهای کچلی در زنان و مردان

    اگر چه ریزش مو معمولا بین مردان شایع است زنان هم ممکن است از این عارضه در رنج باشند و حتی ممکن است دچار کچلی شوند. طبق آمارهای یک موسسه معتبر آمریکایی این عارضه بین یک سوم زنان شایع می‌باشد. زنان اغلب بعد از یائسگی دچار ریزش مو می‌شوند اگر چه حتی ممکن است به محض بلوغ این اتفاق بیفتد و بخش عظیمی از موهای خود را از دست بدهند. به گزارش سلامت نیوز هیچ جواب قطعی‌ای برای اینکه چرا برخی زنان دچار کچلی می‌شوند وجود ندارد. آن‌ها که کچلی را تجربه می‌کنند بعد از درمان متاسفانه بخشی از سرشان به همان صورت باقی می‌ماند و هیچگاه به صورت اولیه بر نمی گردد.
  • تشکل‌های دانشجویی و دانشگاه مجمع‌الجزایری

    رسول رییس جعفری دانش‌آموخته کارشناسی ارشد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی کسانی‌که با ساختار فیزیکی و کالبدی دانشگاه علامه آشنایی دارند به خوبی می‌دانند که دانشگاه علامه مجمع‌الجزایری از چندین خوابگاه و دانشکده و ساختمان اداری است؛ برای مثال ساختمان مرکزی دانشگاه در دهکده المپیک قرار دارد، دانشکده علوم اجتماعی در خیابان شریعتی، خوابگاه شهید مطهری در میدان ولیعصر و ساختمان مدیریت فرهنگی دانشگاه در تقاطع خیابان شهید بهشتی و خیابان ولیعصر قرار دارد. برای کسانی‌که با ماهیت فعالیت‌های دانشجویی و فرهنگی آشنایی دارند تصور اینکه یک فعال دانشجویی برای گرفتن مجوز نشریه یا تصویب سخنرانی در هیات نظارت یا مجوز تشکیل کارگاه و کلاس آموزشی فاصله بین دانشکده و خانه فرهنگ و خوابگاه را چندین بار در طول هفته طی کند، فرساینده است.
  • هوای بازار مسکن پاییزی می‌شود؟

    فرید قدیری دبیر گروه مسکن اول همین هفته‌، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای درباره وضع جوی فصل پاییز، از تداوم گرمای هوا در هفته‌های پیش‌رو خبر داد و در واقع پیام داد، پاییز امسال برخلاف ظاهر و باطنی که دارد، خواهد بود. اما در بازار مسکن پاییزی، این تضاد به احتمال خیلی زیاد وجود نخواهد داشت! پیش‌بینی‌هایی که این روزها از سوی کارشناسان اقتصادی درباره وضعیت قیمت‌ مسکن در فصل آینده می‌شود حکایت از سردشدن تب معاملات و افت بیشتر قیمت‌ها دارد. در این بازار از اوایل شهریورماه قیمت‌ها شروع به کاهش کرد و به‌رغم مقاومتی که دلالان و بسازوبفروش‌ها به خرج دادند، قیمت انواع آپارتمان مسکونی - نوساز و چندسال ساخت- به‌صورت محسوس پایین آمد.
  • پچ پچ کردن از طریق انگشتان دست

    محققان توانستند نوعی میکروفون تولید کنند که صحبت‌های شما را می‌تواند از طریق بدنتان انتقال دهد! در حقیقت، این دستگاه جدید قادر است صدای فرد را از طریق میکروفون دریافت و ضبط کند. سپس، پیام صوتی به صورت سیگنال‌های غیر قابل شنیدن به بدن فردی که میکروفون را در دست دارد منتقل می‌شود. حال اگر فرد انگشت خود را با گوش فرد دومی تماس دهد، پیام از طریق ایجاد ارتعاشات کوچکی به وی منتقل می‌شود. به این ترتیب، اگر چند نفر با یکدیگر تماس بدنی داشته باشند، پچ‌ پچ‌های ضبط شده فرد اول را نفر آخر به واسطه برقراری تماس فیزیکی خواهد شنید.
  • روبات کِرمی شکل که تومور می‌خورد

    مارک سیمارد، استاد متخصص در زمینه جراحی اعصاب، به همراه تیمش نوعی روبات تولید کرده‌اند که می‌تواند داخل جمجمه قرار گیرد. این روبات مشابه یک انگشت مکانیکی است که به واسطه اتصالات مختلف قادر است در داخل جمجمه مغز انسان را کنکاش کند. این روبات نوکی دارد که داغ شده و تومور را از بین می‌برد، سپس با بهره‌گیری از یک تیوب مکنده، مواد باقیمانده حاصل از تخریب را جمع‌آوری می‌کند. این روبات توسط جراح کنترل می‌شود؛ در حقیقت، وی با بهره‌گیری از MRI لحظه‌ به لحظه، می‌تواند مسیر حرکت روبات را تعیین و تومورها را نابود کند.
  • اسناد گمشده

    سازمان تامین اجتماعی و شرکت سرمایه‌گذاری زیرمجموعه‌اش (شستا) به دلیل گردش مالی بالا همواره در تیررس افکار عمومی بوده و در اواخر دوران احمدی‌نژاد هم بسیار خبرساز شد. اما حالا در دولت یازدهم، علیرضا محجوب رییس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی می‌گوید ۲۰ هزار صفحه از اسناد به دست آمده از این سازمان که به علت کمبود جا در اتاقی نگهداری می‌شد، اینک به سرقت رفته و حتی آن اتاق هم به کتابخانه‌ای تبدیل شده است. گزارش تحقیق و تفحصی که آن زمان تهیه شده بود، هیچ‌گاه در مجلس هشتم قرائت نشد و برخی از نمایندگان در آن دوره از فشار دولت برای عدم قرائت آن گزارش خبر داده بودند.
  • ضرورت استقلال علمی و مدیریتی دانشگاه‌ها

    آرمان محمودیان محمدرضا ضیایی بیگدلی نامی شناخته شده در عرصه حقوق بین‌الملل است و همه کسانی که سروکاری هر چند مختصر در این رشته داشته‌اند، کتاب «حقوق بین‌الملل عمومى» را خوانده‌اند؛ کتابی که با وجود تخصصی بودن تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نسخه از آن به فروش رفته است. ضیایی بیگدلی مدرک دکترای حقوق خود را از دانشگاه مونت‌پولیه فرانسه گرفت؛ کشوری که دارای سابقه طولانی در این رشته است. او در سال ۱۳۴۹ برای تدریس در این رشته به کشور بازگشت. ضیایی بیگدلی درباره دلایل این امر می‌گوید: «من اعتقادم بر این است که هر چقدر هم انسان در مملکت خودش نارضایتى داشته باشد باز ترجیح دارد بر رفتن به کشورهاى دیگر.
  • منشا بمب‌های شیمیایی شناسایی می‌شود

    بهزاد بهمن‌نژاد بمب‌ شیمیایی از جمله سلاح‌های کشتار جمعی است که استفاده از آن به شدت با حقوق بشر در تناقض است. بنابراین، یافتن عوامل آن یکی از دغدغه‌های جهانی است. اخیرا، محققان آمریکایی با استفاده از آثار باقیمانده بمب شیمیایی (sarin) می‌توانند محل ساخت آن را تشخیص دهند. در حقیقت، یکی از اجزای این بمب‌ها مقداری هیدروکربن به عنوان ناخالصی به همراه دارد؛ این مقدار ناخالصی مشابه اثر انگشت است و بمب‌هایی که توسط یک کارخانه ساخته می‌شود کاملا مشابه یکدیگرند اما با دیگر کارخانه‌ها تفاوت دارند. مثلا اگر آثار بمباران شیمیایی سوریه بررسی و با نمونه‌های قبلی مقایسه شود، می‌توان متوجه شد که این بمب متعلق به کدام گروه یا سازمان است.
  • خودرویی منطبق برفلسفه بنـز

    غرفه غارمانند مرسدس بنز در نمایشگاه خودرو فرانکفورت صحنه نمایش خودرو تازه‌ای از مرسدس بنز بود که با ظاهری صیقل‌یافته و مواج ممکن است در اولین نگاه ناآشنا به نظر برسد، چنان‌که دایانا رویتر، مهندس ۳۲ ساله، فکر می‌کند غرفه را اشتباه آمده و می‌پرسد: «این واقعا مرسدس بنز است؟» با این حال پس از تنها یک دور گشتن به دور خودرو، همان اشارات و نشانه‌های آشنای مرسدس بنز آشکار می‌شود. نسل تازه مرسدس بنز کلاس S کوپه بی‌تردید از امیدهای برند آلمانی برای بازگشت به قله صنعت خودرو دنیا است. برای برندی چنین بزرگ که طرح خودروهایش در سال‌های اخیر کمی مبتذل شده بود، S کوپه یک نقطه عطف و اتفاقی است که شاید زودتر از این باید می‌افتاد و امروز مرسدس بنز بسیار نیازمند آن است.
  • سریال گرگ‌ها

    ۲۷ سال پیش مجموعه تلویزیونی «گرگ‌ها» به کارگردانی داوود میرباقری از شبکه یک پخش می‌شد و در آن دوران یکی از سریال‌های پربیننده تلویزیون به شمار می‌آمد. حالا بعد از گذشت این همه سال شبکه آی فیلم این سریال را روی آنتن برده است. این سریال به نویسندگی و کارگردانی میرباقری در ۱۲ قسمت ساخته شده و بازیگرانی همچون علی نصیریان، داوود رشیدی، محمدعلی کشاورز، ثریا قاسمی، سیاوش طهمورث، راضیه برومند، رسول نجفیان، جهانگیر صمیمی فرد، ژاله علو و. . . ایفای نقش کرده‌اند. . پخش این سریال از دوشنبه آغاز شده و هر شب ساعت ۳۰ : ۲۲ روی آنتن شبکه آی فیلم می رود و تکرارش هم ساعت ۳۰: ۶ و ۳۰: ۱۴ روز بعد پخش می‌شود.
  • کاربرد ریاضیات در دکوراسیون

    برقراری تناسب در چیدمان منزل یا همان دکوراسیون، یکی از مهم‌ترین اصول خلق یک دکور زیبا و چشم نواز است. احتمالا شما هم دکورهایی را دیده اید که به‌رغم صرف هزینه گزافی که برای تهیه وسایل آنها شده است، اصلا زیبا به نظر نمی‌رسند و مجموعه‌ای نامتناسب از اشیای گران قیمت را تنها دور هم جمع کرده‌اند. گذشته از اصولی که در رابطه با انتخاب درست رنگ، بافت، سبک دکور و اشیای متناسب با سبکی که بر می‌گزینید، ریاضیات و تناسب ریاضی نقش بسیار مهمی در چیدمان صحیح منزل شما ایفا می‌کند. یک چیدمان اصولی بر مبنای اصول ریاضی فرمول‌های ساده‌ای دارد که اگر آن را فرا بگیرید می‌توانید متناسب با فضایی که در اختیار دارید دکور زیبایی را خلق کنید و از اینکه منزل خود را به محیطی تبدیل کنید که در آن تنها اشیا بی‌هیچ تناسبی در کنار هم قرار گرفته‌اند، دوری کنید.
  • معرفی هنرمندان جوان - ۲۸ شهریور ۹۲

    هنرمند: شقایق سیروس قصد بر این است که از این هفته در این بخش هنرمندان جوانی را که طی سال‌های اخیر با فعالیت‌های هنری خود، جلوه‌ای تازه از نگاه و اندیشه نسل امروز را در ایران و خارج از ایران ارائه کرده‌اند معرفی کنیم. اولین باری که آثار او را دیدم فراموش نمی‌کنم، اسفند هشتاد و شش در خانه طراحی گاوزن بود. آثارش را روی زمین چیده بود. پنج یا شش اثر بودند. در تمام آثار پیرمرد خموده‌ای را می‌دیدی که مثل «جوکیان هندوستان» عبایی به تن داشت و کیسه‌ای بر دوش و مرا بی‌درنگ به یاد پیرمرد «خنزر پنزری» بوف کور می‌انداخت.
  • نامه‌‌ای برای فصل جدید دیپلماسی

    احسان ابطحی عضو گروه بین‌الملل در نبود روابط دیپلماتیک میان ایران و ایالات‌متحده، دو طرف برای ارتباط با یکدیگر راه‌های مختلفی را امتحان می‌کنند؛ گاه سلطان قابوس پادشاه عمان، پیام یکی را برای دیگر می‌فرستد و گاه سفارت سوییس، حافظ منافع ایالات‌متحده در ایران، کانالی برای ارتباط میان تهران و واشنگتن می‌شود. اما نامه‌نگاری هم یکی از روش‌هایی است که دو طرف در سال‌های اخیر امتحان کرده‌اند. نخستین بار، محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری سابق بود که نامه‌ای سر‌گشاده برای جورج بوش، رییس‌جمهوری پیشین ایالات‌متحده فرستاد و در آن نامه درباره «مدیریت جهانی» سخن گفت.
  • «تاتاری ری خ»

    باورکنید اسم نمایشگاه همین است که در عنوان می‌بینید، انگار که کسی لکنت زبان بگیرد و بخواهد بگوید «تاریخ». اما درنمایشگاه نقاشی‌های «مهرداد محب‌علی» این لکنت از عنوان به آثار نیز سرایت کرده و این امر سبب شده است که ما آثاری را ببینیم با لکنت زبانی، اما نه هر زبانی بلکه زبانی از جنس تصویر. اما حدود و قصور این لکنت کجاست؟ آثاری که محب‌علی در گالری «اعتماد» ارائه کرده است سه موضوع کلی را بازنمایی می‌کنند: اول تصویر رویدادهای تاریخی مهم مانند دیدار ناصرالدین شاه قاجار با ملکه ویکتوریا و نشست متفقین در تهران، دوم تصویر شخصیت‌های سیاسی مانند مصدق و مظفرالدین شاه، لنین و.
  • عکس خبری - ۲۸ شهریور ۹۲

  • کنسرت مشترک سالار عقیلی ورضا صادقی

    این هفته در موسیقی ایران اتفاق مهمی شکل خواهد گرفت. اتفاقی که تقریبا بی‌سابقه است و موسیقی سنتی وپاپ در اجرای زنده با هم تلفیق می‌شوند. سالار عقیلی و رضا صادقی دوخواننده محبوب تصمیم گرفته‌اند کنسرت مشترک برگزار کنند. آنها سوم و چهارم مهرماه در سالن همایش‌های برج میلاد روی صحنه می‌روند و تردیدی وجود ندارد که از همین حالا خیلی‌ها منتظر اجرای آنها هستند. این اجرا برای اولین بار با عنوان «عشق من، ایران من» برگزار خواهد شد و هر خواننده قطعاتی از آثار خود را اجرا می‌کنند و بعد قطعاتی را با همصدایی هم می‌خوانند.
  • ذخایر کالاهای اساسی

    مدیرکل تامین و توزیع وزارت صنعت گفت که ذخایر کالاهای اساسی تا سه ماه دیگر تامین است و مشکلی در این باره وجود ندارد. این اظهارات در واکنش به سخنان اخیر فرمانده ناجا مطرح شد که گفته بود مسوولان قبلی عنوان کردند تا شش ماه مشکلی درباره وضعیت ذخایر موادغذایی نداریم اما گزارش ما نشان داد که برخی اقلام تنها ۱۵ روز و برخی برای دو ماه ذخیره شده‌اند و حتی برخی مواد و اقلام در گمرک در کشتی روی آبها مانده و واردکننده ترجیح می‌دهد این کالاها را وارد نکند. .
  • از چشمانتان محافظت کنید

    همین چند هفته پیش بود که انجمن چشم‌پزشکان ایران از شیوع خشکی چشم در جوانان به علت استفاده مداوم از رایانه هشدار داد. درد گردن و کمر، سردرد، سوزش چشم، تاری دید و. . . ازجمله شایع‌ترین بیماری‌هایی است که این روزها کاربران به دلیل سپری کردن زمان زیاد مقابل کامپیوتر به آن مبتلا می‌شوند. در بین این بیماری‌ها شاید «خستگی چشم» از جمله رایج‌ترین مشکلاتی باشد که در حال حاضر کاربران کامپیوتر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. در واژه‌نامه پزشکی این بیماری با عنوان «سندرم بینایی کامپیوتر» شناخته می‌شود و علت این بیماری هم به خاطر نور پس زمینه نمایشگر و خیره نگاه کردن به یک صفحه نمایش برای مدت طولانی است.
  • . سریال‌های در راه

    «زمانی برای عاشقی» به کار گردانی محمدحسین لطیفی محمدحسین لطیفی کارگردان پرکار بازهم آستین‌هایش را بالا زده و در حال ساخت یک سریال جدید است. این سریال که «زمانی برای عاشقی» نام دارد قرار است در ده قسمت ساخته شود و در ایام محرم روی آنتن شبکه تهران برود. تصویربرداری این سریال در یک قصابی حوالی غرب تهران آغاز شده و تهیه‌کنندگی آن را هم معصومه فردشاهین برعهده دارد. نویسنده فیلمنامه هم علی‌ اکبر محلوجیان است که روایت‌گر روزگارحاج مرتضی، بازاری خوش‌نام و اهل خدا است که یک اتفاق ناخواسته زندگی او را متحول می‌کند.
  • تهدید‌های امنیتی را جدی بگیرید

    اگر از آن دسته کاربران اینترنتی هستید که برای یک مدت طولانی از یک رمز عبور ساده برای ورود به سایت‌ها و سرویس‌های اینترنتی مختلف استفاده می‌کنید، باید بگوییم که برای امنیت اینترنتی خود شدیدا به کمک نیاز دارید. تهدیدات اینترنتی هر سال پیچیده‌تر می‌شود و همین شرایط باعث می‌شود که به روز بودن ابزارهای امنیتی از اهمیت بیشتری برخوردار شوند اکثر کاربران وب صرفه‌جویند و تعداد کمی‌ از آنها حاضر هستند برای ابزارهای امنیتی ویژه هزینه‌ بالایی پرداخت کنند، اما از خوش‌شانسی شما ابزارهای امنیتی تحت وب هم وجود دارند که شما بدون پرداخت هزینه‌ای می‌توانید آن را دانلود و استفاده کنید.
  • پوست‌ شفاف در ۲ ساعت!

    اسکراب‌ها به پوست کمک می‌کنند تا زیباتر و درخشان‌تر به نظر برسد، چون لایه‌ای از سلول‌های مرده و آلودگی‌ها را از روی پوست برمی‌دارند. شما به‌راحتی می‌‌توانید با مواد ساده درون کابینت آشپزخانه‌ برای بدن و صورت‌ خود انواع اسکراب‌ها و لایه‌بردارها را بسازید. با هزینه بسیار کم سلول‌های مرده روی پوست و آلودگی‌ها را از روی پوست‌تان پاک کنید و احتیاجی به خرید کرم‌های گران‌قیمت نداشته باشید. به گزارش سایت سیب سبز؛ تنها کافی است نوع پوست خود را بشناسید سپس با توجه به نوع پوست ماده ساینده مناسب را انتخاب کنید.
  • همیشه بازیگرخواهم ماند

    محمد غلامی‌پور «آیدا کیخائی» بازیگر توانمندی است که مخاطبان تئاتر عادت داشتند او را در نمایش‌های «محمد یعقوبی» ببینند. در سال گذشته بازی‌هایش در «خشکسالی و دروغ» و «سی‌وسه درصد نیل سایمون» بسیار مورد توجه قرار گرفت. امسال اما کیخائی با چهره‌ای جدید پا به میدان گذاشته و با کارگردانی دو نمایش«شام با دوستان» و «مرد بالشی» تجربه تازه‌ای را پشت سرگذاشته است. هرچند پیشترها با نمایش های «خداحافظ» و «یک دقیقه سکوت» کارگردانی را تجربه کرده بود ولی امسال با اجرای عمومی این دو اثر به طور جدی وارد عرصه شده است.
  • آزادسازی نرخ بلیت هواپیما - ۲۸ شهریور ۹۲

    پس از آنکه سخنان رییس سازمان هواپیمایی مبنی بر آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از سال ۹۲ بر اساس قانون برنامه به گرانی بلیت در پروازهای داخلی تعبیر شد، بالافاصله سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد آزاد‌سازی نرخ بلیت به معنی افزایش نرخ نیست، بلکه به معنی انعطاف در قیمت‌ها است و شرکت‌های هواپیمایی براساس زمان اوج تقاضا و کاهش تقاضای سفر، ساعت‌های پروازی در طول شبانه روز و همچنین سطح خدمات ارائه شده به مسافران نرخ‌های خود را تعیین می‌کنند. سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد که فعلا برنامه‌ای برای گران کردن بلیت ندارد.
  • دانشکده اقتصاد و آسیب‌های اخیر

    بهروز هادی زنوز استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی نقد و بررسی دانشگاه علامه طباطبایی در دوران ۸ سال گذشته نیاز به تشریح روند دوران قبل از آن دارد. دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در دوره‌های پیش از لحاظ کیفیت آموزش در جایگاه خوبی قرار داشت، به گونه‌ای که دانشجویان به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه را به سایر دانشگاه‌ها ترجیح می‌دادند. دومین ویژگی مثبت دانشکده اقتصاد در کنار هم قرار گرفتن نحله‌های فکری مختلف به دور از هر تنشی بود و آنها در یک فضای صمیمانه به تعامل افکار می‌پرداختند؛ همچنین این دانشکده خاستگاه اقتصاددانان نهادگرا بود و اساتید برجسته‌ای در این گرایش در دانشکده حضور داشتند.
  • ۶ بُعد جدید زندگی پس از بچه‌دار شدن

    کودکان موجوداتی بسیار شیرین و دوست داشتنی هستند. همه ما خوب می‌دانیم پس از تولد فرزندان، زندگی شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد. پدر و مادر هر دو باید روش‌های سابق زندگی را تغییر دهند و شاید به همین دلیل است برخی زوج‌های جوان تمایلی به بچه دار شدن ندارند. به گزارش سایت برترین‌ها ؛ آنها همین شرایط کنونی را دوست دارند و نمی خواهند به این زودی از آزادی تصمیم گیری و راحتی تفریح و مسافرت خود دست بکشند. البته کودک هم شیرینی‌های خود را دارد اما علاوه بر تربیت خود کودک، مسائلی در مورد والدین هست که حتما باید بدانید.
  • کاربردهای متنوع کامپوزیت در ساختمان سازی

    پیشرفت‌های جدید و فناوری‌های مدرن همواره به ما این امکان را می‌دهد تا به روش‌هایی نو در استفاده از امکانات و فناوری‌های جدید روی آوریم. ساخت یک بنا هم از این واقعیت دور نیست و همواره با تغییرات وضعیت اجتماعی و اقتصادی و یا تغییرات محیطی و جوی این فکر به ذهن شما خواهد رسید تا از علوم جدید در زمینه مورد نظر نهایت استفاده را ببرید. مسائل بسیار زیادی همچون محیط زیست، توجه به سلامت عمومی، روش‌های بهتر زندگی کردن، صرفه جویی هزینه و انرژی، ایمنی و پاکیزگی محیط زندگی و بسیاری از دلایل دیگر می‌تواند تاثیر شگرفی در رسیدن به روش‌های جدید در ساختمان‌سازی داشته باشد و انگیزه ساخت محصولات جدید را به وجود بیاورد.
  • مولوی پلاک ۸۳۱

    جواد سروش soroushjavad@gmail. com دیدن واقعیت‌ها و رویدادهای تاریخی از پسِ زمان سپری شده کاری است دشوار و دارای مولفه‌هایی پنهان و گاه نانوشته. «مولوی پلاک ۸۳۱» عنوان نمایشگاه عکسی است از مجتبی سرانجام‌پور در گالری «آتبین» که در آن هنرمند می‌کوشد تا با نگاهی به بخشی از سنت صوفیه در قرن هفتم هجری، یعنی سماع، ریشه‌های امروزی آن را در جامعه قونیه جست‌وجو کند. اما شاید مانند هر خوانش تاریخی دیگری این مجموعه نیز با ساختارهای متفاوتی از نگاه امروزی خود به موضوع روبه‌رو است. به بیان روشن‌تر هنرمند با قرار دادن فضاهای عمومی شهر قونیه در پس زمینه رقاصانی که با شیدایی در حال سماع هستند، این موضوع را با مخاطب در میان می‌گذارد که هر خوانشی از گذشته ناگزیر از ساختارهای زندگی امروزی ما متاثر می‌شود.
  • پوتین در راه ایران

    به فاصله چند روز پس از دیدار روسای جمهوری ایران و روسیه در بیشکک قرقیزستان و تاکید روحانی بر تضمین فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای، رسانه‌های خبری اعلام کردند ولادیمیر پوتین در حال برنامه‌ریزی برای سفر به تهران است تا درباره راه‌حل‌های احتمالی در زمینه برنامه هسته‌ای ایران به گفت‌وگو بنشیند. پوتین پس از موفقیت در توقف حمله به سوریه، به دنبال این است راه‌حلی برای مساله هسته‌ای نیز بیابد. اولین دور مذاکرات هسته‌ای در دولت روحانی پنجم مهرماه آغاز خواهد شد. .
  • بینی مصنوعی که سموم خون را تشخیص می‌دهد

    سموم موجود در خون، سالانه باعث مرگ ۲۵۰ هزار نفر فقط در آمریکا می‌شود! در روش‌های امروزی، نمونه‌های خون را داخل ظرف‌هایی به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت نگهداری می‌کنند؛ سپس در صورت تشخیص وجود باکتری، ۲۴ ساعت یا حتی بیشتر زمان می‌برد تا نوع آن مشخص شود. این مساله باعث می‌شود که بسیاری از بیماران پیش از تشخیص مسمومیت صدمه ببینند و یا حتی جان خود را از دست بدهند. این در حالی است که «بینی مصنوعی» جدیدی که محققان تایوانی تولید کرده‌اند، قادر است در عرض ۲۴ ساعت کلیه این مراحل را انجام دهد و هزینه‌ها را نیز به شدت کاهش دهد.
  • کمیته بازنگری

    سرپرست وزارت علوم از تشکیل کارگروهی خبر داد که وظیفه دارد درخواست‌های اساتیدی که به اجبار بازنشسته شده‌اند، دانشجویان و کارمندان اخراجی و تعلیقی در چند سال اخیر را مجددا بررسی کند و به شکایت‌های اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارمندان که به طور مستمر دریافت می‌شود، به صورت جدی رسیدگی کند. در سال‌های اخیر برخی از اساتید دانشگاهی و نیز برخی دانشجویان از دانشگاه‌ها اخراج شده و یا به حالت تعلیق درآمدند که توفیقی پس از سرپرستی وزارت علوم بازگشت آنها را در اولویت کار خود قرار داد. .
  • اکون‌آباد قرمز می‌شود

    پوریا عالمی به اینجا رسیدیم که اکون‌آبادی‌ها دستمال قرمز به سر بستند و رفتند بالای اکون‌آباد شروع کردند به عملگی و بنایی تا کوشکی باشکوه بسازند. نمی‌دانستند هم چرا. . . و حالا ادامه ماجرا: با اینکه مدت زیادی گذشته بود، ازگیل‌محور هنوز دهانش از تعجب باز مانده بود. قضیه از این قرار بود که اکون‌آبادی‌ها حالا فقط دستمال قرمز به سر نمی‌بستند. بلکه تمام لباس‌هاشان قرمز بود. بعضی‌ها پا را فراتر گذاشته بودند و با رنگ سر و صورت و دست‌شان را هم قرمز کرده بودند. خانه‌ها قرمز بود. کوچه‌ها قرمز بود.
  • نامه‌نگاری اوباما و روحانی

    اوباما رییس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ای بی سی نیوز گفت که به روحانی رییس‌جمهور ایران نامه نوشته و از او جواب هم گرفته است، اما دوطرف مستقیم صحبت نکرده‌اند. انتشار اخبار پیغام‌های کاخ سفید به ایران که با سفر چند مهمان خارجی به تهران همراه بود به شائبه فعال شدن کانال‌های دیپلماتیک تهران و آمریکا قوت بخشید. گفته می‌شود موضوع سوریه مهم‌ترین محوری بود که آمریکا درباره آن پیغام داده است مساله‌ای که ظریف هم به طور ضمنی آن را تایید کرد. .
  • زمستان فعالیت‌های دانشجویی

    محمدرضا اسدی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت شهری دانشگاه علامه طباطبایی پاسخ به این پرسش که چرا دانشگاه علامه طباطبایی، به‌رغم چنین قدمتی و با وجود داشتن استادان شاخص، رتبه‌ای بسیار پایین‌تر از استحقاق خود کسب کرده است، از نظر نگارنده به دو بخش علل ساختاری و سیاسی تقسیم می‌شود: علل ساختاری اول: پراکندگی جغرافیایی دانشکده‌ها دانشگاه علامه طباطبایی مطابق آنچه در صفحه معرفی وب سایت آن گفته شده است، با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۶۳ و از ادغام ۲۷ مدرسه عالی تشکیل شد. یعنی تفرق دانشکده‌ها در ذات این دانشگاه وجود داشته و دانشگاه علامه هرگز یک کل یکپارچه نبوده است.
  • سیم‌های الکتریکی از جنس تار عنکبوت

    تار عنکبوت از فولاد استحکام بیشتری دارد، می‌تواند کش بیاید و آب را جذب می‌کند؛ همچنین می‌توان تار عنکبوت را بافت و به عنوان پوشش ضدضربه از آن استفاده کرد. اما اکنون محققان آمریکایی موفق شده‌اند که از آن سیم‌های الکتریکی انعطاف‌پذیر بسازند. آنها تارهای عنکبوت را توسط نانو‌تیوب‌های کربن پوشش داده‌اند و به این ترتیب رسانایی ایجاده کرده‌اند. همچنین، با افزایش رطوبت این ماده می‌توانند تا ۵۰ درصد افزایش طول (نسبت به حالت عادی) را تجربه کنند بدون آنکه رسانایی کاهش یابد.
    .
  • فیس‌بوک دولتی‌ها

    از زمان تشکیل دولت یازدهم و شکل‌گیری کابینه، ظاهرا برخی مسوولان تصمیم گرفته‌اند تا از طریق فیس بوک با بخشی از بدنه اجتماع ارتباط برقرار کنند. گفته می‌شود جهانگیری، ظریف و افخم در فیس بوک حضور دارند. اما اخیرا حمله یک گروه سایبری موجب شده برخی حضورشان را تکذیب و برخی دیگر ناگزیر به قطع ارتباط شوند. در واکنش به این ماجرا فرمانده ناجا خواستار رعایت قانون از سوی مسوولان شده و دبیر کمیته فیلترینگ گفته نمی‌توان میان محتوای مجرمانه و غیرمجرمانه فیس‌بوک مرزی قائل شد. .
  • ماهواره ناسا، انفجاری در دنیای اینترنت

    ناسا در حال ارسال ماهواره جدید خود به سمت ماه است. این ماهواره قرار است به دور ماه گردش کند و سیگنال‌های ارتباطی زمین را پوشش دهد. به این ترتیب، پیش‌بینی می‌شود با جایگزین شدن ارتباطات نوری به جای رادیویی، پهنای باند اینترنت به نحو مطلوبی افزایش یابد. محققان ناسا معتقدند به کمک این ماهواره می‌توان سرعت دانلود را به ۶۰۰ مگابایت بر ثانیه رساند! این مهم اکنون در برخی مکان‌های کوچک، مثلا ارتباط دو کمپ انجام شده و امید است در آینده‌ای نه چندان دور سراسری شود. .
  • دانشگاه نردبانی برای اهداف سیاسی نیست

    بهزاد لاجورد تعیین رییس دانشگاه آیا یک تصمیم سیاسی است یا یک تصمیم علمی؟ زمانی که ما از استقلال دانشگاه سخن می‌گوییم آیا انتخاب رییس دانشگاه جزئی از این مفهوم به حساب نمی‌آید؟ در گفت‌وگو با دکتر لطفعلی بخشی، استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، ضمن پرداختن به این مقوله نقبی می‌زنیم به رویدادهای هشت سال اخیر دانشگاه علامه طباطبایی و تبعاتی که رویکرد انتصابی برای این دانشگاه به همراه داشته است. به نظر شما آیا باید ساز‌و‌کار معینی برای تعیین روسای دانشگاه‌های کشور وجود داشته باشد یا شیوه کنونی که به شکل انتصابی این امر انجام می‌شود رویه مناسبی است؟ در ایران نوع نگاه به هر پدیده‌ به گونه‌ای خاص است و در یک وضع شعارگونه به سر می‌برد.
  • دغدغه‌های شروع مدرسه

    به گزارش سلامت نیوز، اصولا هر نوع تغییر و موقعیت جدید و ناشناخته اضطراب‌آور و گاهی ترس‌آور است. ورود به مدرسه یکی از این موارد است. خوشبختانه اکثر افراد سالم به سرعت با موقعیت جدید خوگرفته و اضطراب آنها برطرف می‌شود. اما بعضی از افراد به دلیل خجالتی و کم رو بودن، افسردگی و وسواس قدرت تطابق و پذیرش کافی نداشته و اضطراب و ترس آنها برای مدت طولانی باقی می‌ماند. بیشتر کودکان مشکل و ناراحتی خود را از طریق امتناع و اجتناب از مدرسه رفتن ابراز می‌کنند و بسیاری دیگر از کودکان به سر درد، اختلالات گوارشی، اختلال اشتها و کابوس‌های شبانه دچار می‌شوند.
  • تئاتر - ۲۸ شهریور ۹۲

    دهانی پر از کلاغ کارگردان: نیماگودرزی نویسنده: جمشید خانیان بازیگران: زهرا ابراهیمی، حسین رحیمی و. . . مکان اجرا: تماشاخانه ماه حوزه هنری ساعت: ۱۹ قیمت بلیت: ۸۰۰۰ تومان عشق لرزه کارگردان: محمد مهدی شریفی نویسنده: اریک امانوئل اشمیت بازیگران: الهام مقدم، محمد کنگرانی، زهرا منفر، لیلا هاشم‌زاده مکان اجرا: فرهنگسرای نیاوران ساعت: ۳۰: ۱۸ قیمت بلیت: ۱۰۰۰۰ تومان افسانه آه کارگردان: آنوش عزیزی نویسنده: امید صادقی سراجی بازیگران و عروسک گردانان‌: سهیلا باجلان، محمد بحرانی، مهناز خطیبی و.
  • واکنش به یک مصاحبه

    چندی پیش در این مجله گفت‌وگویی با محمد صالح علاء را به چاپ رسانده بودیم. صالح علاء درباره آن مصاحبه متنی را به دفتر روزنامه ارسال کرده است که عینا می‌خوانید: در شماره ۲۰۲۹، صفحه ۵۴ گفت‌وگویی جعلی چاپ شده است. با پرسش‌ها و پاسخ‌های نادرست. ماشاءالله از زبان خودم به خودم چه توهین‌ها شده است و بی هیچ کنجکاوی و مطالعه و به دور از اخلاق حرفه‌ای ترانه نفرین سروده آقای رحیم داوودی رابه بنده نسبت داده‌اند که گفت: «بهترین شغل دنیا لحاف‌دوزی است. » من چون گذشته گلایه‌ای ندارم که این رویه شوربختانه در کشور ما مرسوم است.
  • نامرئی شدن به کمک ماهی مرکب

    محققان در دانشگاه کالیفرنیا موفق شدند نوعی فیلم نازک تولید کنند که می‌تواند نسبت به سیگنال‌های دریافتی تغییر رنگ دهد؛ این فیلم نازک، در معرض امواج مادون قرمز بی‌رنگ می‌شود. در حقیقت، نوعی پروتئین در بدن ماهی مرکب و یا برخی دیگر از ماهی‌ها نظیر هشت‌پا وجود دارد که در معرض محرک‌های شیمیایی تغییر رنگ می‌دهد. مهم‌ترین کاربرد این فناوری در امور نظامی است که افراد می‌خواهند توسط دوربین‌های مادون قرمز شناسایی نشوند. به این ترتیب، اگر فردی پوششی از این جنس داشته باشد دیگر شناسایی نشده و می‌تواند مخفی بماند.
  • جرم شهردار تهران در دهه ۴۰ چه بود؟

    آذرماه ۱۳۴۲ نشریات در تیتر صفحه اول نوشتند که حکم بازداشت نفیسی شهردار تهران صادر شد. او فرزند «مهدی» در سال ۱۲۸۹ در اصفهان به دنیا آمد. دوره‌ ابتدایی را در دبیرستان «حکیم نظامی» اصفهان به پایان رساند و از دبیرستان سعدی دیپلم گرفت و در دانشگاه رشته علوم سیاسی خواند. احمد نفیسی از طرفداران سرسخت امینی و عضو حزب ایران بود. وی در سمت‌های مختلفی فعالیت داشت که یکی از بحث برانگیز‌ترین آنها شهرداری تهران بود. شهردار تهران در سال ۱۳۳۳ وقتی «ابوالحسن ابتهاج» که در بانک بین‌الملل در واشنگتن مشغول بود، به عنوان مدیر عامل سازمان برنامه انتخاب شد.
  • پل چوبی - ۲۸ شهریور ۹۲

    آخرین ساخته مهدی کرم پور با عنوان «پل چوبی» این روزها روی پرده سینماها است. در مدتی که از نمایش این فیلم می‌گذرد، حرف و حدیث‌های زیادی درباره‌اش شنیده می‌شود. این فیلم ادامه روند فیلم‌سازی کرم پور در کارهای قبلی‌اش به حساب می‌آید. اثری که مضمونش متفاوت است و شاید برای خیلی‌ها خوش‌آیند نباشد اما به دیدنش می‌ارزد. کارگردان در این اثر یک سری چهره‌های مشهور را کنار هم گذاشته تا بتواند از این نظر هم در گیشه موفق عمل کند. بهرام رادان، هدیه تهرانی، مهناز افشار، آتیلا پسیانی، فرهاد اصلانی، برزو ارجمند، امید روحانی و.
  • مطالبه اقتصادی از سپاه

    چگونگی ورود سپاه به مسائل اقتصادی کلان کشور و نیز حدود آن موضوعی بود که روحانی در جمع فرماندهان سپاه درباره آن سخن گفت و تلویحا از آنها خواست که تنها در پروژه‌های بزرگ ملی، وارعرصه شوند و از به وجود آمدن این تلقی که سپاه رقیب بخش خصوصی و مردم است، جلوگیری کنند. فرماندهان ارشد نظامی کشور هم اطمینان دادند که برای تحقق حماسه اقتصادی، دولت را در رسیدن به اهدافش یاری کنند. هرچند علی مطهری هم از روحانی خواست در گفتارش صراحت بیشتری داشته باشد. .
  • اکسیژن

    بابک جهانبخش خواننده ای است که جنس صدایش طرفداران زیادی دارد. اوتا کنون شش آلبوم منتشر کرده، اما با انتشار آلبوم «من و بارون» به شهرت رسید و بعد از آن حضور جدی‌تری در عرصه موسیقی پاپ داشته است. «من و بارون» توقع مخاطبان را از این خواننده بالا برد وحالا او تازه ترین آلبومش را با عنوان«اکسیژن» روانه بازارکرده که باز هم علاقه‌مندان استقبال خوبی نشان داده‌اند. در این اثر ۱۲ قطعه گنجانده شده که حال و هوای آنها شبیه کارهای قبلی این خواننده هستند. آهنگسازان «اکسیژن» عماد طالب‌زاده، پیام هوشمند وخود جهانبخش هستند.
  • ۶ درس مدیریتی از آلکس فرگوسن

    مترجم: مریم رضایی سر آلکس فرگوسن را برخی بزرگ‌ترین مربی تاریخ می‌نامند. او تا زمان بازنشستگی‌اش در مه ۲۰۱۳، به مدت ۲۶ فصل مربی تیم فوتبال منچستر یونایتد بود؛ تیمی‌ که موفقیت‌های زیاد و امتیازات با ارزشی در ورزش به دست آورد. اما فرگوسن فراتر از یک مربی بود. او نقشی مرکزی در سازمان منچستر ایفا می‌کرد و علاوه بر تیم خودش، در واقع کل باشگاه را مدیریت می‌کرد. به گفته دیوید گیل، مدیر سابق باشگاه منچستر، «اگر استیو جابز به معنی اپل است؛ سر‌آلکس فرگوسن به معنی منچستر یونایتد است. » در سال ۲۰۱۲، آنتیا البرسه، استاد مدرسه کسب‌وکار هاروارد فرصت بی‌همتایی برای بررسی رویکرد مدیریتی فرگوسن به دست آورد و درباره این موضوع یک موردکاوی انجام داد و تحلیلی از متدهای بسیار موفق فرگوسن ارائه داد.
  • «اسموتی» دسر چاق‌کننده!

    متخصصان تغذیه و سلامت در مطالعه جدیدی هشدار دادند: نوعی دسر موسوم به «اسموتی» که مملو از آب‌میوه و شکر است به دلیل داشتن قند زیاد، بسیار چاق‌کننده بوده و برای سلامتی مضر است. به گزارش ایسنا؛ در بررسی‌های آزمایشگاهی معلوم شده است که میزان قند موجود در این دسرها برابر با قند نوشابه بوده و بنابراین مانعی برای مقابله با چاقی مفرط است. متخصصان توصیه می‌کنند که به ویژه برای مقابله با چاقی بهتر است به جای مصرف اسموتی و آب‌میو‌ه‌های شیرین، بیشتر از آب سبزیجات استفاده کنید. آنها می‌گویند آب‌میوه‌های مملو از قند و شکر هر اندازه هم که حاوی میوه طبیعی باشند نه تنها هیچ خاصیتی ندارند بلکه مضر نیز هستند.
  • غزل غزل‌های ساغر

    جای شعر معمولا در دفتر و کتاب است و جای نقاشی بر بوم و روی دیوار. اما هیچ قانون و قاعده‌ای دویدن این دو در حریم یکدیگر را منع نمی‌کند. چنان‌که بخش عمده‌ای از سنت نگارگری ما در قرون پیشین به تصویرسازی اشعار شاعرانی چون فردوسی، نظامی و جامی اختصاص دارد و در نقاشی معاصر ایران هم در سبکی مرسوم به «سقاخانه» شاهد خلق نقاشی - خط‌های متنوعی از فرامرز پیلارام و حسین‌زنده‌رودی هستیم. حتی امروز نیز نقاشان بسیاری مانند محمد احصایی آثار خود را درقالب نقاشی‌-خط می‌آفرینند. پس حضور خط و کلمات در نقاشی ایرانی مساله تازه‌ای نیست.
  • بدهی ۲ میلیارد دلاری

    بعد از آنکه نام بابک زنجانی پس از ماجرای استیضاح وزیر کار دولت دهم در مجلس بر سر زبان‌ها افتاد، این بار بیژن زنگنه وزیر نفت گفته است که این فرد بالای دو میلیارد دلار از پول نفت به فروش رفته کشور را هنوز برنگردانده است. اما زنجانی می‌گوید این مبلغ به حسابش واریز شده اما به دلیل اینکه آمریکا آن را بلوکه کرده، نمی‌تواند مبلغ را به خزانه واریز کند. چندی پیش بابک زنجانی در مصاحبه‌ای خود را بسیجی اقتصادی معرفی کرده بود و از ثروت ۲۰ هزار میلیاردی هلدینگ خود سخن گفته بود. .
  • دوربین‌های هوشمند دشمن شکارچیان

    نوع جدیدی از دوربین‌های محافظ محیط زیست توسط محققان انگلیسی ساخته شده است. آنها به کمک این فناوری می‌توانند جان حیوانات -به ویژه کرگدن‌ها به خاطر عاج‌های ارزشمند- را بیشتر در مقابل شکارچیان غیرقانونی حفظ کنند. این دوربین بسیار مقاوم و قادر است در شرایط بسیار سخت و خشن جنگل‌ها دوام آورد. همچنین، با استفاده از لرزش ماشین شکارچیان یا صدای تفنگ آنها، دوربین یادشده می‌تواند موقعیت‌یابی کرده و نیروهای محافظ را جهت پیدا کردن جایگاه افراد شکارچی راهنمایی کند.
    .
  • . نوبت اکران

    دربند کارگردان: پرویز شهبازی بازیگران: پگاه آهنگرانی، نازنین بیاتی، احمد مهران فر، بهرنگ علوی و. . . نویسنده: پرویز شهبازی خلاصه داستان: داستان دختر دانشجویی است که برای ادامه تحصیل در تهران با دختری ناشناس هم‌خانه می‌شود و. . . . همه چیز برای فروش کارگردان: امیرحسین ثقفی نویسنده: امیرحسین ثقفی بازیگران: صابر ابر، مریلا زارعی، مزدک میرعابدینی، محمود نظرعلیان، ساعد سهیلی، سارا کاشفی، حسین مسلمی و جواد عزتی با حضور حبیب رضایی خلاصه داستان: این فیلم سرنوشت انسان‌هایی را که ناخواسته محکوم به عدل هستند، روایت می‌کند.
  • احیای فضای آکادمیک دانشگاه‌ها

    پرستو فخاریان می‌گویند قبلا از این خبرها نبوده که به راحتی بیایی وزارتخانه و جناب وزیر را ملاقات کنی. باید چندین مرحله بازرسی را پشت سر می‌گذاشتی و دست آخر به دیدار وزیر می‌رفتی. حالا اما سرپرست موقت وزارت علوم، در اتاق طبقه شانزدهم از مهمانانش پذیرایی می‌کند و به سوالات پاسخ می‌دهد. درست است که بنابر اقتضائات، بسیاری از سوالات جواب کامل نمی‌گیرند، اما توفیقی همه تلاشش را می‌کند که برنامه‌هایش را کامل ارائه کند. اقداماتی هم از اولین روزهای استقرار در وزارت علوم انجام داده است؛ از کسانی که در دوره قبل متضرر شده‌اند، خواسته است که مدارک لازم را ارائه کنند تا مورد بررسی قرار بگیرد و ما هم البته دیدیم برخی دانشجویان محروم از تحصیل را که باامید بازگشت به دانشگاه، در راهروهای ساختمان وزارت علوم در رفت‌وآمد بودند.
  • گزینه‌های جانبی در مذاکره

    در هر مذاکره شما باید انتخاب دوم خود را بدانید، نه‌تنها انتخاب دوم، بلکه باید پیش از آغاز مذاکره تمامی انتخاب‌های جانبی، سوم و چهارم و الی آخر را نیز بدانید. اگر نتوانستید معامله را آن گونه که ایده‌آل شما است، به سرانجام برسانید چه می‌کنید؟ تمامی انتخاب‌های خود را فهرست کنید و در شرایطی که نتوانستید انتخاب اولتان را به کار ببندید از آنها استفاده کنید. فهرستتان را اصلاح یا کوتاه نکنید آن را تا جایی که می‌توانید بلند و مفصل تهیه کنید. زندگی همیشه به معنی امتحان انتخاب‌هاست، اگر از این معامله منصرف شوید، چه انتخابی دارید؟ این را دائم از خود بپرسید.
بیشتر