گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سکه؛

طلا زیر پای سکه بازان را خالی کرد / پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۲ آبان

کدخبر: ۶۰۹۶۱۴
اقتصادنیوز: به دنبال کاهش قیمت طلای جهانی و انتشار برخی از اخبار در خصوص سرنوشت نامعلوم آتش بس در نوار غزه قدرت سکه بازان در بازار داخللی ایران کمتر شده است. برخی از معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که در روز جاری سکه نوسان بین کانال ۲۸ و ۲۹ میلیون تومان نوسان خواهد کرد.
طلا زیر پای سکه بازان را خالی کرد / پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۲ آبان

به گزارش اقتصادنیوز، سکه بازان در روز یکشنبه مسیر نزول را دنبال کردند و خریدار سکه نایاب شد. در همین راستا فلز زردرنگ داخلی کانال ۲۹ میلیون تومان را از دست داد و بررسی پله آخر کانال ۲۸ میلیون تومان به فروش رسید.

طبق ادعای تحلیلگران یکی از دلایل کاهش تقاضا در بازار سکه ناشی از عقب‌نشینی نرخ طلا در بازار جهانی بوده است. در هفته‌های گذشته به دنبال تشدید تنش‌ها در نوار غزه قیمت اونس طلا سقف ۲ هزار دلار را شکست؛ اما روزهای اخیر با افزایش گمانه‌زنی‌ها و برخی اخبار که معمای آتش‌بس میان حماس و اسرائیل را پیچیده‌تر می‌کند، فلز گران‌بهای جهانی تا سطح ۱۹۳۸ دلار ریزش کرده است؛ همین امر موجب شده قدرت معامله‌گران افزایشی در بازار سکه کم شود و جناح کاهشی قدرت‌نمایی کند.

به عقیده معامله‌گران با این اتفاق قطعاً قیمت انس طلا به کف کانال ۱۹۰۰ دلاری حرکت می‌کند و این نزول اونس می‌تواند موجب کاهش سکه و طلای آب‌شده داخل شود. .

از نظر تحلیل‌گران فنی قیمت طلای آب‌شده می‌تواند با کاهش به سمت محدوده حمایتی خود یعنی ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان برود که اگر زیر عدد تثبیت دهد در حوالی ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم یک گپ دارد و آنجا می‌تواند آن را پر کند. اما آن چیزی که جلوی کاهش طلا را می‌گیرد واگرایی مثبت و اشباع فروش است. به عقیده معامله‌گران این واگرایی می‌تواند تمام فروش‌ها را ببندد و آنها می‌بینیم که کلی آدم جامانده از بازار داریم.

البته در هفته‌های گذشته در روزهای دوشنبه قیمت‌ها در بازار ارز و سکه مسیر کاهش را دنبال کرده است و این دوشنبه هم این روند احتمال تکرار خواهد شد. البته که بازار ملزم به تکرار روند نیست.

در شرایط کنونی فنی کارها می‌گویند که سکه امامی در بازار امروز دوشنبه ۲۲ آبان، مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پس از آن مقاومت ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. از سوی دیگر مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه‌بازان مهم است که اگر شکسته شود احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود.البته  برخی از معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که در روز جاری سکه نوسان بین خاکریز ۲۸ و ۲۹ میلیون تومان نوسان خواهد کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۴ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید