قطار ویژه رهبر کره شمالی به مسکو رسید

«اون» در سرزمین تزار/ سفری برای فروش تسلیحات نظامی

کدخبر: ۵۹۷۸۹۸
اقتصادنیوز: چند روزی است که تصور و نام کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در همه رسانه‌های جهان به چشم می‌خورد. او با قطار ضدگلوله خود راهی روسیه شده تا با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور دیدار کند.
«اون» در سرزمین تزار/ سفری برای فروش تسلیحات نظامی

به گزارش اقتصادنیوز ، چهارشنبه 22 شهریور، بالاخره قطار رهبر کره شمالی با حاشیه‌های فراوان به شهر ولادی‌وستوک در روسیه رسید و کیم صبح امروز، با پوتین دیدار کرد. رویترز به نقل از پوتین نوشته که این دو رهبر قرار است درباره «همه مسائل» گفت‌وگو کنند.

بزرگ‌ترین حاشیه این دیدار تا این لحظه، قطاری بوده که کیم با آن سفر کرده است. براساس گزارش نیویورک‌تایمز، قطاری که کیم با آن سفر کرده، قطاری خانوادگی است که پدر و پدربزرگش هم با آن سفر می‌کردند.

این قطار که بدنه‌ای به رنگ سبز زیتونی با سقف سفید و شیشه‌های دودی دارد، متعلق به زمان شوروی است. کیم عمده سفرهای بین‌المللی‌اش را با همین قطار رفته است و به همین دلیل بسیاری تصور می‌کنند او از سفر هوایی می‌ترسد.

برخی از تحلیل‌گران می‌گویند قدیمی بودن ناوگان هوایی در کره شمالی باعث شده مقامات این کشور سفر با قطار را ترجیح دهند. تحلیل‌گری در وال‌استریت‌ژورنال معتقد است سفر با قطار نوعی ژست سیاسی است که خانواده کیم خودش را از این طریق متفاوت جلوه می‌دهد.

سفری برای فروش تسلیحات نظامی

کیم جونگ اون سال 2011 به عنوان رهبر کره شمالی آغاز به کار کرد. او در فاصله این سال‌ها، به سفرهای بین‌المللی اندکی رفته که کمتر از ده سفر بوده است.

عمده مقاصد رهبر کره شمالی کشورهای چین و روسیه بوده‌اند. با اینکه او پیش‌تر هم به دیدار پوتین رفته، اکنون این پرسش وجود دارد که چرا در شرایط جنگی به دیدار این چهره سیاسی رفته است؟

تحلیل‌گران می‌گویند به گمان مقامات آمریکایی، طی این دیدار قرار است کره شمالی تجهیزات و تسلیحات نظامی‌اش را به روسیه بفروشد تا این کشور بتواند از آن در جنگ با اوکراین بهره بگیرد. با این حال پوتین گفته قرار است درباره «همه مسائل» گفت‌وگو کنند.

اکو ایران در گزارشی تصویری با عنوان «کیم با قلعه متحرک سفر می‌کند» به جزئیات جالبی از دلایل سفر رهبر فعلی و رهبران سابق کره شمالی با قطار ویژه پرداخته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید