پیش بینی روند بازار ارز در روز جاری

انتظارات متناقض در بازار ارز /قیمت دلار منتظر چشمک درهم

کدخبر: ۴۱۰۶۶۵
اقتصاد نیوز: قیمت دلار تا زمانی که زیر 23 هزار تومان باشد روند پر نوسانی دارد. این باور برخی تحلیل گران در بازار ارز است. با این حال برخی انتظار دارند بازار ارز امروز کمی متعادل تر حرکت کند زیرا قیمت دلار در پشت خط صعودی بود.
انتظارات متناقض در بازار ارز /قیمت دلار منتظر چشمک درهم

دلار در هفته قبل نزدیک به ۸ درصد از ارزش خود را از دست  داد. شدت فروش های هفته گذشته موجب شده است که برخی از معامله گران تصور کنند،‌ بازار به محدوده اشباع فروش (oversold ) نزدیک شده است. معامله گران عنوان می کنند که در وضعیت اشباع فروش ، دلار قربانی اخبار سیاسی شده است و این اخبار، واکنش بیش از حد سرمایه گذاران را به دنبال داشته است.

از نگاه آن ها، با کاهش هیجان پیرامون مذاکرات هسته ای، بازار در مسیر بازگشت به وضعیت طبیعی، مقداری رشد قیمت را تجربه خواهد کرد. در کنار این، برگشت قیمت دلار در انتهای هفته گذشته دیگر عاملی است که شماری از معامله گران بازار ارز را به رشد بیشتر قیمت امیدوار کرده است.

دلار پشت خطی

در حالی که چنین انتظارات افزایشی در بازار در میان شماری از معامله گران وجود دارد، گروه دیگری باور دارند که مذاکرات هسته ای هم چنان بر وضعیت دلار موثر است. از نگاه آن ها هر گونه پیشرفتی در مذاکرات و اخبار مثبت می توانند کمک کنند که اسکناس آمریکایی بار دیگر به محدوده ۲۰ هزار تومانی میل کند. به باور آن ها ممکن است روند کاهشی دلار کند شود، ولی بازار برای قرار گرفتن در مسیر صعودی، از انگیزه های زیادی برخوردار نیست. به باور یکی از فعالان، تا زمانی که احتمال توافق هسته ای وجود دارد،‌ معامله گران برای خرید ارز ریسک نخواهند کرد. این اظهارات در حالی مطرح می شود که شب گذشته در  معاملات پشت خطی، اسکناس آمریکایی تا محدوده ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومانی پیش روی کرد.

در اکوایران ببینید:بازگشت صف دلار سهمیه‌ای به بازار ارز

تحلیل گران فنی باور دارند در بازار روز جاری، روند قیمت درهم برای بازار ارز اهمیت حیاتی دارد و در صورتی که درهم بالای محدوده ۶ هزار تومانی باقی بماند، دلار خریدار بیشتری پیدا خواهد کرد. در معاملات پشت خطی نیز عدد طلایی درهم 6 هزار تومان عنوان می شد. عددی که اگر 10 در بالا یا پایین آن معامله صورت گیرد روند بازار را می تواند جهت دهد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید