قاسمی‌‌‌فرزاد گفت: از این تعداد ۵۰۳ طرح به بهره‌‌‌برداری می‌رسد  و ۷۴ طرح نیز کلنگ‌‌‌زنی می‌شود. وی خاطرنشان کرد: از میان طرح‌‌‌های قابل افتتاح ۸۳ طرح اقتصادی و ۴۱۰ طرح، عمرانی است که ۱۵‌درصد طرح‌‌‌های عمرانی به حوزه‌‌‌های فرهنگی و آموزشی اختصاص دارد.

استاندار در ادامه مهم‌ترین مشکل در استان همدان را تعطیلی و راکد بودن ۱۰۰ واحد تولیدی اعلام کرد و گفت: برای اشتغال‌زایی در استان همدان باید واحدهای راکد را فعال کنیم.

وی به مشکل اجرای طرح مسکن ملی شهرک فرهنگیان اشاره کرد و گفت: مشکل این طرح مربوط به مقاومت خاک است که یا باید زمین جابه‌‌‌جا شود یا با موافقت افراد، مقاومت خاک را افزایش بدهند.

وی درباره با وضعیت اقدام ملی مسکن در همدان، توضیح داد: ۴هزار و ۸۰۰ نفر از دولت قبل، مبالغی را واریز کرده بودند و تکلیف آنها مشخص نبود. پیش‌بینی‌‌‌ما این است که ۱۰۰‌هزار مسکن ملی در چهار سال در کل استان، ساخته شود.   استاندار همدان، ادامه داد: در سطح شهرستان‌‌‌ها با پیگیری‌‌‌هایی که انجام دادیم، زمین پیش‌بینی شد و برخی شهرستان‌‌‌ها از طرح‌های بدون متقاضی مسکن مهر استفاده می‌کنند و مشکل ما در تامین زمین مربوط به شهر همدان بود.

قاسمی‌‌‌فرزاد خاطرنشان کرد: برای حل مشکل کمبود زمین در استان، الحاق اراضی ۶۸۰‌هزار هکتاری که سند به نام دولت است را در دستور کار قرار دادیم که برای این کار باید طرح جامع را پیگیری می‌کردیم که مورد تایید و تصویب قرار گرفت. وی تاکید کرد: برای ساخت مسکن  باید از شرکت‌های بزرگ و توانمند در این زمینه استفاده کرد.

استاندار همدان در رابطه با تغییر شیوه‌‌‌های کشاورزی در استان اظهار کرد: از روش‌های سنتی باید فاصله بگیریم و توجه ویژه به کشت گلخانه‌‌‌ای داشته باشیم.  قاسمی‌‌‌فرزاد ادامه داد: ۲۰ شرکت دانش‌‌‌بنیان در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی ایجاد شده و از مدیرانی در جهاد کشاورزی استفاده می‌‌‌کنیم که به دانش‌بنیان کردن، اعتقاد داشته باشد.

استاندار همدان درباره کمبود آب در همدان نیز گفت: کمبود آب و خشکسالی از مشکلاتی است که اگر مدیریت نشود به بحران تبدیل می‌شود. ۷۰‌درصد آب همدان صرف کشاورزی می‌شود و فقط ۱۰‌درصد برای آب شرب است و در اغلب شهرستان‌‌‌ها مشکل داریم.

قاسمی‌‌‌فرزاد ادامه داد: تدابیری اتخاذ شده که آب از سد تالوار به همدان، منتقل شود، اکنون خروجی سد اکباتان از ورودی سد بیشتر است و باید مصرف بهینه شود.  وی با اشاره به از سرگیری مجدد فعالیت فرودگاه همدان، گفت: در اوایل اسفند، پرواز همدان به کیش و در اواسط اسفند، پرواز همدان به مشهد، دایر خواهد شد. اگر یک ایرلاین در همدان داشته باشیم، مشکل اساسی ما حل خواهد شد.

قاسمی‌‌‌فرزاد در رابطه با نرخ بیکاری در استان نیز اظهار کرد: نرخ بیکاری استان، ۸‌درصد مطرح شده اما نتایج سرشماری جدید هنوز اعلام نشده تا بتوانیم دقیق بررسی کنیم.

وی در زمینه مشکلات معادن در همدان نیز گفت: مطلقا با خام‌‌‌فروشی موافق نیستم و محصولات باید فرآوری شود و از همه سرمایه‌گذارانی که در فرآوری معادن، ورود کنند استقبال می‌‌‌کنیم.