«خبرجنوب» نوشت: عصر هفتم دی ماه امسال فریادهای گوشخراش یک زن میانسال در یکی از خانه‌های قدیمی بخش شیب‌کوه فسا پیچید. همسایه‌ها که هراسان از خانه‌هایشان بیرون دویده بودند، با عفت ۶۰ ساله روبه‌رو شدند که درخواست کمک می‌کرد. همسایه‌ها وقتی وارد خانه این زن شدند با پیکر نیمه‌جان عروس ۲۳ ساله‌اش به نام طاهره روبه‌رو شدند که از ناحیه سر به شدت زخمی شده بود. پیکر نیمه‌جان عروس به بیمارستان فسا منتقل شد؛ اما وی به خاطر شدت خونریزی به کما رفت.

صحنه سازی برای گمراه کردن پلیس

این مادرشوهر در بازجویی‌ها به پلیس شیب‌کوه گفت: «از وقتی پسرم به خدمت سربازی رفت، عروس و نوه سه ساله‌ام میهمان خانه ما شدند. من و نوه‌ام به خانه همسایه رفته بودیم اما وقتی برگشتیم با پیکر خونین طاهره روبه‌رو شدیم. گمان می‌کنم دزدها به خانه‌مان حمله کرده‌اند.»

به دنبال اظهارات زن میانسال، تحقیقات پلیس آغاز شد. وقتی پلیس در بازرسی خانه با یک ساطور در آشپزخانه روبه‌رو شد که شواهد نشان می‌داد تازه شسته شده است، شکش به عفت بیشتر شد و وی تحت بازجویی قرار گرفت. این زن که ادعا می‌کرد زن‌دایی طاهره است و هیچ اختلافی با وی نداشته، در مسیر تحقیقات بعدی لب به اعتراف گشود و به جنایت خانوادگی اعتراف کرد.

زن میانسال گفت: «چون پسرم به خدمت سربازی رفته و عروس و نوه‌ام برای زندگی به خانه ما آمده بودند، شوهرم بدون اطلاع من ۱۲ میلیون تومان به حساب شخصی عروسم واریز کرده بود تا سود بانکی آن را بگیرد و خرج خودش و فرزندش کند. وقتی این ماجرا را فهمیدم عصبانی شدم و از عروسم خواستم پول را به من پس بدهد اما قبول نکرد. آخرین بار در غیاب شوهرم با طاهره درگیر شدم و با ساطور آشپزخانه، ضربه‌ای به سرش زدم. من برای گمراه کردن پلیس همراه نوه‌ام به خانه همسایه رفتیم و چون حالم خوب نبود از زن همسایه خواستم یک آمپول آرام بخش برایم تزریق کند. یک ساعت بعد به خانه برگشتیم و با داد و فریاد از همسایه‌ها کمک خواستم.»

شایعات پس از انتشار خبر

تحقیق از این مادرشوهر ادامه دارد و وی در بازداشت به سر می‌برد. زن میانسال به جنایت با انگیزه اختلاف‌های قدیمی اعتراف کرده و قرار است به زودی صحنه جرم را بازسازی کند. شایعاتی که درباره انگیزه این جنایت در فضای مجازی منتشر شده، بی‌اساس است. بلافاصله پس از انتشار این خبر در سایت‌های خبری، شایعات مختلفی درباره انگیزه جنایت در فضای مجازی منتشر شد.

اهدای اعضای بدن عروس جوان به بیماران نیازمند

در حالی که تلاش پزشکان برای نجات جان عروس ۲۳ ساله بی‌نتیجه مانده بود، خانواده وی اعلام کردند حاضرند اعضای بدنش را به چندین بیمار نیازمند اهدا کنند.

یک پزشک دانشکده علوم پزشکی فسا در این باره گفت: «با رایزنی‌های بسیار، خانواده این عروس رضایت خود را نسبت به انجام عمل پیوند اعلام کرده‌اند و قرار است بعد از استعلام نهایی از بیمارستان‌های تهران، کلیه، کبد، پانکراس و قلب وی به چندین بیمار نیازمند اهدا و به آنها زندگی دوباره‌ای بخشیده شود.»

پزشکان مرگ مغزی این عروس جوان را تائید کرده‌اند و قرار است به زودی اعضای بدن وی اهدا شود. البته گفته شده پرونده اهدای عضو این عروس باید در کمیسیون پزشکی بررسی شود که به زودی تکلیف آن مشخص می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.