بازار ارز وارد اصلاح شد؟

کمین سفته‌بازان برای تور دلار

کدخبر: ۳۷۶۲۵۵
​بازار ارز دیروز در معاملات شبانه به کانال 25 هزار تومان بازگشت.
کمین سفته‌بازان برای تور دلار

به گزارش اقتصادنیوز، با اینکه پس از اتفاق روز جمعه، معادلات سیاسی در بازار ارز تغییر کرده بود، اما در روز شنبه و ساعات رسمی معاملات روز گذشته، نرخ ها میلی به افزایش نشان ندادند. اما دیشب، خریداران در معاملات پشت خطی نرخ را از 25 هزار تومان عبور دادند. تحولات قیمتی دیروز را در «اکوایران» ببینید. 

اگر بازار ارز از تحولات اخیر عبور کند، می‌تواند سیگنالی جدی از کاهش قیمت را به معامله‌گران صادر کند. با اینحال برخی معامله گران در حال حاضر در انتظار اثر کردن اخبار بنیادی اخیر در بازار ارز هستند. برخی از آنها توصیه به خرید پله ای در نرخ های کنونی سکه و دلار کرده اند. اما این توصیه ها با ریسک بالایی همراه است.

چرا که در درجه اول معادلات سیاسی برای کسی در بازار ارز قابل پیش بینی نیست و هر اتفاقی می‌تواند موجب چرخش انتظارت در بازار شود. در درجه دوم، ریزش دلار از کانال 30 تا 24 به خوبی موید این بود که قیمت اسیر حباب شده و  انتظارات تنها عامل توضیح دهنده دلار 30 هزار تومانی بود.

نکته سوم هم اینکه بازار ارز پس از یک رالی تند نزولی از 30 تا 24، نیازمند یک استراحت زمانی و قیمتی بوده است. به همین دلیل می‌توان یک اصلاح در روند نزولی دلار متصور شد و فعلا آن را به عنوان نشانه تغییر روند ندید. احتمالا این سوال وجود دارد که چطور باید بین اصلاح قیمت و تغییر روند تفاوت قائل شد؟ پاسخ روشنی برای آن وجود ندارد، یا باید با استفاده از نماگر های تکنیکال ریسک کرد و دل به تغییر روند بست، یا اینکه فعلا نظاره‌گر بازار بود. البته در این پازل، باید در نظر داشت که دلار یکبار با ریزش انتظارات، هیچ رحمی به خریداران نکرد.

سیگنال درهم

درهم در روز گذشته تا مرز 7 هزار تومان پیش رفت. برخی بازگشت قیمت دلار به کانال 25 هزار تومان را نیز به دلیل پولبک درهم به سطح شکسته شده می دیدیدند. در قیمت فعلی درهم، نرخ دلار در محدوده 25,500 تومان قرار می گیرد. از اینرو، دلار در حدود 400 تومان همچنان دارای حباب منفی است. می توان این حباب را به عنوان نشانی از روند قیمت دلار تلقی کرد. تا زمانیکه حباب منفی است، احتمالا روند دلار نیز نزولی است و انتظارات در بازار ارز به صعود رای نمی دهند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید