قیمت طلا بالای مرز 1820 دلار قرار می‌گیرد؟

واکنش قیمت بیت کوین به مواضع ضد رمزارزی

کدخبر: ۴۳۱۰۳۸
رئیس سازمان بورس آمریکا از کنگره خواست که تنظیمات قانونی مقابل ارزهای دیجیتال را گسترش دهد و قیمت بیت کوین به کانال 37 هزار دلار وارد شد.
واکنش قیمت بیت کوین به مواضع ضد رمزارزی

به گزارش اقتصادنیوز، تغییرات قیمتی بیت کوین در 24 ساعت و هفت روز گذشته منفی بود. در ساعت 13 و 30 عصر به وقت ایران قیمت بیت کوین در حوالی 37 هزار و 702 دلار قرار داشت و به زیر 38 هزار دلار کشیده شده بود. سرمایه بازار بیت کوین به 710 میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 3 درصد اختلاف داشتند.

تغییرات قیمتی اتریوم نیز در 24 ساعت گذشته منفی بود و قیمت این ارز دیجیتال به 2 هزار و 470 دلار رسیده بود. سرمایه بازار اتریوم در حوالی 290 میلیارد دلار قرار داشت و بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته حدود 3 درصد اختلاف داشتند. در نتیجه اندازه دامنه نوسان قیمت بیت کوین و اترویم در 24 ساعت گذشته به هم نزدیک بود.

افزایش تنظیمات قانونی مقابل رمزارزها

اخباری در مورد درخواست برخی از مقامات آمریکایی برای سخت‌تر شدن تنظیمات قانونی علیه ارزهای دیجیتال به چشم می‌خورد که احتمالا با افت قیمت این دارایی‌ها در ارتباط است، بعد از موضع سناتور ارشد آمریکایی "ران وایدن" و اظهار نگرانی وی در مورد اجتناب مالیاتی دارندگان ارزهای دیجیتال، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا "گری جنسلر" در روز سه‌شنبه از کنگره آمریکا خواست که اختیارات سازمان‌های مسئول برای اعمال تنظیمات قانونی ناظر بر مبادله ارزهای دیجیتال، قرض دادن این دارایی‌ها و زیرساخت آن را گسترش دهد. محدودیتی که دولت‌ها می‌توانند برای ارزهای دیجیتال ایجاد کنند یکی از چالش‌های پیش روی بازار این دارایی‌هاست و در صورتی که دولت‌های بزرگی مانند آمریکا در این زمینه جدی عمل کنند، احتمالا قیمت ارزهای دیجیتال و پذیرش آن‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

طلا

تلاش طلای جهانی برای عبور از مرز 1820 دلار

قیمت طلای جهانی هنوز نتوانسته جایگاه خود را در بالای مرز 1820 دلار پایدار کند. طلا معاملات روز گذشته را با  قیمت 1810 دلار به پایان رساند. قیمت طلا تا ساعت 13 و 50 دقیقه عصر به وقت ایران  تا 1815 دلار بالا رفته بود، اما دوباره پایین آمد. با توجه به اظهارات رئیس فدرال رزرو در روز چهارشنبه هفته گذشته تحلیل‌گران شانس طلا برای عبور از مرز 1820 دلار را بالا می‌دیدند، با این وجود طلا هنوز نتواست از این مرز عبور کند. باید دید قیمت طلا در ادامه هفته موفق به عبور از این مرز می‌شود یا خیر. (مرز 1820 دلار از نظر تکنیکال برای طلا مهم است)

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید