حال و هوای بازار ارز به روایت «اقتصادنیوز»؛

گزینه محتمل برای بازار ارز / پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۸ دی ۱۴۰۲

کدخبر: ۶۲۲۹۷۸
اقتصادنیوز: بررسی بازار ارز تهران و روند قیمت دلار در روز چهارشنبه حکایت از بازگشت هیجانات ارزی دارد. معامله گران روند حرکتی نرخ دلار امروز ۲۸ دی ۱۴۰۲ را چگونه پیش بینی کرده اند؟
گزینه محتمل برای بازار ارز / پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۸ دی ۱۴۰۲

 به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات نقدی روز گذشته قیمت دلار در هرات سقف مقاومت خود در کانال ۵۲ هزار تومان را شکست و به ۵۲ هزار و ۵۵۰ تومان رسید که در مقایسه با روز سه‌شنبه بیش از ۳۰۰ تومان رشد کرده است. با شروع معاملات پشت خطی روند هیجانی دلار در هرات بیشتر شد و عده‌ای مدعی بودند که دلار به مرز ۵۳ هزار تومان رسید و با ۵۳ هزار و ۱۸۰ تومان بسته شد.

 همچنین دیروز نرخ حواله درهم تا حدودی گران شد. قیمت درهم روز سه‌شنبه در حدود ۱۴ هزار و ۵۵۰ تومان بسته شد و روز چهارشنبه تا ۱۴ هزار و ۶۹۰ تومان بالا رفت. نرخ برابری درهم به دلار هم امروز به کانال ۵۴ هزار تومان نزدیک شده است.

 در کنار دلار و درهم، قیمت تتر هم دیروز رشد معناداری کرد و به یک‌قدمی کانال ۵۴ هزار تومان رسیده است. نرخ تتر عصر امروز ۵۳ هزار و ۹۵۰ تومان بود. با این افزایش تتر در حال نزدیک‌شدن به سقف ماه خود است. در آن مقطع قیمت تتر نتوانست از ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان عبور کند.

 در تهران هم برخی از بازیگران ارزی مدعی بودند که دلار روز گذشته به مسیر افزایشی روز سه‌شنبه ادامه داد و تا ۵۳ هزار و ۶۰۰ تومان بالا رفت و در بازار پشت خطی با ۵۳ هزار و ۷۵۰ تومان به کار خود خاتمه داد. در شرایط کنونی عده‌ای از معامله‌گران می‌گویند بازار دوباره اشباع خرید شده و با فروکش‌کردن خبرهای منفی اصلاح قیمت‌ها، گزینه محتمل پیش روی بازار است.

 در مورد هرات هم دسته‌ای از تحلیلگران معتقدند اگر دلار نتواند بالای سقف مقاومتی خود تثبیت دهد احتمالاً مسیر کاهش را انتخاب کند. به باور فنی کارها اولین سطح حمایت بازار ۵۲ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود و سطح حمایتی مهم بازار حوالی ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید