گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سهام؛

سطح حمایتی شاخص کل از دست رفت/ خروج پول حقیقی شش روزه شد!

کدخبر: ۶۰۰۴۶۳
اقتصادنیوز: بازار سهام امروز با رشد تراز شاخص های هم وزن بورس و فرابورس در کنار ریزش تراز شاخص کل بورس تهران به پایان رسید. امروز ارزش معاملات خرد بازار سهام کاهش 9 درصدی داشت و کاهش مالکیت کدهای حقیقی به ششمین روز پیاپی خود رسید.
سطح حمایتی شاخص کل از دست رفت/ خروج پول حقیقی شش روزه شد!

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز سه شنبه 4 مهر 1402، شاخص کل بورس تهران 3 هزار و 323 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 97 هزار و 711 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد تراز 778 واحد در رقم 717 هزار و 371 واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با افت 10 صدم واحدی به رقم 26 هزار و 6 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش تراز 286 واحدی به سطح 128 هزار و 452 واحد رسید.

ششمین روز فرار سرمایه حقیقی

امروز ششمین روز معاملاتی متوالی با خروج سرمایه حقیقی از بورس تهران بود. در انتهای معاملات امروز برآیند جریان پول حقیقی منفی 113 میلیارد تومان بود که به نسبت روند روز معاملاتی گذشته با کاهش شدت همراه بود.

امروز نماد فولاد بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 23 میلیارد تومان بود. پس از فولاد، نمادهای وپاسار، وشهر، فملی و شپنا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای خزامیا و بکابل تعلق داشت و پس از این دو، نمادهای ثعمرا، فسوژ و وآیند بیشترین ورود را داشتند.

1

ریزش لیدرهای فلزی بازار سهام

امروز نمادهای رمپنا، خزامیا و وتجارت نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل فملی، کگل و فولاد از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، خاور و پارتا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای وسپهر شگویا و زاگرس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد تکاردان بیشترین تراکنش را داشت و خزامیا، خودرو و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در  فرابورس نیز  دی، بمولد و خاور بیشترین تراکنش را داشتند.

ریزش 9 درصدی ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 18 هزار و 923 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 11 هزار و 109 میلیارد تومان بود که 59  درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 9 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 865 میلیارد تومان رسید.

نمادهای پرمعامله بازار سهام

در معاملات امروز نماد فملی بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات  آن 756 میلیارد تومان بود.

پس از فملی، افران بیشترین ارزش معاملات را داشت و وغدیر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد یاقوت و همای در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام فملی با تعداد 1 میلیارد و 42 میلیون سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. دو نماد وتجارت و کمند نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

افزایش صف‌های خرید در بورس

در معاملات سه شنبه، 63 نماد صف خرید داشتند و 52  نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 16 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 226 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 14 درصدی به 457 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

2

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید