آخرین وضعیت بازار ارز و سکه به روایت اقتصادنیوز؛

بوی‌ توافق در بازار دلار ایران/ سکه یک کانال پایین آمد

کدخبر: ۵۸۱۳۶۵
اقتصادنیوز: بررسی ها نشان می دهد بعد از سفر امیر عبداللهیان به قطر، عمان و...سیگنال‌هایی مبنی بر ارتباط طرفین قرارداد برجام از طریق واسطه‌ها قوت بیشتری گرفته است.
بوی‌ توافق در بازار دلار ایران/ سکه یک کانال پایین آمد

به گزارش اقتصادنیوز ، به دنبال انتشار اخبار مثبت در زمینه روابط خارجی کشور سمت و سوی انتظارات فعالان بازار ارز تهران تا حدودی کاهشی شد.

 

فوری / ورود ۳۰۰۰ کیلو طلا به کشور

جزئیات جدید درباره عرضه اولیه «نیان»

 

بازار دلار بوی توافق گرفت؟

بررسی ها نشان می دهد بعد از سفر امیر عبداللهیان به قطر، عمان و...سیگنال‌هایی مبنی بر ارتباط طرفین قرارداد برجام از طریق واسطه‌ها قوت بیشتری گرفته است. در این میان برخی از فعالان حوزه صادرات و واردات کشور از گشایش‌های ارزی و آزادسازی برخی منابع مالی در عراق خبر می دهند.

خبر فوری درباره سهمیه بنزین تیرماه

بازار از زمان سفر سلطان عمان به ایران و گمانه‌ها درمورد توافق موقت، راه نزول را در پیش گرفته است و معامله‌گران می‌گویند به واسطه این خبرها کمتر کسی خریدار است. آن‌ها می‌گویند عمان مسئول نظارت بر درخواست‌ها و هزینه‌کرد دلارهای بلوکه شده در بانک عراق است و قطر مسئول نظارت بر درخواست‌ها و هزینه‌کرد دلارهای بلوکه شده در کره. یک شایعه هم در بازار وجود داشت که همزمان با سفر امیرعبدالهیان، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هم عازم عمان می‌شود.

پس لرزه یک سفر در بازار دلار

برخی از فعالان بازار معتقدند برخی از معامله گران این ترس را دارند که اخبار سیاسی مثبتی در روزهای آینده در مورد سفر امیر عبداللهیان به قطر و عمان منتشر شود و به همین  دلیل برخی از بازیگران ارزی سعی می کنند بی گدار به آب نزنند و در خرید و فروش ها با احتیاط بیشتری رفتار کنند.به همین دلیل دلار در چند وقته گذشته در یک محدوده خاص در حال رفت و برگشت است. 

نوسان صعودی قیمت دلار و درهم

با این حال،قیمت دلار امروز در تهران نوسان صعودی محدودی را ثبت کرد.به ادعای برخی از رسانه ها  دلار امروز در محدوده ۴۸هزار و ۹۰۰ تومان قرار گرفت.به عقیده تکنیکالیست ها مرز حمایتی ۴۸ هزارو ۸۰۰ تومان برای دلار مهم است و نقطه صعود به کانال ۴۹ هزار تومان و یا عقبگرد با سمت نیمه مرز ۴۸ هزار تومان‌محسوب می شود.

یکی از دلایل نوسان صعودی دلار در بازار امروز ناشی از حمایت درهم از اسکناس آمریکایی بود.نرخ حواله درهم امروز برخلاف دیروز مسیر رشد را طی کرد و با ۲۰۰ تومان رشد به سطح ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

نرخ دلار در هرات هم با ۳۰۰ تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته در محدوده ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان قرار گرفت.

قیمت فروش سکه ثابت ماند

قیمت فروش سکه امامی امروز تا ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بالا رفت اما عصر امروز نسبت به دیروز رنج شد و در محدوده ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت خرید سکه یک کانال پایین آمد

نکته مهم در بازار سکه این بود که قیمت خرید آن که در روزهای گذشته در کانال ۲۸ میلیون تومان قرار داشت امروز این کانال را از دست داد و تا ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پایین آمد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید