در شرایط حمله تروریستی در پاریس که دولت و مردم فرانسه را با احساس خطروتهدید در شدیدترین سطح خود مواجه کرده است، برخی کشورها چون آمریکا و بریتانیا نیز بیانیه هشدار امنیتی برای گردشگران درفرانسه صادر کردند. به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی به نقل از آسوشیتدپرس، این حمله که در فهرست سیاه حملات مرگبار پس از جنگ دوم جهانی نامیده شده سبب تقویت و گسترش برنامه‌ها و محدودیت‌های امنیتی در ده‌ها مرکز پلیس ازجمله در فروشگاه‌های دولتی، مدارس، مراکز حمل‌ونقل و جاذبه‌های گردشگری این کشور شده‌است. در همین حال مقامات دولتی در کشورهای دیگر جهان نیز نسبت به سفر به پاریس هشدار داده و از شهروندان خود خواسته‌اند درصورت حضور یا سفر به این شهر درحالت هشدار فوق‌العاده باشند.

دفتر امورخارجه مشترک‌المنافع بریتانیا با انتشار بیانیه هشدار، یادآور شده است که پاریس در وضعیت به‌شدت تهدیدکننده‌ای از سوی تروریسم قرار گرفته و این حملات می‌تواند بدون استثنا همه شهروندان و مردم را دربرگیرد. این بیانیه تاکید کرده است که حتی دولت فرانسه نیز از مردم خود خواسته است در روزهای آینده در مراکز رفت وآمد عمومی پاریس هوشیار باشند.

دولت آمریکا نیز در بیانیه‌ای مشابه اعلام کرده است هرچند شهروندان آمریکایی در تاریخ معاصر فرانسه هدف هیچ حمله‌ای نبوده‌اند اما مسافران بهتر است در حالت هوشیاری باشند و درصورت مشاهده هرگونه بسته مشکوک یا فعالیت غیرعادی افراد در مراکز عمومی به مقامات مسوول در فرانسه گزارش دهند. طبق همین گزارش با وجود تهدید‌های فزاینده به نظر می‌رسد چنین تحولات بزرگی هم نمی‌تواند تاثیری بر تعداد گردشگران پاریس بگذارد. آنا لور تونسر، مدیر یک آژانس مسافرتی آمریکا به فرانسه گفته است: تعیین میزان تاثیرات احتمالی این حوادث بر گردشگری فرانسه از هم‌اکنون ممکن نیست. اما طبق تماس‌ها و مذاکراتی که تاکنون با شرکای تجاری خود در فرانسه همانند ایرفرانس، ریل یوروپ و آژانس‌های مسافرتی و گردشگری فرانسه داشته‌ایم، هیچ گزارشی حاکی از لغو برنامه سفر گردشگران به‌دست نیامده است. به عکس ما از هرسو پیام‌های حمایت و همدردی با فرانسه دریافت کرده‌ایم.