سکه به سطح حساس رسید

تحولات قیمت سکه /هیاهوی دلاری در مواجهه با یک پیام

کدخبر: ۳۹۷۹۱۸
اقتصادنیوز: امروز 17 اسفندماه 1399 معامله گران سکه و دلار، جوسازی زیادی پیرامون پیام آخر اینستاگرامی رییس کل بانک مرکزی به پا کردند.
تحولات قیمت سکه /هیاهوی دلاری در مواجهه با یک پیام

به گزارش اقتصادنیوز  از نگاه برخی از معامله گران،‌همتی در بخش پایانی پیام خود به صورت تلویحی اشاره کرده بود که بودجه سال آتی می تواند سبب تشدید نقدینگی شود و در نتیجه، نرخ تورم را در مسیر افزایشی قرار دهد. معامله گران سکه و دلار با جوسازی پیرامون این پیام، میزان خریدها را بالا بردند و توانستند کمی قیمت اسکناس آمریکایی و فلز گران بهای داخلی را بالا بیاورند.

امروز سکه امامی نه تنها از جاده نزولی خارج شد، بلکه توانست تا سطح حساس 10 میلیون و 500 هزار تومانی افزایش پیدا کند. فلز گران بهای داخلی در روز جاری بیش از یک درصد افزایش قیمت را ثبت کرد و در صدر جدول بازدهی قرار گرفت. دلار نیز در روز یک شنبه از فاز نزولی خارج شد. دلار امروز توانست با 10 تومان رشد به بهای 24 هزار و 740 تومان برسد.

احتیاط در بازار دلار

به نظر می رسد در بازار ارز، احتیاط معامله گران بیشتر از سکه بازان بود. به گفته برخی فعالان،‌ خبرهای مربوط به آزادسازی پول های بلوکه شده ایران،‌ خریداران ارزی را تا حدی در موقعیت احتیاط قرار داده است. امروز یکی از مقام های بازرگانی اتاق ایران و عراق عنوان کرده بود که 3 میلیارد دلار از پول های بلوکه شده ایران آزاد خواهد شد.از نگاه برخی فعالان ارزی، اینکه قیمت دلار در واکنش به آزادسازی پول های ایران دچار افت قیمت نشد، بلکه مقداری نیز افزایش قیمت را تجربه کرد،‌ نشان از تغییر فضای بازار می داد. البته شماری از فعالان نیز باور داشتند، بازار پس از چند روز افت قیمت نیاز داشت که مقداری اصلاح را تجربه کند.

نگاه تحلیل گران فنی به دلار

برخی از تحلیل گران فنی باور داشتند، دلار پس از برخورد به سطح 24 هزار و 500 تومانی در مسیر افزایشی قرار گرفت. از نگاه آن ها، شرط نزول اسکناس آمریکایی از دست دادن حمایت 24 هزار و 500 تومانی خواهد بود. تحلیل گران فنی اعتقاد دارند‌‌،‌ دلار برای افزایش قیمت نیز باید از سطح 25 هزار و 200 تومانی عبور کنند. تا زمانی که دو سطح یاد شده شکسته نشوند، بازار نوسانات محدودی را تجربه خواهد کرد. در بازار سکه نیز با حفظ محدوده 10 میلیون و 200 هزار تومانی،‌ امیدهای افزایشی کمی بیشتر شده است.

 

  • بازدهی 17 اسفند 99
  • بازدهی 17 اسفند 99
  • بازدهی 17 اسفند 99
  • بازدهی 17 اسفند 99
  • بازدهی 17 اسفند 99
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید