گزارش اقتصادنیوز از تحولات بازارهای جهانیدر هفته پیش

دوپینگ طلا در بازار با اومیکرون؟

کدخبر: ۴۵۷۷۰۰
اقتصادنیوز: اعلام خبر تمدید دوره ریاست جروم پائول بر فدرال رزرو از عدم اطمینان در بازارهای جهانی کاست و قیمت طلا را پایین کشید، اما به نظر می‌رسد شیوع کرونا اومیکرون می‌تواند تورم ناشی از محدودیت‌های سمت عرضه را تشدید کند و قیمت طلا را افزایش دهد.
دوپینگ طلا در بازار با اومیکرون؟

به گزارش اقتصادنیوز بازار طلا در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است و فردا نخستین روز هفته برای طلای جهانی است، قیمت طلا در معاملات روز جمعه توانسته بود به مرز 1820 دلار نزدیک شود، اما در پایان معاملات روز جمعه روی 1792 دلار قرار گرفت. قیمت طلا در هفته گذشته به واسطه تمدید دوره ریاست جروم پائول در فدرال رزرو یک شوک منفی خورد و بعد از آن برای پس گرفتن مرز 1800 دلار تلاش می‌کرد.

گونه جدید ویروس کرونا به کمک طلا می‌آید

قیمت طلا نسبت به متوسط هفته‌های اخیر در سطوح پایین‌تری قرار دارد و در حال حاضر مهم‌ترین شانس قیمت طلا برای بازگشت به بالای مرز 1800 دلار گونه جدید ویروس کرونا عنوان می‌شود. همراه با شیوع گونه جدید ویروس کرونا دولت‌های سراسر دنیا در حال ارزیابی شرایط هستند تا در صورت لزوم محدودیت‌هایی را اعمال نمایند، برخی از کشورها نیز محدودیت‌هایی را اعمال کرده‌اند، مثلا کانادا سفر به آفریقای جنوبی و شش کشور همسایه‌اش را ممنوع کرده است، حتی بدون وجود این گونه جدید نیز اقتصاد جهانی با محدودیت‌های سمت عرضه مواجه بود و تحلیل‌گران علت اصلی تورم را همین محدودیت‌های سمت عرضه عنوان می‌کردند، اگر خطر ناشی از این گونه جدید در حدی باشد که دولت‌های بزرگ را وادار به اعمال قرنطینه نماید، مشکل سمت عرضه برجسته خواهد شد و قیمت طلا شانس خوبی برای رشد پیدا خواهد کرد.

قیمت بیت کوین و اتریوم کاهش یافت

تغییرات قیمتی بیت کوین در 24 ساعت گذشته منفی بود. قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 55 دقیقه عصر به وقت ایران روی 54 هزار و 289 دلار قرار داشت و سرمایه آن به 1.02 تریلیون دلار رسیده بود. بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 2.6 درصد اختلاف داشتند.

بیت کوین و اتریوم

قیمت اتریوم نیز مانند بیت کوین در 24 ساعت و 7 روز گذشته تغییراتی منفی را به ثبت رسانده و به 4 هزار و 51 دلار رسیده بود. سرمایه بازار اتریوم 480 میلیارد دلار و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته 4.3 درصد گزارش می‌شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید