گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز و سکه؛

جهش سنگین قیمت طلا/ قیمت دلار سقوط کرد

کدخبر: ۶۱۰۲۰۱
اقتصادنیوز: معامله‌گران معتقدند اگر قیمت دلار از محدوده حمایت ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان خارج شود به سمت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان حرکت خواهد کرد و پس از کف‌زنی دوباره به روند صعود برمی‌گردد.
جهش سنگین قیمت طلا/ قیمت دلار سقوط کرد

به گزارش اقتصادنیوز، بازار جهانی طلا در روز اخیر شاهد هجوم خریداران برای خرید اونس طلا بوده است. در حالی که روزهای گذشته قیمت اونس طلا تا مرز ۱۹۳۶ دلار پایین آمده بود، از روز گذشته سرعت صعود قیمت طلا شتاب گرفته است. روز گذشته قیمت این فلز زردرنگ تا نزدیک مرز ۱َ۹۷۰ دلار بالا رفت. در بازار امروز هم قیمت اونس طلا تا 1974 دلار رشد کرد اما عصر امروز با ۱۹۶۳ دلار به فروش رسید.

در بازار داخلی ایران قیمت هر گرم طلا در داخل ایران امروز با ۲ میلیون و ۴۲۴ هزار تومان معامله شد که نسبت به‌روز سه‌شنبه بیش از هفت هزار تومان رشد کرده است. از سوی دیگر قیمت سکه امامی که روز قبل با ۲۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شده بود امروز وارد کانال ۲۹ میلیون تومان شد و تا ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالا رفت؛ اما ظهر امروز در حدود ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رسید. البته عصر امروز بر روی مرز ۲۹ میلیون تومان ایستاد.

تکنیکال کارها می‌گویند در شرایط کنونی سکه امامی مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پس از آن مقاومت ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. از سوی دیگر مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه‌بازان مهم است که اگر شکسته شود احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود 

همچنین در بازار ارز تهران،قیمت دلار امروز با ۵۱ هزار و ۵۰ تومان روانه بازار شد و عصر امروز در حدود ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان بود. این قیمت در حالی است که روز قبل اسکناس آمریکایی در تهران با ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان به کار خود پایان داده بود. همچنین امروز نرخ حواله درهم نیز نزولی شد و از کانال ۱۴ هزار تومان عقب‌نشینی کرد و با ۱۳ هزار و ۹۷۰ تومان به فروش رسید. معامله گران بر این باورند که اگر قیمت درهم در کانال ۱۳ هزار تثبیت دهد، قیمت دلار تهران نیز در کانال۵۰ هزار تومان ماندگار خواهد شد اما در غیر این صورت به کانال بالا باز می‌گردد.

همچنین قیمت دلار در شروع معاملات نقدی هرات تا نزدیک کانال ۵۱ هزار تومان بالا رفت و با ۵۰ هزار و ۹۷۰ تومان راهی بازار شد. این قیمت در مقایسه با روز قبل بیش از ۱۰۰ تومان رشد را نشان می‌دهد؛ اما در ادامه روز از فشار خریداران کاسته شد و اسکناس آمریکایی نزولیدشد. آن طور که معامله‌گران مدعی بودند قیمت دلار هرات در عصر امروز با ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسید که در مقایسه با روز قبلاً ۲۵۰ تومان پایین‌تر بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید