شماره روزنامه ۶۰۱۳
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۰۱ دنیای اقتصاد

اخبار صنعت و معدن - روزنامه شماره ۶۰۰۱

  • وضعیت قرمز صادرات لوازم‌خانگی

    دنیای اقتصاد- سید سجاد موسوی: صنعت لوازم‌خانگی در سال‌های اخیر در زمینه تولید، رشد قابل‌توجهی را رقم زده و برخلاف گذشته که برندهای بازار صرفا خارجی بودند، امروز برندهای ایرانی بخش بزرگی از مغازه‌های فروشنده این محصولات را به خودشان اختصاص داده‌اند. با وجود این، صنعت لوازم‌خانگی نتوانسته است در زمینه صادرات موفقیت چندانی کسب کند و تولیدکنندگان، مشکلاتی از جمله صدور مجوزهای بی‌رویه، فقدان تخصیص ارز در زمان مناسب، بی‌توجهی دولت به دیپلماسی اقتصادی و از طرفی ناآشنایی شرکت‌های ایرانی با برندینگ را از مهم‌ترین علل ناکامی شرکت‌های ایرانی عنوان می‌کنند. همزمان با برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران، «دنیای‌اقتصاد» میزگردی با حضور فعالان صنعت لوازم‌خانگی برگزار کرده و به بررسی موانع صادراتی این صنعت پرداخته است.
  • کشف ٨٠٠مگاوات ماینر غیرمجاز تاکنون

    دنیای‌اقتصاد: مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به مصرف برق ٣٢‌هزار مگاواتی سامانه‌های‌‌‌ سرمایشی در دوره گرم سال، آن را معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰میلیونی دانست و گفت: ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در مناطق عادی و معتدل طی مذاکره با صداوسیما حاصل شده و٨٠‌درصد مناطق کشور را شامل می‌شود.
  • حضور ماشین‌‌‌آلات خودران در بخش معدن

    دنیای‌اقتصاد: صنعت معدن‌‌‌کاری که سال‌های دراز بر کار جسمانی و ماشین‌‌‌‌آلات سنتی استوار بوده است، اکنون در آستانه‌‌ یک رنسانس تکنولوژیک به مدد هوش‌مصنوعی است. این فناوری نوآورانه همچون خونی در رگ‌‌‌های بخش‌‌‌های مختلف در گردش است و در تمامی ابعاد این صنعت نیز نفوذ کرده و نحوه اکتشاف، استخراج و فرآوری ذخایر معدنی را متحول می‌کند. تاثیرات این فناوری، هم ویرانگر است و هم سرنوشت‌‌‌ساز، اما رسیدن به معدن‌‌‌کاری ایمن، کارآمد و پایدارتر، نیازمند استفاده‌‌ بیشتر از این فناوری‌‌‌هاست.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر