خبر مهم برای معلمان/ اعلام شرایط وام 100 میلیونی فرهنگیان

کدخبر: ۶۲۸۷۷۶
اقتصادنیوز: وام 100 میلیون تومانی به فرهنگیان تخصیص پیدا خواهد کرد. موضوعی که مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش درباره آن توضیح داده است.
خبر مهم برای معلمان/ اعلام شرایط وام 100 میلیونی فرهنگیان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نورنیوز، مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد؛ فرهنگیان واجد شرایط پس از تکمیل مدارک و پر کردن فرم الکترونیک که به تایید آموزش و پرورش رسیده باشد و ارایه آن به بانک، ظرف مدت 10 روز کاری مبلغ تسهیلات 100 میلیون تومانی ویژه فرهنگیان را دریافت خواهند کرد.

چند روز پیش مقدم زاده مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اعلام انعقاد تفاهم‌نامه این وزارتخانه با بانک ملی، گفت: براساس این تفاهمنامه ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اعطای تسهیلات مرابحه ۱۲ درصدی به فرهنگیان در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

خبر مرتبط
جزییات پرداخت وام مسکن به این افراد/ مبلغ و سود تسهیلات اعلام شد

اقتصادنیوز: به گفته معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن، متقاضیان می‌توانند برای ساخت واحد مسکونی در زمین‌ها از وام 550 میلیون تومان نهضت ملی مسکن با سود 18 درصدی استفاده کنند.

به گفته مقدم‌زاده تا کنون ۹ هزار میلیارد تومان از این اعتبار به صورت تسهیلات به فرهنگیان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: براین اساس ماهانه ۲.۵ درصد از رقم واریزی بابت حقوق در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد تا وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد به فرهنگیان پرداخت شود.

معاون رفاه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که این وام نیازی به سپرده‌گذاری از سوی فرهنگیان ندارد و تنها یک ضامن فرهنگی برای پرداخت آن کفایت می‌کند.

وی افزود: سقف باز پرداخت وام بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار و بازپرداخت آن ۳۶ ماهه است؛ امکان دریافت این وام در ۴ استان (اصفهان، قزوین، تهران و شهرستان‌های استان) به صورت غیرحضوری امکانپذیر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید