گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار رمزارزها

پیش‌بینی رویایی کارآفرین مشهور ژاپنی-آمریکایی از آینده بیت‌کوین!

کدخبر: ۶۰۵۴۰۴
اقتصادنیوز: یک کارآفرین مشهور ژاپنی-آمریکایی از آینده روشن بیت‌کوین ورسیدن این رمزارز به ارزش 135 هزار دلاری خبر داد.
پیش‌بینی رویایی کارآفرین مشهور ژاپنی-آمریکایی از آینده بیت‌کوین!

به گزارش اقتصادنیوز رابرت تی کیوساکی مخالف سرسخت سیاست‌های پولی آمریکا در اظهارنظری جدید به تمجید عملکرد بیت‌کوین و آیندهٔ روشن آن پرداخت. پس از سخنان جدید این نویسندهٔ مشهور و صاحب‌نظرِ مطرحِ اقتصادی، جامعهٔ رمزارزها بار دیگر سرشار از هیجانات صعودی شد.

 

سخنان این چهرهٔ معتبر مالی - اقتصادی - فناوری سبب شکل‌گیری بحث‌هایی میان موافقان و مخالفان در سراسر جامعه ارزهای دیجیتال شده است. رابرت تی کیوساکی، کارآفرین ژاپنی - آمریکایی و نویسنده کتاب معروف پدر پول‌دار پدر فقیر در پست اخیر خود در ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد:

"بیت‌کوین پس از رسیدن به مرز ۳۰.۰۰۰ دلار در آستانه رسیدن به سقف جدید ۱۳۵.۰۰۰ دلاری است. طلا به‌زودی از قیمت ۲۱۰۰ دلار عبور کرده و سپس به حرکت صعودی خود ادامه می‌دهد. ای‌کاش طلا را در زیر قیمت ۲۰۰۰ دلار می‌خریدید! توقف بعدی طلا ۳۷۰۰ دلار است و نقره از ۲۳ دلار به ۶۸ دلار در هر اونس خواهد رسید. پس‌اندازکننده‌های دلارهای جعلی! لطفاً دوستان خود را باخبر کنید. بیدار شو"
S6F5bnZwhKZ2
 

رابرت کیوساکی همچنین در پستی متفاوت که در روز چهارشنبه از حساب ایکس او منتشر شد بار دیگر بر فشار تورم بر طبقات پایین تأکید کرد. وی اظهار داشت:

"تورم تأثیر زیادی بر شکاف ثروت در جامعه دارد. این یک نابرابری اقتصادی بین ثروتمندان و بقیه افراد جامعه است. تورم طبقهٔ فقیر و متوسط جامعه را فقیرتر می‌کند. این افراد برای به‌دست‌آوردن دلار کار می‌کنند و آن را پس‌انداز می‌کنند. درحالی‌که تورم ثروتمندان را ثروتمندتر می‌کند. چرا؟ زیرا ثروتمندان امروزی برای به‌دست‌آوردن طلا، نقره و بیت‌کوین کار می‌کنند و این‌ها را پس‌انداز می‌کنند."

کیوساکی اظهار داشت که تورم تأثیر فلج‌کننده‌ای بر طبقه‌ فقیر و متوسط جامعه در سطح جهان داشته است چرا که اکثر مردم کار می‌کنند و در نهایت دلارهای آمریکایی را پس‌انداز می‌کنند. همان دلارهایی که در جیب آن‌ها آب شده و با کاهش ارزش ناشی از تورم بیش از حد و سیاست‌های غلط پولی آنها را فقیرتر می‌کند. در نهایت این اکثریت مردم هستند که بدون تحمل دردسرهای فراوان، نمی‌توانند با جمع‌آوری دسترنج خود ثروتمند شوند.

 وضعیت فعلی بازار

به نظر می‌رسد معامله‌گران در آستانهٔ هاوینگ به علت این‌که مدت بسیار زیادی در انتظار پایان زمستان بازار رمزارزها نشسته‌اند با هرگونه شایعه (همانند شایعه اخیر تأیید ETF لحظه‌ای بیت‌کوین) و پیش‌بینی مثبت افراد تأثیرگذار تمایلات صعودی خود را نشان می‌دهند. این‌ها می‌تواند نشانه‌های مثبتی از امید گاوها در مقابل خستگی خرس‌ها در بازار باشد. با تمام این باید در نظر داشت افزایش قیمت‌ها در سطوح بسیار بالاتر را احتمالاً تنها پس از کاهش سیاست‌های انقباضی خصوصاً در آمریکا و اتحادیه اروپا، گسترش صندوق‌های معاملاتی رمزارزی در بورس کشورها، افزایش کارایی و تراکنش‌های شبکه، ادامهٔ توسعهٔ امور مالی غیرمتمرکز و خدمات وب ۳ و در نهایت هاوینگ بیت‌کوین می‌توان مشاهده کرد.

پیش‌بینی‌های اخیر مبنی بر اینکه بیت‌کوین در صورت عبورِ قاطع از مرز ۳۰ هزاردلاری می‌تواند شتاب صعودی بیشتری بگیرد، جامعهٔ رمزارزها را مملو از امید به تداوم در افزایش قیمت‌ها کرده است. در حال حاضر طبق بررسی وبسایت کوین مارکت کپ بیت‌کوین در محدوده قیمتی ۲۹.۵۰۰ دلاری در حال معامله است. همچنین شاخص ترس و طمع با عقب‌نشینی از محدودهٔ طمع در روزهای اخیر، عدد ۵۴ و وضعیت طبیعی (خنثی) را نشان می‌دهد که بیانگر فروکش‌کردن هیجانات اولیه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید