بازار دلار در انتظار تعیین مسیر قطعی‌ مذاکرات

ریز نوسان قیمت دلار /سکه مرز حساس را رد کرد

کدخبر: ۴۱۳۱۳۰
دلار بازار آزاد نوسانات قیمتی کوچکی را به ثبت رساند و قیمت سکه امامی تحت تاثیر افزایش قیمت طلای جهانی دوباره بالای سطح 10 میلیون و 200 هزار تومانی قرار گرفت.
ریز نوسان قیمت دلار /سکه مرز حساس را رد کرد

به گزارش اقتصاد نیوز، قیمت دلار آمریکا روز گذشته روند نزولی را دنبال کرد و زیر 23 هزار تومان قرار گرفت. قیمت دلار در آخرین ساعات معاملات روز گذشته 22 هزار و 850 تومان بود. تحلیل‌گران معتقدند حساسیت دلار در این مقطع نسبت به اخبار کاهش یافته است و بازار منتظر تعیین شدن مسیر مذاکرات به صورتی قطعی‌تر است.

تحلیل‌گران علاوه بر این عنوان می‌کردند که نوسان قیمت درهم امارات و نوسان آن حول 6 هزار و 300 تومان می‌تواند انتظارات کاهشی را در بازار دلار افزایش دهد. قیمت درهم امارات روز گذشته روند کاهشی را دنبال کرد. قیمت درهم در شروع روز دوشنبه روی 6 هزار و 360 تومان و در پایان روز روی 6 هزار و 300 تومان بود. درهم امارات معاملات امروز را با قیمت 6 هزار و 320 تومان آغاز کرد اما در ادامه کاهش یافت و در زمان نوشتن این گزارش زیر 6 هزار و 300 تومان و در حوالی 6 هزار و 290 تومان قرار گرفت. در نتیجه سیگنال درهم در این مقطع به بازار دلار داخلی نزولی بود. قیمت درهم در ادامه قدری افزایش یافت و معاملات نیمه اول روز را با قیمت 6 هزار و 360 تومان به پایان رساند.

قیمت دلار هرات نیز در شروع معاملات روز سه‌شنبه روی 22 هزار و 880 تومان قرار داشت. این رقم اختلاف زیادی با نرخ دلار بازار آزاد در پایان معاملات روز گذشته نداشت. در نتیجه سیگنال دلار هرات نیز به دلار داخل افزایشی نبود.

قیمت ابتدایی دلار در بازار متشکل ارزی نسبت به متوسط روز گذشته 160 تومان کاهش داشت. اما در ادامه کار این بازار جهت قیمت دلار متشکل دوباره صعودی شد و در پایان نیمه روز از متوسط نرخ روز گذشته بالاتر بود.

دلار آمریکا در بازار آزاد نیز در روز سه‌شنبه کار خود را بدون تغییر نسبت به قیمت انتهایی روز گذشته و با قیمت 22 هزار 850 تومان آغاز کرد. قیمت دلار در ادامه نوسان کمی به سمت پایین داشت.قیمت دلار با ثبت نوسانات کاهشی کوچک تا قیمت 22 هزار و 830 تومان پایین آمد.

در آخرین ساعات معاملات نیمه اول روز قیمت دلار قدری افزایش یافت. افزایش قیمت دلار و درهم با هم اتفاق افتاد. به هر روی دلار آمریکا معاملات نیمه اول روز را با قیمت 22 هزار و 930 تومان به پایان رساند، یعنی نهایتا دلار نسبت به قیمت انتهایی روز گذشته تغییراتی مثبت را به ثبت رساند. قیمت دلار در حوالی ساعت یک و نیم ظهر از 23 هزار تومان نیز بالاتر رفته روی 23 هزار و 130 تومان قرار گرفته بود.

در اگوایران ببینید: بازار دلار و کاندیداتوری همتی

واکنش سکه امامی به طلای جهانی

قیمت طلا در بازارهای جهانی در ساعات انتهایی معاملات روز گذشته افزایش قابل توجهی داشت و در مقاطعی مرز 1870 دلار را پشت سرگذاشت. قیمت سکه امامی در آخرین ساعات معاملات روز گذشته زیر مرز 10 میلیون و 200 هزار تومانی  و روی 10 میلیون و 75 هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی به افزایش قیمت طلای جهانی واکنش نشان داد و به مرز 10 میلیون و 200 هزار تومان نزدیک شد. قیمت سکه و طلا

به هر روی قیمت سکه امامی در شروع معاملات روز سه‌شنبه روی 10 میلیون و 220 هزار تومان قرار گرفت. در نتیجه سکه به افزایش قیمت طلای جهانی واکنش نشان داد و مرز حساس 10 میلیون و 200 هزار تومانی را پس گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید