یکی از صندوق‌های اهرمی فعال در بازار صندوق کاریزما با نماد «اهرم» است که این صندوق در زمان رشد بازار یکی از صندوق‌های محبوب بازار بوده و با شاخص کل بورس همبستگی زیادی دارد. نگاهی به بازدهی این صندوق طی این مدت، نشان می‌دهد که در سه‌ماه اخیر بازدهی این صندوق، حدود ۴۲درصد بوده است. همچنین، بازدهی صندوق مذکور طی ۶ماه گذشته، ۶۷درصد و طی ۹ماه اخیر ۱۲۳درصد ثبت شده است. در رالی اخیر بازار که از اوایل اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز شد، این صندوق موفق شد از اول اسفندماه تا اواسط اردیبهشت‌ماه، بازدهی بیش از ۱۳۵درصدی را به ثبت برساند. این در حالی است که بازدهی شاخص کل در این مدت، ۶۶درصد بوده و شاخص هم‌‌‌وزن نیز بازدهی بالای ۸۰درصدی را به ثبت رسانده است.

صندوق توان یکی دیگر از صندوق‌های اهرمی بازار است که در سه‌ماه اخیر بازدهی نزدیک به منفی ۳‌درصد را به ثبت رسانده است. علاوه بر این، این صندوق در بازه ۶ماهه ۵۷درصد بازدهی را نصیب سهامداران خود کرده است. طی رالی اخیری که از اوایل اسفندماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد، این صندوق توانست تا اواسط اردیبهشت‌ماه بازدهی ۱۲۵درصدی را نصیب سهامداران خود کند که این عدد ۵۹واحد درصد بیشتر از بازدهی شاخص کل و ۴۵واحد درصد بالاتر از بازدهی شاخص هم‌‌‌وزن بوده است.اخیرا صندوقی تحت عنوان صندوق شتاب که توسط کارگزاری آگاه مدیریت می‌شود، برای فعالان بازار عرضه شد. این صندوق از ۲۱خرداد ۱۴۰۲ تا ۶تیرماه توانسته است بازدهی ۶درصدی را نصیب سهامداران خود کند.

برخی گمان می‌کنند که صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه فقط مختص مبتدیان هستند؛ این درحالی است که طی دوره‌‌‌های اخیر فعالان حرفه‌‌‌ای استقبال خوبی از سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در صندوق‌ها کرده‌‌‌‌اند؛ چرا که این صندوق‌ها ضمن داشتن مزیت نقدشوندگی و در نتیجه کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، می‌‌‌توانند در بازه‌‌‌های زمانی که بازار با افت قابل‌توجه همراه می‌شود سرمایه‌گذاران را در برابر آسیب حفظ کنند.