رصد بازار خودروهای داخلی؛

ریزش 45 میلیون تومانی «هایما S8» در بازار/ سرگیجه در بازار خودرو + جدول قیمت

کدخبر: ۶۰۳۹۱۷
اقتصادنیوز: بازار خودرو اولین روز هفته جاری را با افت و رشد قیمت آغاز کرد و در میان پرطرفدارهای ایران‌خودرو «هایما S8» که هفته گذشته چندین بار رکورد رشد قیمت را شکسته بود امروز ریزش 45 میلیون تومانی را تجربه کرد.
ریزش 45 میلیون تومانی «هایما S8» در بازار/ سرگیجه در بازار خودرو + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز ؛ تنش در منطقه که از هفته گذشته شاهد آن بودیم موجب شد تا بازار خودرو همانند سایر بازارهای سرمایه‌ای شکل نوسانی به خود گیرند.  در یک هفته سپری شده به دفعات شاهد رشد و افت قیمت خودرو در بازار بودیم، روندی که بازار دلار هم آن را تجربه کرد.

براساس ارزیابی بازار امروز هم دلار شکل کاهشی داشت، افتی که برخی فعالان بازار خودرو کاهش قیمت خودرو در بازار را به آن نسبت می‌دهند.

از سوی دیگر فعالان بازار خودرو معتقدند علاوه بر کاهش نرخ دلار و سایر بازارهای سرمایه، به روز شدن سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی که از اسفند سال گذشته تاکنون به روز نشده بود نیز در کاهش قیمت خودرو اثرگذار بوده است. سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی در جدیدترین بروز رسانی اسامی جدیدی از خودروها را در سامانه بارگذاری کرد. براساس اطلاعیه این سامانه متقاضیانی می توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی نسبت انتخاب و خریداری خودروهای عرضه شده اقدام کنند که پیش‌تر در مرحله اول فروش ثبت نام کرده و ودیعه اول را سپرده گذاری کرده باشند. به گفته فعالان بازار خودرو با توجه به طولانی شدن زمان تحویل این خودروها خبر اعلام شده توانست بر بازار داخلی‌ها اثرگذار باشد.

امروز و براساس ارزیابی بازار بیشترین کاهش قیمت به «هایما S8» رسید و  «دنا پلاس توربو اتومات AT» هم با افت 7 میلیونی راهی بازار شد. 

اما در میان محصولات ایران خودرو «پژو 206 دنده‌ای» و «دنا پلاس 6 دنده توربو» در بازار رشد 5 و 2 میلیون تومانی داشتند.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «207 پاناروما اتومات»، «هایما S8»، «تارا اتومات V2»، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتومات AT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است «پژو 206 دنده‌ای » در بازار 48 میلیون تومان قیمت خورد و پس از چند روز ثبات روند رو به رشد به خود گرفت و افزایش 5 میلیونی را ثبت کرد و قیمت آن به 485 میلیون تومان رسید. اما «هایما S8 پلاس» هفته جاری را با افت 45 میلیونی آغاز کرد و در بازار یک میلیارد و 740 میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تارا اتوماتV2 » هم در بازار امروز 777 میلیون تومان قیمت و افتی 3 میلیونی در بازار داشت.

اما براساس ارزیابی‌ها می‌توان گفت «دنا پلاس 6دنده توربو» امروز افزایش 2 میلیونی داشته و 738 میلیون تومان قیمت خورد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم با قیمت 808 میلیون تومان راهی بازار شد و افتی 7 میلیونی را به خود اختصاص داد. بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «207 دنده‌ای» هم 614 میلیون تومان قیمت خورد و افتی یک میلیون تومانی داشت.

ایران اقتصاد 22

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید