گزارش «اقتصادنیوز» از حال و هوای بازار ارز و سکه تهران؛

حرکت زیگزاگی قیمت دلار / قیمت طلا نزولی شد

کدخبر: ۶۰۵۸۳۳
اقتصادنیوز: بازار ارز تهران امروز شاهد حرکت زیگزاگی قیمت دلار بود. قیمت طلای جهانی نیز امروز تا پله پنجم کانال ۱۹۰۰ دلار شیرجه زد؛ اما سکه بازان نتوانستند کانال ۲۹ میلیون‌تومانی را فتح کنند.
حرکت زیگزاگی قیمت دلار / قیمت طلا نزولی شد

به گزارش اقتصادنیوز، درحالی‌که از جنگ حماس و اسرائیل سیگنال‌های منفی به جهان می‌رسد، خبرهای حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و سوریه نیز به سوژه رسانه ها تبدیل شده است. البته پنتاگون در واکنش ادعایی خود به این حملات انگشت اتهام را به سمت ایران گرفته است. 

با این اخبار منفی، قیمت دلار اما در بازار امروز سه‌شنبه ۲۲ آبان‌ماه در مقایسه با روز قبل نوسان قابل‌توجهی را ثبت نکرد. برخی از بازیگران ارزی می‌گفتند به نظر می‌رسد بازار ارز تا حدودی به خبرهای جنگ و اخبار منفی تا حدودی  دلسرد شده و معامله‌گران سعی می‌کنند از خرید و فروش هیجانی دوری کنند.

طبق ادعای معامله‌گران اسکناس آمریکایی صبح امروز در تهران با ۵۰ هزار و ۶۵۰ تومان شروع به کار کرد و تا پله چهارم این کانال پایین آمد؛ اما عصر امروز در حدود ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رسید که در مقایسه با اولین روز ماه جاری تقریباً رنج بو که تکمیل‌کننده حرکت زیگزاگی دلار در روز گذشته بوده است.

در هرات هم قیمت دلار امروز با ۵۰ هزار و ۶۵۰ تومان روانه بازار شد و در نیمه ظهر تا ۵۰ هزار رو ۳۰۰ تومان پایین آمد؛ اما در واپسین ساعات معاملات نقدی عصر امروز با ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان به فروش رسید که نسبت به دیروز ثابت بود.

با این‌ حال نرخ حواله درهم امروز صعودی بود. قیمت درهم تا نیمه ظهر امروز در مقایسه با روز قبل روز قبل تقریباً رنج بود و در حول‌وحوش ۱۳ هزار و ۸۶۰ تومان به فروش رسید؛ اما در نیمه دوم روز تا ۱۳ هزار و ۹۶۰ تومان بالا رفت که در مقایسه با روز قبل ۱۰۰ تومان رشد را نشان می‌دهد.

 در کنار بازار دلار، امروز قیمت طلای جهانی شیرجه زد و تا ۱۹۵۴ دلار پایین آمد؛ اما عصر امروز در حدود ۱۹۶۲ دلار به فروش رسید که نسبت به‌روز قبل ۱۰ دلار کاهش را نشان می‌دهد. البته قیمت اونس طلا در زمان‌نگارش این گزارش در حدود ۱۹۷۲ دلار معامله شد.

 در بازار طلا داخل ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز در مقایسه با روز قبل نوسان افزایشی ۲۶ هزارتومانی را تجربه کرد و به ۲ میلیون و ۴۳۲ هزار تومان رسید. از سوی دیگر، باثبات نسبی قیمت دلار، قیمت سکه نیز نتوانست کانال ۲۹ میلیون‌تومانی را فتح کند. بررسی معاملات بازار سکه در روز چهارشنبه نشان می‌دهد که قیمت سکه امروز با ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به فروش رسید که نسبت به دیروز رنج بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید