گزارش اقتصادنیوز از بازار سکه امامی؛

بازار سکه در حالت انتظار / پیش بینی قیمت سکه امروز

کدخبر: ۵۹۷۷۸۱
اقتصادنیوز: بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت سکه در معاملات پشت خطی سه‌شنبه‌شب در مقایسه با عصر سه‌شنبه تقریباً ثابت بود.تحلیلگران اقتصادی معتقدند یکی از دلایل کاهش تقاضا در بازار سکه ناشی از اخبار و سیگنال های سیاسی مثبت بوده است.
بازار سکه در حالت انتظار / پیش بینی قیمت سکه امروز

 به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه در روز سه‌شنبه قرمز پوش شد و قیمت سکه امامی با کاهش ۱۰۰ هزارتومانی تا سطح مقاومتی ۲۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرد.

فعالان اقتصادی معتقدند یکی از دلایل عقب‌گرد قیمت سکه ناشی از سیگنال‌های مثبت سیاسی بوده است. در روزهای گذشته اخبار جدیدی از فرایند آزادسازی منابع ارزی منتشر شد. به نظر می‌رسد طرف آمریکایی دستور آزادسازی در رابطه‌با 6 میلیارد دلار مسدودشدن در کره جنوبی را صادر کرده و این دارایی‌ها در حال انتقال به سمت بانک‌های قطری است. از سوی دیگر روز گذشته حمیدرضا دهقانی پوده، سفیر ایران در قطر، در دیدار خود با مشاور وزارت خارجه قطر گفت: «اجرای توافق تبادل با آمریکا در مراحل نهایی است و از نقش قطر در این توافق تشکر و قدردانی کرد.» اگرچه انتشار اخبار این‌چنینی تأثیر سابق خود بر بازار را ندارد، اما به نظر می‌رسد که همچنان موجب تغییر در سمت‌وسوی انتظارات فعالان بازار می‌شود.

خبر مهم دیگری که توجه سکه بازان را به خود جلب کرد نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود که در این جلسه قطعنامه‌ای علیه ایران تصویب نشد.

تحلیلگران اقتصادی باور دارند تا زمانی که اخبار تبادل زندانیان و آزادسازی ارزهای بلوکه شده داغ است، سکه بازان بی‌گدار به آب نخواهند زد و در خریدهای خود احتیاط می‌کنند؛ بنابراین آنها فعلاً در انتظار روشن‌ شدن نتایج قطعی این دو خبر هستند. به باور این دسته اگر هم‌ قیمت‌ها تا حدودی صعودی شود با اخبار مثبت دوباره اصلاح خواهد زد.

سکه در حال حاضر نزدیک مرز مقاومتی ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار دارد و اگر این مقاومت بشکند احتمال عقب‌نشینی تا مرز مهم ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وجود دارد؛ در غیر این صورت سکه می‌تواند به‌تدریج به کانال ۲۸ میلیون تومان سرک بکشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید