گزارش اقتصادنیوز از حال و هوای بازار سکه تهران؛

ریزش قیمت سکه از دلار سبقت گرفت/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۶ مهر ۱۴۰۲

کدخبر: ۶۰۰۷۶۹
اقتصادنیوز: قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز گذشته ریزش قابل‌ توجهی را ثبت کرد. فعالان بازار دلایل مختلفی را دررابطه‌ با نزولی شدن سکه مطرح کرده‌اند.
 ریزش قیمت سکه از دلار سبقت گرفت/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۶ مهر ۱۴۰۲

 به گزارش اقتصادنیوز، روز گذشته روند کاهشی قیمت سکه از قیمت دلار شدیدتر بود. قیمت هر قطعه سکه امامی در عصر روز گذشته حدود ۲۵۰ هزار تومان ارزان‌تر از نرخ روز سه‌شنبه بود و در رقم ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

 بررسی‌ها نشان می‌دهد که اونس جهانی طلا حمایت ۱۹۰۰ دلاری را از دست‌ داده است و همین مسئله زمینه کاهش قیمت سکه و طلا را تقویت کرده و موجب شد طلای آب‌شده کانال ۱۰ میلیون‌ تومانی را از دست بدهد. حمایت ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حمایت محکم پیش روی طلاست که می‌تواند کف قیمتی خیلی مهمی برای طلای آب‌شده باشد.

 البته برخی از فعالان بازار سفر ناگهانی رئیس‌کل بانک مرکزی به دوحه پایتخت قطر را در افت قیمت بازار بی‌تأثیر نمی‌دانند. 

سکه بازان در معاملات پشت خطی چهارشنبه‌شب می‌گفتند اگر در بازار امروز پنجشنبه ۶ مهرماه قیمت دلار وارد فاز صعود شود این امر می‌تواند باعث ماندگاری سکه بالای مرز یاد شده شود و به‌تبع آن قیمت سکه به نیمه کانال ۲۷ میلیون تومان برگردد. بااین‌حال اگر سکه مرز ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست دهد احتمال برگشت تا کانال ۲۶ میلیون تومان وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید