دور دنیا

رقابت عربی در بازار ایران/ قیمت لیر و درهم امارات بالا رفت

کدخبر: ۶۳۳۱۳۲
اقتصادنیوز: بازار ارز تهران در حالی هفته را به پایان رسانده است که اغلب قیمت ها نسبت به روز پیش بالا رفتند و هر لیر ترکیه با افزایش قیمت، 1935 تومان نرخ گذاری شد.
رقابت عربی در بازار ایران/ قیمت لیر و درهم امارات بالا رفت

به گزارش اقتصادنیوز، آخرین روز کاری هفته برای بازار ارز تهران در حالی سپری شد که معامله گران در ساعات پایانی روز شاهد انتشار خبری درباره تعلیق لغو مجوز فعالیت شعبه بانک ملی ایران در کشور عراق بودند؛ به عبارتی بغداد در جدیدترین تصمیم خود از امکان ازسرگیری فعالیت بانک ملی ایران در عراق خبر داد.

این در حالی‌ست که چندی پیش و در تاریخ 16 بهمن ماه؛ سندی مبنی بر ابطال مجوز فعالیت بانک مرکزی ایران توسط بانک مرکزی عراق به دلیل تحریم‌های بین‌المللی علیه بانک ملی ایران منتشر شده بود؛ موضوعی که از کاهش سطح روابط اقتصادی دو کشور نوید می‌داد و با توقف دوباره این تعلیق می توان به تقویت روابط مالی و اقتصادی دو کشور امیدوار بود. اما با اعلام این خبر؛ دینار عراق، واحد پول رسمی کشور عراق در بازار ارز تهران چه سرنوشتی پیدا کرد؟

خبر مرتبط
قیمت یورو، دلار و درهم امروز پنجشنبه 17 اسفند 1402 / یورو صعودی شد +جدول

اقتصادنیوز: یورو در صرافی ملی، امروز به ۴۷,۰۲۶ (چهل و هفت هزار و بیست و شش ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۶۱ درصدی داشته است.

قیمت دینار عراق امروز 17 اسفند 1402

امروز قیمت دینار عراق در جریان معاملات بازار ارز تهران ثبات را تجربه کرده است، روندی تکراری برای دینار که معامله گران در چند ماه اخیر بارها شاهد آن بوده اند.

هر دینار عراق امروز را در حالی به پایان رسانده است که به مانند روز گذشته 47 تومان خرید و فروش شد.

ریال عمان

آخرین قیمت درهم امارات در بازار

قیمت درهم امارات در بازار ارز تهران هم امروز 16400 تومان ارزش گذاری و معامله شد؛ نرخی که حکایت از روند صعودی درهم امارات در جریان معاملات بازار ارز دارد. هر درهم امارات امروز رشد قیمت 70 تومانی را تجربه کرد.

نرخ برابری هر درهم امارات با دلار آمریکا در جریان معاملات امروز بازار هم 0.27 است که تغییری نسبت به روز گذشته نداشته است.

قیمت ریال عمان؛ امروز 

ریال عمان به مانند روز چهارشنبه، امروز هم بر طبل افزایش کوبید و در حالی معاملات را به پایان رساند که نسبت به روز گذشته رشد هزار و 160 تومانی را در پیش گرفت و 158،990 تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شد.

ریال عمان را می توان صدرنشین میزان افزایش قیمت بازار ارز تهران در هفته ای که گذشت دانست؛ چرا که همواره در طی روزهای رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

نرخ امروز لیر ترکیه در بازار

بازار ارز تهران در حالی روز پنجشنبه را به شب رساند که هر لیر ترکیه معاملات را با روند صعودی پشت سر گذاشت و ضمن افزایش 10 تومانی که در مقایسه با مبادلات روز گذشته تجربه کرد، 1935 تومان نرخ گذاری شد.

قیمت لیر و دلار

قیمت امروز درام ارمنستان

امروز همچنین درام ارمنستان روندی مشابه روزهای گذشته در پیش گرفت و بازار را با حداقل افزایش یا کاهش به پایان رساند. هر درام ارمنستان امروز در بازار ارز تهران 152 تومان خرید و فروش شد که نسبت به روز پیش افزایش یک تومانی داشته است.

درام ارمنستان در هفته گذشته تغییرات صعودی یا نزولی چندان محسوسی را تجربه نکرد و در اغلب روزها رنج بود.

آخرین قیمت منات آذربایجان

منات آذربایجان با تبعیت از روند کلی بازار ارز تهران امروز را با شیب افزایشی به پایان رساند. هر منات آذربایجان در جریان معاملات بازار ارز تهران امروز 35880 تومان ارزش گذاری شد که در مقایسه با آنچه در پایان معاملات روز گذشته فعالان بازار ارز شاهدش بودند؛ 270 تومان گران شده باشد.

همچنین نرخ برابری هر منات آذربایجان با دلار آمریکا در بازار امروز 0.59 است.

منات آذربایجان

قیمت لاری گرجستان امروز

در نهایت در پایان امروز هر لار گرجستان هم بر روند صعودی پافشاری کرد و در نهایت با افزایش 170 تومانی که در پیش گرفت؛ 23190 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

نرخ برابری لاری گرجستان با دلار آمریکا هم در بازار ارز تهران 0.38 بود.

آخرین روز کاری هفته برای بازار ارز تهران در حالی به پایان رسید که خلاف روند کلی معاملات روز چهارشنبه، نرخ ها بر سیر صعودی تکیه کردند تا هر ریال عمان طبق روال آنچه در این هفته گذشت بیشترین میزان افزایش را داشته باشد و درام ارمنستان هم کمترین میزان رشد قیمت را به خود اختصاص دهد. همچنین دینار عراق تنها ارز حاضر در بازار امروز تهران بود که نسبت به روز گذشته تغییری را تجربه نکرده است و ثبات را در پیش گرفت. روندی که برای معامله گران در چند هفته اخیر چندان هم غریب نیست و بارها شاهد این موضوع در جریان مبادلات ارزی بازار بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید