مهر: نماینده تدوین استانداردهای ملی در سازمان استاندارد با اعلام اینکه تاکنون ۶ استاندارد در حوزه گردشگری تدوین شده است، گفت: دستورالعمل‌های معاونت گردشگری می‌تواند به استانداردهای گردشگری تبدیل شود.

ایزدی نماینده تدوین استانداردهای ملی در سازمان استاندارد، در نشست تخصصی گردشگری ماجراجویانه گفت: صنعت توریسم در سازمان بین‌المللی ایزو از نظر تدوین استانداردها نوپا است. از ۱۷ نوع استانداردی که وجود دارد یک استاندارد را به‌صورت ملی تدوین کردیم و میراث فرهنگی آن را ابلاغ کرد. از این ۱۷ استاندارد ۶ استاندارد دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است. توانسته‌ایم در عرض یک سال ۶ استاندارد صنعت توریسم را تدوین کنیم، این هم موفقیتی برای ما است و هم سازمان میراث فرهنگی.

وی ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۲۵ هزار استاندارد ملی تدوین و تجدیدنظر شده است که یکی از آنها استانداردهای گردشگری است. برنامه به‌روزرسانی استانداردها همراه با سازمان‌های بین‌المللی هر ۵ سال یک بار بازنگری می‌شود.

نماینده تدوین استانداردهای ملی در سازمان استاندارد خطاب به مسوولان حوزه گردشگری و طبیعت‌گردی گفت: شما نیز می‌توانید دستورالعمل‌های خود را به استانداردهای گردشگری تبدیل کنید.