بهترین خطوط هوایی 2023

بهترین ایرلاین: دلتا

بر اساس این گزارش، از میان ۱۰ خط هوایی برگزیده‌شده، خط هواپیمایی «دلتا ایرلاین» توانست به‌‌‌عنوان بهترین ایرلاین منتخب رای‌‌‌دهندگان تعیین شود. دلتا به‌‌‌دلیل سابقه در پروازهای به‌موقع، ارائه مسیرهای گسترده، برنامه قوی در پروازهای مکرر و سالن‌‌‌های استراحت بی‌نظیر در فرودگاه‌‌‌های سراسر آمریکا، در میان شرکت‌های هواپیمایی مستقر در ایالات متحده با رتبه بالا قرار گرفت. حتی هواپیماهای کوچک نیز دارای تلویزیون‌‌‌های پشت صندلی هستند تا مسافران را در سفر سرگرم کنند. علاوه بر دلتا دیگر خطوط هوایی برتر در لیست منتخب به ترتیب خطوط هوایی «سوث‌‌‌وست»، «امریکن ایرلاینز»، «یونایتد»، «جت بلو»، «آلاسکا ایرلاینز»، «کاتای پاسیفیک»، «امارات»، «لوفت‌‌‌هانزا» و «سنگاپور» هستند که به‌‌‌عنوان ۱۰ ایرلاین برتر جهان برای مسافران مطرح شدند.

این ایرلاین‌‌‌ها درصدد طرح‌‌‌های جدید و قوی برآمدند. مثلا خطوط هوایی «سنگاپور» ناوگان جدیدتری از هواپیماها از جمله ایرباس A۳۸۰ با جدیدترین سوئیت‌‌‌های درجه یک را ارائه کرده است و مسافران مستقر در ایالات متحده می‌توانند از نیویورک، لس‌آنجلس و سان‌فرانسیسکو بدون توقف به سنگاپور پرواز کنند. «لوفت هانزا» اولین ایرلاینی است که با معرفی دسترسی به اینترنت در پروازهای بین‌المللی در اوایل دهه ۲۰۰۰، اتصال درون‌پروازی را ارائه داد. در هواپیمایی «امارات» نیز مسافران با یکی از جوان‌‌‌ترین ناوگان ایرباس A۳۸۰ و بوئینگ ۷۷۷ جهان با پروازهایی نزدیک به ۱۶۰ مقصد جهانی سفر می‌کنند.

بهترین پروازهای تجاری

پروازهای «فرست کلاس» که گران‌‌‌ترین صندلی‌‌‌ها در هواپیماها را به خود اختصاص می‌دهند، باتوجه به تنوع و تجدد در بین مسافران دسته‌‌‌بندی می‌‌‌شوند و ۱۰ خط هوایی توانستند بهترین کابین ممتاز را به خود اختصاص دهند. هواپیمایی «کره ایرلاین» توانست رتبه اول پروازهای فرست کلاس را به خود اختصاص دهد، زیرا دارای فضای خصوصی، صندلی‌‌‌های تخت‌‌‌شو و صفحه نمایش‌‌‌های بزرگ است. به مسافران یک کیت رفاهی در حین پرواز از آتلیه کلن و غذا و نوشیدنی ارائه می‌شود. خطوط هوایی «دلتا»، «ویرجین آتلانتیک»، «ایر کانادا»، «یونایتد»، «کاتای پاسیفیک»، «امارات»، «بریتیش ایرویز»، «ایرفرانس» و «قطر ایرویز» نیز پس از هواپیمایی کره ایرلاین برترین کابین‌‌‌های درجه یک را به خود اختصاص دادند و مسافران در تعریف این خطوط هواپیمایی این‌گونه بیان کردند که این کابین‌‌‌ها آنچنان راحت هستند که فراموش می‌‌‌کنید که اصلا در هواپیما هستید. آنها امکانات لوکسی مانند تخت‌‌‌های مسطح، تلویزیون‌‌‌های عریض و چند وعده غذایی توسط سرآشپزهای داخل هواپیما ارائه می‌دهند.

بهترین خدمه کابین

«خدمه کابین» یکی از حیاتی‌‌‌ترین عناصر پرواز است، چه در پرواز اکونومی، چه در پرواز درجه‌یک.  رفتار دوستانه، اشتیاق و کارآمدی مهمانداران هواپیما اغلب می‌تواند تجربه لذت‌بخشی را برای مسافر ایجاد کند یا آن را خراب کند. این کار آسانی نیست که ۱۰ شرکت هواپیمایی «پلی ایرلاینز»، «ویرجین آتلانتیک»، «فیجی ایرویز»، «سوث‌‌‌وست»، «دلتا»، «کره ایر»، «بریتیش ایرویز»، «امارات»، «سنگاپور» و «کاتای پاسیفیک» امتیاز بهترین خدمه کابین را در بین مسافران به دست آوردند. شرکت هواپیمایی ایسلندی «پلی ایرلاینز»، توانست بالاترین امتیاز «خدمه کابین» را در بین رای‌‌‌دهندگان کسب کند. در پلی ایرلاینز، این انتظار را داشته باشید که از پرواز خود از ابتدا تا انتها لذت ببرید. آلیسون تیبالدی، یکی از همکاران گروه ۱۰ خط هوایی برتر می‌‌‌گوید: «این خط هوایی ایسلندی ارزان‌قیمت دارای خدمه‌‌‌ای با رفتار دوستانه، سرگرم‌‌‌کننده و دوزبانه است. آنها کت‌‌‌های پف‌‌‌کرده قرمز بامزه‌‌‌ای می‌‌‌پوشند که با لوگوی PLAY مزین شده است و یک روبان به آن اضافه می‌شود.»

بهترین کلاس اقتصادی

برای اکثریت قریب به اتفاق مسافران، پرواز به معنای نشستن در «کلاس اقتصادی» است که مقرون به صرفه‌‌‌ترین گزینه برای سفر هوایی به‌‌‌شمار می‌رود. اما همه طبقات اقتصادی، یکسان نیستند و برخی از کلاس‌‌‌های اقتصادی در خطوط هوایی دارای مزایایی همچون صندلی‌‌‌های بزرگ‌تر، فضای پای بیشتر و گزینه‌‌‌های سرگرمی فراوان برای راحتی مسافران هستند. بر اساس نظرسنجی از سوی مسافران ۱۰ خط هوایی برتر در کلاس اقتصادی شامل «دلتا»، «ویرجین آتلانتیک»، «پورتر»، «امریکن ایرلاینز»، «جت بلو»، «فیجی ایرویز»، «کاتای پاسیفیک»، «ایرفرانس»، «آنا ایرویز» و «لوفت‌هانزا» می‌شود که «دلتا» توانست رتبه اول را به خود اختصاص دهد. هر صندلی کابین اقتصادی در پروازهای دلتا دارای صفحه نمایش لمسی مخصوص به خود است. با این حال، با امکانات اضافی مانند فضای اختصاصی جعبه بالای سر، فضای پا تا ۳ اینچ اضافی و کیت رفاهی در پروازهای بین‌المللی طولانی‌مدت، ارزش ارتقا به نسخه اقتصادی ممتاز خطوط هوایی را دارد. هواپیمایی «جت بلو» نیز بیشترین فضای پا را در کابین اقتصادی خود قرار داده است. مسافران همچنین از تنقلات و نوشیدنی رایگان، وای‌فای رایگان در هر هواپیما و مانیتور در هر صندلی لذت می‌‌‌برند.

بهترین سرگرمی درون‌پروازی

با صفحه‌‌‌های لمسی پشت صندلی، وای‌‌‌فای پرسرعت، دسترسی به دستگاه شخصی و صدها ساعت محتوای رایگان، پرواز سرگرم‌‌‌کننده‌‌‌تر از همیشه خواهد شد. شرکت‌های هواپیمایی «ویرجین آتلانتیک»، «ایر کانادا»، «دلتا»، «قطرایرویز»، «سوث‌‌‌وست»، «جت بلو»، «امریکن ایرلاینز»، «یونایتد»، «کاتای پاسیفیک» و «امارات» توانستند ۱۰ شرکت برتر در ارائه خدمات سرگرم‌‌‌کننده درون‌پروازی را در جهان بر اساس نظر مخاطبان به‌‌‌دست آورند. «Vera»، پلتفرم سرگرمی «ویرجین آتلانتیک»، مملو از فیلم‌‌‌ها، نمایش‌‌‌های تلویزیونی، مجموعه موسیقی و بازی است. همچنین شامل برنامه‌‌‌های صوتی مانند فهرستی از مصاحبه‌‌‌های اختصاصی با طیف وسیعی از هنرمندان تاثیرگذار است. این عوامل، منجر به کسب رتبه نخست سرگرمی در پروازها برای این شرکت هواپیمایی شد. سیستم سرگرمی پروازی «امارات» دارای حداکثر ۶۵۰۰ کانال فیلم، تلویزیون، موسیقی و بازی است. اعضای Skywards امارات از چت نامحدود رایگان در طول پروازها استفاده می‌کنند. همچنین «کاتای پاسیفیک» به داشتن یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌‌‌های سرگرمی در آسیا و اقیانوسیه افتخار می‌کند. گزینش‌‌‌ها از نسخه‌‌‌های جدید هالیوود و کلاسیک‌‌‌های سینمای آسیایی گرفته تا مجموعه‌‌‌های تلویزیونی برنده جایزه را شامل می‌شود.

بهترین غذای داخل هواپیما

غذاهای هواپیما مدت‌‌‌ها مورد تمسخر قرار می‌‌‌گرفتند، اما خطوط هوایی آشپزی خود را (حتی در شرایط اقتصادی سخت) با ترکیبات فصلی، منوهای الهام‌‌‌گرفته از مقصد و حتی سرآشپزهای داخل هواپیما ارتقا داده‌‌‌اند. ۱۰ خط هوایی «دلتا»، «کره ایر»، «ایرفرانس»، «کاتای پاسیفیک»، «هاوایی»، «بریتیش ایرویز»، «امارات»، «آنا ایرویز»، «لوفت‌هانزا» و «ترکیش ایرلاین» که توسط مخاطبان به‌‌‌عنوان بهترین منوی غذایی درون هواپیما انتخاب شدند، وعده‌‌‌ها و میان‌وعده‌‌‌های غذایی فوق‌‌‌العاده‌‌‌ای را ارائه می‌دهند که طعم بهتری در ارتفاع ۳۵هزار فوتی دارند. «دلتا» که توانست علاوه بر به‌‌‌دست آوردن رتبه نخست بهترین دلتا و کلاس اقتصادی، بهترین غذای درون هواپیما را به خود اختصاص دهد، وعده‌‌‌های غذایی خود را در هر فصل با استفاده از مواد اولیه صنعتگران و کشاورزان محلی در صورت امکان بازسازی می‌کند.

مسافران دلتا به لطف همکاری با کارشناسان آشپزی، اغلب از طعم‌‌‌های تازه و محلی‌‌‌ لذت می‌‌‌برند. همچنین «ترکیش ایرلاین» منوی غذایی خود را متناسب با فصل تغییر می‌دهد و پروازهای منتخب حتی شامل «آشپزهای پروازی» می‌شود که غذا را در ارتفاع ۳۰هزار فوتی آماده می‌کنند. آناایرویز نیز با تیمی متشکل از سرآشپزهای حرفه‌‌‌ای از چند کشور، منوی غذاهای ژاپنی، فرانسوی و تلفیقی ارائه می‌دهد. خطوط هواپیمایی «کره‌‌‌ ایر» یک رویکرد فصلی برای وعده‌‌‌های غذایی خود در هنگام پرواز دارد و از مواد تازه استفاده می‌کند. غذاهای کلاس اقتصادی معمولا منعکس‌‌‌کننده غذاهای سنتی کره‌‌‌ای هستند. پروازهای طولانی‌‌‌مدت شامل سرویس میان‌وعده با گزینه‌‌‌هایی از رشته فرنگی تا کلوچه نیز می‌شود.