وقتی ژنرال‌های عالی رتبه حذف می‌شوند!

بدگمانی شدید پوتین نسبت فرماندهان ارشد ارتش

کدخبر: ۶۰۱۲۵۸
اقتصادنیوز: تحلیلگران در گزارشی که هفته گذشته منتشر شد، گفتند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تصمیمات کلیدی در مورد جنگ اوکراین را عمدتاً به تنهایی و بدون نظر ژنرال‌های خود اتخاذ می کند.
بدگمانی شدید پوتین نسبت فرماندهان ارشد ارتش

به گزارش اقتصادنیوز به نوشته بیزنس‌اینسایدر، در گزارش شرکت رند مستقر در ایالات‌متحده آمده که پوتین در حالی که این کار را انجام می‌دهد، ثابت کرده است که محتاط تر از حد انتظار است. تحلیل‌گران در این گزارش می‌گویند: «پوتین تصمیم‌های کلیدی را عمدتاً به تنهایی و بدون تأثیر قابل‌توجه از ستاد کل روسیه اتخاذ می‌کند». رند نوشته که این موضوع صرفاً به این دلیل است که پوتین به اطرافیان خود اعتماد ندارد -و بنابراین از «تخصص اقتصادی یا نظامی» که در اختیارش است استفاده اندکی می‌کند.

اکوایران در ادامه ترجمه این مطلب آورده است: تحلیل‌گران غربی قبلاً گفته بودند که رهبران نظامی روسیه، از جمله وزیر دفاع سرگئی شویگو، احتمالاً اخبار بدی را درباره جنگ از پوتین پنهان می‌کنند زیرا به طور فزاینده‌ای نگران عواقب آن برای خود هستند.

دارا ماسیکو، محقق ارشد سیاست در شرکت رند که بر روسیه تمرکز دارد، در مقاله‌ای در نیویورک تایمز در ماه ژوئیه نوشت که در کرملین «جوی از سوء‌ظن و عدم اطمینان» وجود دارد. او نوشت که پوتین «به سرعت خائنان را مقصر می‌داند» و «خودسانسوری در میان رهبران ارشد نظامی احتمالاً رواج بیشتری خواهد یافت».

در گزارش رند آمده است که پوتین، حتی در انزوای خود، کم‌تر از آن چیزی که تصور می‌شد برای مقابله با ناتو مشتاق بوده است. اما این بدان معنا نیست که او در آینده به این کار ادامه خواهد داد. بر اساس این گزارش، «اگر تلفات ارضی، پرسنلی و مادی روسیه بدون پیشرفت در میدان نبرد ادامه یابد، او با مجموعه‌ای از انتخاب‌های نامطلوب روبرو خواهد شد، از جمله مذاکرات از موضع ضعف، بسیج گسترده‌تر و بالقوه بی‌ثبات‌کننده نیروها، یا تلاش‌های شدیدتر برای اطمینان از کنترل داخلی.»

photo_2022-11-07_23-53-49

پوتین قبلاً یک سری اظهارات تهدیدآمیز انجام داده است اما به هیچ یک از اظهارات جدی‌تر خود عمل نکرده است. هنگامی که پوتین برای اولین‌بار در فوریه 2022 تهاجم تمام عیار خود به اوکراین را آغاز کرد، گفت که اگر کشورهای دیگر تلاش کنند مداخله کنند، با «عواقبی که هرگز ندیده‌اند» مواجه خواهند شد. با این وجود، کشورهای غربی میلیاردها دلار تجهیزات در اختیار اوکراین قرار داده‌اند، از جمله به طور پیوسته توانایی‌های این کشور را با کمک‌هایی از جمله تانک‌های پیشرفته غربی، توپخانه و موشک‌های کروز گسترش داده‌اند.

پوتین در طی یک سخنرانی در ماه ژوئیه گفت که اگر اعضای این ائتلاف به تهیه سلاح ادامه دهند، «خطر جدی» کشیده شدن بیشتر ناتو به جنگ اوکراین وجود دارد، با این وجود از سپتامبر هیچ پیامد آشکار جدیدی برای غرب وجود نداشت. سی‌ان‌ان گزارش داد که پوتین همچنین به تعداد زیاد تسلیحات هسته ای روسیه اشاره کرد و گفت که آنها امنیت این کشور را «تضمین می کنند.»
 

در حالی که پوتین و دیگر مقامات روسیه بارها به زرادخانه هسته‌ای این کشور اشاره کرده‌اند، مقامات غربی هیچ نشانه‌ای مبنی بر آمادگی روسیه برای استفاده از آن گزارش نکرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید