احساسات صعودی در بازار طلا تقویت شد

پیش بینی" وال استریت" از قیمت طلا+اینفو

کدخبر: ۴۱۰۸۸۷
احساس مثبت در بازار فلزات گرانبها روز پنجشنبه هنگامی که قیمت طلا برای اولین بار از ماه فوریه (بهمن) به بالای هزار و ۸۰۰ دلار رسید ، به طرز چشمگیری تغییر کرد
پیش بینی" وال استریت" از قیمت طلا+اینفو

براساس گزارش اقتصادنیوز، بر اساس آخرین نتایج حاصل از نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو نیوز ، ناامیدی موجب تسکین احساسات در بازار طلا در بین تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران اصلی خرده فروش ها شده است.

احساس مثبت در بازار فلزات گرانبها روز پنجشنبه هنگامی که قیمت طلا برای اولین بار از ماه فوریه (بهمن) به بالای هزار و ۸۰۰ دلار رسید ، به طرز چشمگیری تغییر کرد. بسیاری از تحلیلگران متذکر شدند که عبور طلا  از نقطه مقاومت خود ،باعث ایجاد شتاب در بازار شده است که می تواند قیمت ها را به هزار و ۸۵۰ دلار در هر اونس برساند.

روز جمعه سرمایه گذاران پس از گزارش ناامید کننده حقوق و دستمزد غیر کشاورزی آوریل (اردیبهشت) ، به سوی فلزات گرانبها  روی آوردند ، قیمت طلا حدود 20 دلار تقویت شد.  گزارش اعلام کرد که 266هزار شغل در ماه آوریل (اردیبهشت) ایجاد شده است. با این حال ، بر اساس تخمین کارشناسان ، اقتصاددانان بدنبال رشد شغلی نزدیک به 1 میلیون نفر بودند.این دومین  برآورد بالا برای استخدام ثبت شده است.

در حالی که یک شمع زیر طلا روشن شده است ، هنوز همه موارد برای افزایش واضح نیست. برخی از تحلیلگران خاطرنشان می کنند که فلز گرانبها می تواند مقاومت چسبنده ای بین هزار و ۸۳۰ تا هزار و ۸۵۰ دلار در هر اونس پیدا کند.

روز پنجشنبه ،بیل باروچ ، رئیس سرمایه گذاری شرکت بین المللی در مصاحبه ای با کیتکو نیوز ،  ، گفت که اگرچه روی طلا صعودی است ، اما قیمت طلا برای دستیابی به بالاتر از هزار و ۸۵۰ دلار در هر اونس ، باید حرکت قابل توجهی را جذب کند.

این هفته ، 16 تحلیلگر در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان آنها ، 14 تحلیلگر ، یا 88٪ ، گفتند که آنها روی طلا صعودی هستند. در همان زمان ، دو تحلیلگر ، یا 13٪ ، اعلام کردند که در هفته نزولی هستند. این هفته هیچ رأی بی طرفی برای قیمت طلا وجود نداشت.

طلا

در همین حال ، در مجموع 1448 رای در نظرسنجی های آنلاین خرده فروش به دست آمد. از این تعداد ، 1112 پاسخ دهنده یا 76٪ پاسخگوی افزایش طلا در هفته آینده بودند. 203 نفر دیگر ، یا 14٪ ، رای به نزول قیمت طلا داده اند ، در حالی که 160 رای دهنده ، یا 11٪ ، بی طرف بودند.

تمایل دوباره برای روند صعودی ، به ویژه در میان تحلیلگران وال استریت ، در حالی اتفاق می افتد که قیمت طلا بهترین رشد هفتگی خود را از اوایل ماه نوامبر(آذر) دیده است. معاملات آتی طلای ژوئن(تیر) آخرین بار در هر اونس 1836.10 دلار معامله شد که نسبت به جمعه گذشته بیش از 3 درصد رشد داشته است.

اوله هانسن ، رئیس استراتژی کالای بانک ساکسو ، گفت که به دلیل اطلاعات ناامیدکننده اشتغال ، صحبت های اخیر در مورد کاهش احتمالی فدرال رزرو در برنامه خرید اوراق قرضه خود تا پایان سال در حال حاضر به طور کامل از میز خارج است.

او افزود: قیمت طلا می تواند با افزایش روند نوسانات خود ، بازدهی اوراق قرضه کمک می کرد و برخی از سرمایه گذاران را مجبور به پوشش موقعیت های کوتاه احتکاری خود کند.

هرچند طلا از محدوده خود خارج شده است ، اما هانسن اظهار داشت که همچنین انتظار نمی رود تا طلا به بالاتر از 1850 دلار در هر اونس برسد ، که نشان دهنده یک سطح مهم فنی و همچنین میانگین متحرک 200 روزه است.

او گفت: «طلا حرکت مهمی انجام داده است ، اما هنوز در روند نزولی قرار دارد. با این حال ، بر اساس این شکست ، طلا صعودی است.»

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید