بهزاد برارزاده در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه هرساله در روزهای پایانی سال به دلیل افزایش شست‌وشوهای خانگی با کاهش فشار یا قطع آب در شهرها و روستاهای استان مواجه می‌‌شویم، اظهار کرد: مردم عزیز با به کارگیری وسایل کاهنده مصرف و روش‌های درست استفاده از آب، شست و شوهای خانگی خود را تا ۲۵ اسفند به پایان برسانند تا در ساعات پایانی سال و ایام تعطیلات نوروز خللی در شبکه توزیع آب رخ ندهد.

وی افزود: جایگزینی برای آب وجود ندارد و منابع آب شیرین در دسترس بسیار ناچیز است، بیش از ۹۰‌درصد آب آشامیدنی استان هم از اعماق بیش از صد متر زیرزمین برداشت می‌شود که جایگزین شدن آن بیش از صد سال زمان نیاز دارد، از این رو باید قدر آب را بدانیم و تنها با ۲۰‌درصد صرفه‌جویی در مصرف از هدررفت آن جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با بیان اینکه متوسط سرانه مصرف استاندارد آب در جهان ۱۵۰ لیتر و در کشور ما حدود ۱۶۰ تا ۱۸۰ لیتر است، خاطرنشان کرد: این میزان در مازندران به ۲۰۰ لیتر و در بعضی مناطق بالادست حتی به ۴۰۰لیتر هم می‌رسد.

برارزاده در ادامه با اشاره به تدابیر اندیشیده برای تعطیلات نوروز در راستای ارائه خدمات به مردم و مسافران گفت: در تعطیلات پیش‌رو ضمن راه‌اندازی کشیک‌‌های نوروزی همکاران در سطح ستاد و شهرستان‌‌ها، تیم‌‌های عملیاتی و رفع اتفاقات نیز به صورت شبانه‌روز حضور فعال خواهند داشت.

وی از مشترکان خواست در صورت بروز هر گونه مشکل و اتفاقی با سامانه ۱۲۲ تماس بگیرند.