رصد بازار سکه و ارز در روز تحلیف رئیسی؛

حباب سکه بزرگ شد /دلار منتظر هفته جدید

کدخبر: ۴۳۱۲۸۵
حجم مبادلات دلار امروز بسیار محدود بود. بازار انتظار اولین هفته کاری دولت جدید را می‌کشد.
حباب سکه بزرگ شد /دلار منتظر هفته جدید

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه امامی در شروع معاملات امروز 60 هزار تومان از نرخ عصر روز گذشته بالاتر بود و روی 11 میلیون و 360 هزار تومان قرار داشت. در روز گذشته قیمت طلای جهانی برای ساعاتی بالای 1830 دلار قرار گرفت اما دوباره نزولی شد و در پایان مبادلات در حوالی 1810 دلار قرار گرفت.

شاید افزایش قیمت سکه در ابتدای کار تحت تاثیر جهش روز گذشته طلای جهانی اتفاق افتاده باشد.

حباب سکه بزرگ شد

ظهر امروز قیمت طلای جهانی 1813 دلار و قیمت سکه امامی 11 میلیون و 350 هزار تومان بود. با در نظر گرفتن قیمت عصر روز گذشته دلار (25 هزار و  510 تومان) اندازه حباب سکه بیش از 4 درصد (4.23 درصد) به دست می‌آمد. این اندازه حباب برای سکه نسبتا بزرگ است و از تمایلات افزایشی در این بازار حکایت دارد.

بازار ارز

دلار آمریکا در انتظار هفته جدید

حجم معاملات نقدی در بازار دلار امروز بسیار محدود بود، یکی از دلایل این امر تعطیل بودن بازار متشکل ارزی در روز پنج‌شنبه بود، علاوه بر این فعالان بازار نسبت به آینده مذاکرات احیای برجام عدم اطمینان زیادی دارند و به نوعی منتظر هستند تا موضع دولت جدید ایران در این مورد مشخص شود.

قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته روی 25 هزار و 510 تومان قرار داشت و تا حوالی ظهر امروز نرخ نقدی از بازار دلار بیرون نیامده بود، یا حداقل قیمت‌ها به صورت فراگیر اعلام نشده بودند. باید دید در هفته آتی که اولین هفته کاری دولت جدید است قیمت دلار به چه سمت حرکت می‌کند.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت ظهر امروز قیمت سکه امامی در حوالی 11 میلیون و 350 هزار تومان قرار داشت و اندازه حباب آن به بیش از 4 درصد رسیده بود، این درحالی است که حجم مبادلات در بازار دلار بسیار محدود بود.

بزرگ شدن حباب سکه یا تحت تاثیر جهش روز گذشته طلای جهانی اتفاق افتاد یا اینکه عدم اطمینانی که نسبت به روند مذاکرات احیای برجام وجود دارد انتظارات افزایشی در بازار سکه را تشدید کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید