در اولین هفته زمستان 1400 صورت گرفت؛

رشد قیمت 18 میلیونی سورن در یک هفته + جدول

کدخبر: ۴۶۵۷۸۱
اقتصادنیوز: زمستان در بازار خودروها چندان پر جنب وجوش شروع نشد، قیمت ها که در هفته های پایانی پاییز روندی صعودی داشتند، این هفته بیشتر یا ثبات را در دستور کار قرار داده بودند یا کاهش پیدا کردند به جز سه خودرو که معادلات بازار خودروها و پیش بینی فعالان بازار مبنی بر اینکه بازار به انتظار مذاکرات هسته ای نشسته است را نقض کردند.
رشد قیمت 18 میلیونی سورن در یک هفته + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ از سوی دیگر در این هفته با نوسان قیمت خودرو در بازار بوده ایم، نوسانی که هم صعودی بود و هم نوسان اندک داشت و این امر نیز به گفته فعالان این بازار بر قیمت خودروهای پرتیراژ اثرگذاری بوده است.

ارزیابی بازار خودروها نشان می دهد، در هفته ای که گذشت تنها سمند سورن و دنا پلاس نسبت به هفته قبل افزایش قیمت داشته‌اند. سمند سورن رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروها شد و با ثبت رشد 18 میلیون تومانی توانست افزایش قیمت قابل توجهی را طی یک هفته در کارنامه معاملاتی خود ثبت کند. دنا پلاس دیگر خودرویی که این هفته را با افزایش قیمت به پایان رسانده بود، با تجربه رشد 6 میلیون تومانی خود را به بالای نیم میلیارد تومان رساند و 505 میلیونی شد.

وضعیت بازار خودرو

این هفته، قیمت «سمندLX با موتورEF7» ، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «کوییک معمولی»، «کوییک R» و «ساینا» کاهش های یک تا چهار میلیون تومانی را تجربه کردند و «دنا معمولی» بیشترین کاهش قیمت را در میان خودروها ثبت کرد. این در حالی بود که قیمت تمامی محصولات خانواده پژو 206 یعنی «پژو 206 تیپ2»، «پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» در کنار «شاهین»، «تیبا صندوقدار» و  «تیبا2 معمولی» این هفته ثبات قیمت در پیش گرفتند و تغییر قیمتی را نسبت به هفته قبل در کارنامه معاملاتی خود ثبت نکردند.  

قیمت کوییک در بازار خودرو

خانواده کوییک در نخستین روزهای زمستان، کاهش قیمت یافتند. «کوییک معمولی» در این هفته یک میلیون تومان افت قیمت داشتند قیمت آن به 194 میلیون تومان رسید. «کوییک R» هم به 200 میلیون تومان نزدیک شد. 

«شاهین» دیگر خودروی سایپایی ها که در ماه هایی که وارد بازار شده نتوانسته چندان خوش اقبال باشد، این هفته با خودروهایی که ثبات قیمت داشتند، همراه شد و همچون هفته قبل 345 میلیون تومان دست به دست شد.

شاهین 10

 

قیمت تیبا در بازار خودرو

خانواده تیبا هم در هفته ای که گذشت، ثبات قیمت در پیش گرفت و با قیمت های هفته قبل معامله شد. «تیبا صندوقدار» و «تیبا 2 معمولی» این هفته به ترتیب 179 و 182 میلیون تومان از سوی فعالان بازار خودرو قیمت داده شدند.

«ساینا» در ادامه روند نزولی قیمت خود که از هفته قبل آغاز کرده است، این هفته هم در مقایسه با هفته گذشته، یک میلیون تومان ارزان تر شد و از سوی فعالان بازار خودروها 190 میلیون تومان قیمت داده شد.

تیبا 10

قیمت محصولات پژو در بازار

این هفته تمامی محصولات خانواده پژو 206 ثبات قیمت داشتند و هیچ تغییر قیمتی را نسبت به هفته قبل تجربه نکردند. «پژو 206 تیپ 2» و «پژو 206 تیپ 5» این هفته همچون هفته قبل با به ترتیب به قیمت های 272 و 309 میلیون تومان دست به دست شدند و صندوقدار این خانواده یعنی «پژو 206 صندوقدار» هم با ثبت ثبات قیمت همچنان 306 میلیون تومانی به فروش رفت.

پژو 10

قیمت خانواده سمند در بازار

داستان خانواده سمند این هفته با بازار خودروهای پرطرفدار متفاوت بود. دو محصول این خانواده این هفته هم کاهش قیمت و هم افزایش قابل توجه را در کارنامه خود ثبت کردند. «سمند LX با موتورEF7» همچون هفته قبل بار دیگر یک میلیون تومان کاهش قیمت یافت و 279 میلیون تومان به فروش رسید. در مقابل «سمند سورن» رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروها شد و رشد 18 میلیونی را تجربه کرد. این خودرو با ثبت این میزان افزایش قیمت 325 میلیون تومان قیمت خورد.

سمند 10

قیمت سایر پرطرفدارها

نخستین روزهای زمستان برای سایر خودروهای پرطرفدار بازار نوسانی پشت سر گذاشته شد.

«دنا پلاس توربو» که هفته قبل رکورددار افزایش قیمت در بازار شده بود این هفته هم به افزایش قیمت ادامه داد و با 6 میلیون تومان رشد قیمت مرز 500 میلیون تومان را پشت سر گذاشت. دنا پلاس توربو در هفته ای که گذشت از سوی فعالان بازار خودروها 505 میلیون تومان قیمت داده شد. «رانا پلاس» در این هفته یک میلیون تومان کاهش قیمت یافت و 306 میلیونی شد و «دنا معمولی» هم با بیشترین کاهش قیمت در بازار 350 میلیون تومان قیمت خورد. در هفته ای که گذشت دنا معمولی چهار میلیون تومان ارزان شد.  

رانا 10

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید