پیش بینی قیمت دلار یک روز پس از اعلام نتیجه انتخابات

جلیلی‌هراسی در بازار ارز/حس دلار به دولت‌بعدی

کدخبر: ۴۲۰۴۶۶
اقتصادنیوز: برخی معامله گران از دیروز درباره کابیه بعدی گمانه زنی می کنند. وزیرخارجه دغدغه این گروه است زیرا انتخاب او می تواند بیانگر شکل سیاست خارجی باشد. گرچه برخی نگران انتخاب این وزیر هستند اما برخی نسبت به قیمت دلار در دولت سیزدهم خوش بین هستند.
جلیلی‌هراسی در بازار ارز/حس دلار به دولت‌بعدی

به گزارش اقتصادنیوز، روز شنبه، قیمت دلار برخلاف انتظار بسیاری از معامله گران، در مسیر کاهشی قرار گرفت. نوسان گیران برای مقابله با انتظارات کاهشی، سعی کردند پیرامون کابینه آینده دولت سیزدهم گمانه زنی کنند. البته ایجاد هراس از رفتارهای دولت آتی موجب نشد که قیمت دلار در مسیر افزایشی قرار بگیرد و حتی اسکناس آمریکایی دیشب افت بیشتری را تجربه کرد.

جوسازی پیرامون وزیر امور خارجه آتی

عده ای عنوان می کردند، رئیسی، سعید جلیلی را وزیر امور خارجه قرار خواهد داد و برخی رفتارهای دوران احمدی نژاد تکرار خواهد شد. آن ها سعی می کردند چنین باوری را جا بیاندازند که خبری از توافق هسته ای در دولت جدید نخواهد بود. این در حالی است که رئیسی در مناظره های ریاست جمهوری عنوان کرد که از برجام عقب نخواهد نشست.

هراس از احتمال رفتارهای دولت آتی، تاثیری حداقل در جهت خرید و فروش معامله گران نداشت و قیمت دلار زیر همان مرز 24 هزار تومانی باقی ماند. اسکناس آمریکایی حتی دیروز بعدازظهر نشانه های جدیدی از افت قیمت را نشان داد و به محدوده ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان رفت.

قیمت دلار

امیدواری دلاری ها به دولت سیزدهم

در حالی که شماری از معامله گران نسبت به دولت آتی خوشبین نبودند، عده ای از فعالان عنوان می کردند که رییس جمهور جدید توانایی بیشتری برای احیای برجام خواهد داشت. از نگاه آن ها همکاری بین ارکان حکمرانی در دوران رئیسی بیشتر خواهد شد و همین مساله توان قدرت او برای چانه زنی و دست بالا داشتن در مذاکرات را بالا می برد.

در این میان، برخی فعالان عنوان می کردند که انتخابات و نتایج آن اثر خاصی بر بازار نداشته است. از نظر آن ها اظهارات وزیر امور خارجه انتظاراتی را در بازار ایجاد کرد که قدرت را به سوی فروشندگان چرخاند. ظریف عنوان کرده است که احتمال توافق تا قبل از آغاز به کار دولت بعدی وجود دارد.

به گفته تحلیل گران فنی اگر دلار به زیرحمایت ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومانی برود،‌افت بیشتری را نیز تجربه خواهد کرد. برای این افت نیاز است که حواله درهم نیز به زیر محدوده ۶ هزار و ۵۰۰ تومان برود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید