تداوم دوگانگی در بازار سهام

افزایش خریدوفروش در بورس /خودرو صدرنشین است

کدخبر: ۵۳۷۵۵۱
اقتصادنیوز: دوگانگی شاخص‌ها در معاملات یکشنبه نیز تداوم داشت. شاخص کل افت کرد و شاخص هم وزن رشد کرد.
افزایش خریدوفروش در بورس /خودرو صدرنشین است

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز یکشنبه ششم آذر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل 2 هزار و 23 واحد تنزل کرد و به رقم یک میلیون و 406 هزار و 186  واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 539 واحدی در سطح 408 هزار و 641 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 10 واحد پائین آمد و در سطح 18 هزار و 554 واحد قرار گرفت.  

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها 

امروز نمادهای «وامید»، «فملی»، «خودرو» و «فارس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «کگل»، «شبندر» و «شتران» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «دماوند»، «سمگا» و «کوثر» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «فغدیر» و «بپاس» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و خساپا و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، کرمان و ددانا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

ارزش معاملات بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 11 هزار و 811 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 7 هزار و 46 میلیارد تومان بود که 60 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.  

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 5 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 298 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های بازار سهام

در معاملات یکشنبه 67 نماد صف خرید داشتند و 36 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 36 درصدی به 229 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 6 درصد افزایش یافت و 346 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم 100 میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد. 

در پایان معاملات نماد کپشیر (شرکت پشم شیشه ایران) با صف‌ خرید 18 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از کپشیر، نمادهای وملی (هلدینگ گروه توسعه ملی) و رتاپ (شرکت تجارت الکترونیک پارسیان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید