گروه بورس - کلنگ احداث «شرکت پتروشیمی بوشهر، الفین شانزدهم» در فاز دو پتروشیمی عسلویه به زمین زده شد. به گزارش روابط عمومی پتروشیمی مارون، روز چهارشنبه ۲۷ بهمن‌ماه با حضور جمعی از مقامات دولتی و فعالان بخش خصوصی، عملیات احداث مجتمع پتروشیمی بوشهر آغاز شد. شرکت پتروشیمی بوشهر در زمینی به وسعت ۶۲ هکتار در فاز ۲ پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی عسلویه احداث می‌شود و توانایی تولید یک میلیون تن اتیلن در سال را خواهد داشت.

بازیابی بیش از یک میلیون تن اتان از گاز طبیعی، تولید یک هزار و ۶۵۰ تن (LLDPE)، بیش از ۵۵۰ هزار تن گلایکول (MEG) در سال، تولید ۳۰۰ هزار تن اسید استیک و ۳۰۰ هزار تن وینیل استات منومر بخش دیگری از محصولات مهمی است که در آینده نزدیک در شرکت پتروشیمی بوشهر تولید خواهد شد.

بر پایه این گزارش، گاز ترش مورد نیاز شرکت پتروشیمی بوشهر، به میزان ۳۲۰ میلیون فوت مکعب از فازهای ۶، ۷ و ۸ پارس جنوبی تامین خواهد شد تا با تبدیل این میزان از گاز به مواد پلیمری و شیمیایی، مفهوم شعار صنایع پتروشیمی ایران، «پتروشیمی صنعت ارز آفرین» جلوه دیگری پیدا کند. کلنگ‌زنی پتروشیمی بوشهر از آن منظر حائز اهمیت است که با تولید بیش از سه و نیم میلیون تن محصول در سال با سرمایه بخش خصوصی، خام فروشی گاز و نفت پایان داده می‌شود و به جای آن تولید مواد با ارزش افزوده بالا توسعه می‌یابد.

با برنامه‌ریزی انجام‌شده، آب، برق، هوای ابزار دقیق، بخار و سایر احتیاجات جانبی پتروشیمی بوشهر از پتروشیمی دماوندی مجری یوتیلیتی فاز ۲ پتروشیمی عسلویه تامین خواهد شد. این برنامه با حضور سردار سرتیپ احمد وحیدی؛ وزیر دفاع، مهندس حمیدرضا اسکندری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا)، مهندس عبدالحسین بیات؛ معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مهندس سیدرحیم شریف موسوی؛ مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون و مدیران عامل و روسای مجتمع‌های پتروشیمی عسلویه و نیز اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های مذکور برگزار شد.