افزایش نرخ «خریخت» و «درهاورد»

با وجود آنکه سامانه کدال همواره شاهد اطلاعیه‌‌‌هایی در خصوص افزایش نرخ محصولات شرکت‌های مختلف از جمله دارویی‌‌‌ها بود، هفته گذشته، محصولات شرکت‌های بورسی مشمول افزایش نرخ نشدند. تنها نمادهایی که مشمول افزایش نرخ شدند، «خریخت» و «درهاورد» بودند. شرکت ریخته‌‌‌گری ایران طی روز سه‌شنبه با انتشار اطلاعیه‌‌‌ای، اعلام کرد که قیمت فروش محصولات چدنی، افزایش ۳۹درصدی خواهد داشت و نرخ این محصولات به‌طور میانگین از ۳۴۵هزار تومان به ۴۷۹هزار تومان افزایش خواهد یافت. داروسازی رهاورد تامین نیز ضمن انتشار اطلاعیه‌‌‌ای، از افزایش نرخ برخی از محصولات خود خبر داد. نرخ برخی از محصولات این شرکت، با افزایش ۳۱درصدی همراه بوده است.

کاشی‌سازی سینا متوقف شد

خبر مهم دیگر در خصوص توقف فعالیت برخی از خطوط تولید شرکت کاشی و سرامیک سیناست. این شرکت نیز با انتشار اطلاعیه‌‌‌ای روی سامانه کدال اعلام کرد، یکی از خطوط کاشی دیواری شرکت جهت انجام پروژه نوسازی و جایگزینی با کاشی پرسلانی از تاریخ ۲۵شهریور از چرخه تولید خارج می‌شود. طبق برآوردها مدت‌زمان توقف این خط، یک‌ماه خواهد بود. بنابراین فعالیت مجدد آن، ۳۰مهر سال‌جاری آغاز می‌شود.

قراردادهای مهم بورسی‌‌‌ها

بررسی‌‌‌ها حاکی از آن است که در شرکت‌های بورسی نیز قراردادهای بااهمیتی منعقد شده است. شرکت کیسون با نماد «کیسون»، قراردادی را با عنوان اجرای عملیات تکمیلی سیویل، سازه، ابنیه، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برق با دفتر مجری طرح‌‌‌های ساختمانی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منعقد کرده است و مبلغ این قرارداد، ۴۱۶میلیارد تومان است.

سرمایه‌گذاری مس سرچشمه هم قراردادی را با یک شخص حقیقی منعقد کرده است. عنوان این قرارداد، انجام عملیات آماده‌سازی، حفاری، انفجار، بارگیری و باربری، باطله‌برداری اکتشاف، استخراج، خردایش و پیش‌فرآوری جاده‌سازی و گریدرزنی، آب‌پاشی و حمل ماده معدنی در معدن آب تلخون، ذکر شده است.

سرمایه‌گذاری لقمان نیز اعلام کرد، قراردادی را با عنوان خرید ۶۵درصد از سهام شرکت سبدگردان آمیتیس، با یک شخص حقیقی منعقد کرده است. مبلغ این قرارداد، ۲۴میلیارد تومان است که این مبلغ طی چند فقره چک پرداخت شده است.

شرکت آس‌پ ضمن انتشار اطلاعیه‌‌‌ای، از انعقاد قرارداد پیمانکاری اجرای ساختمان خبر داد. مبلغ این قرارداد، ۶۰۰میلیارد تومان است و براساس‌ میزان پیشرفت، مبلغ فوق پرداخت می‌شود. بارمالی اصلی این پروژه نیز در صورت‌های مالی سال آتی محقق خواهد شد.

شرکت داروسازی آوه‌سینا با نماد «داوه»، اعلام کرد قرارداد تولید داروهای عمومی و پرخطر را با برخی از شرکت‌های دارویی منعقد کرده است. مبلغ این قرارداد، ۱۶۳میلیارد تومان بوده و ۳۰درصد آن بابت پیش‌پرداخت و ۷۰درصد آن براساس میزان تولید و ارائه صورت‌حساب دریافت می‌شود.

شرکت گروه صنعتی ناب نیز انعقاد قراردادی را با شرکت کشت و صنعت آرین طعم‌خزر، روی سامانه کدال افشا کرد. عنوان این قرارداد، تولید و ساخت حلب ۱۶کیلوگرمی با نام تجاری ویونی ذکر شده است. مبلغ قرارداد نیز به صورت نقدی تسویه می‌شود.