گروه بنگاه‌های اقتصادی: جلسه معرفی هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان به بازارسرمایه، برای ورود و درج نام در بازار پایه فرابورس در هفته آینده، برگزار شد. این جلسه با حضور جمعی از مدیران و بنیانگذاران این هلدینگ بزرگ، نایب رئیس مجلس، تعدادی از نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر، مدیران ارشد بانکی و بورسی روز سه‌شنبه در هتل ارم تهران برپا شد.

محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس و یکی از بنیانگذاران شرکت خودکفایی آزادگان در این جلسه با اشاره به تراز جاری کشور در سال‌های ۱۳۸۷تاکنون، اظهار کرد: در آغاز تحریم‌ها تراز جاری کشور ۴۶ هزار میلیارد تومان بوده که در سال ۱۳۹۱ این رقم به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی گفت: عملکرد تراز جاری در سال ۱۳۹۳ به ۱۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

ابوترابی با ترسیم دو هدف برای ورود شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان به بورس گفت: هدف اول گامی برای بزرگ شدن بازار سرمایه و هدف دوم امکان مبادله سهام در یک تابلوی شفاف به گونه‌ای که اعضا با کمترین آسیب بتوانند سهامشان را معامله کنند، است.

وی ادامه داد: هیچ غیرآزاده‌ای در این بنگاه اقتصادی سهامدار نیست و اعضا بر اساس میزان اسارت خود سهامدار هستند. مدیرعامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان نیز در این جلسه ضمن معرفی این مجموعه بزرگ و شرکت‌های زیرگروه گفت: این هلدینگ با سرمایه‌ای معادل ۱۵ میلیارد تومان و مالکیت ۱۶ شرکت، عمده سرمایه‌گذاری خود را در زمینه صنایع غذایی، ساختمانی، بازرگانی، دارویی، پخش و توزیع متمرکز کرده است.

فرهاد رمضان با بیان اینکه شرکت خودکفایی آزادگان سهامدار اصلی (مستقیم و غیر‌مستقیم) شرکت‌های قاسم ایران، مینو شرق، شوکوپارس، صنعتی مینو و پارس مینو است، ادامه داد: این مجموعه در سال ۱۳۷۳ به ثبت رسیده است و از میان ۱۶ شرکت زیرمجموعه خودکفایی آزادگان، شرکت‌های قاسم ایران، مینو شرق، شوکوپارس، صنعتی مینو و پارس مینو از مهم‌ترین‌ آنها محسوب می‌شوند که هم اکنون نماد آنها در بورس فعال است. وی افزود: درحال حاضربیش از ۷۰ هزار نفراز ایثارگران و آزادگان از سهامداران این شرکت

محسوب می‌شوند.