حضور ذوب آهن اصفهان در همایش بین المللی ارگونومی

 در این همایش که با حضور جمعی از متخصصین ارگونومی دانشگاه های مطرح ایران و جهان و صنایع بزرگ کشور برگزار شد، اقدامات و دستاوردهای شرکت در زمینه مداخلات ارگونومی مشارکتی با تاکید برکاهش شیوع اختلالات اسکلتی - عضلانی در سمینار مربوطه به اشتراک گذاشته شد و مورد توجه و تحسین حضار قرار گرفت.

بابک بیگی مدیر HSE شرکت در این زمینه گفت: طرح پژوهشی ارگونومی مشارکتی در  شرکت از آبان ماه سال گذشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز گردید و تاکنون اقدامات بسیار خوبی در بخش های آگلومراسیون، نسوز و نورد ( ۶۵۰ ،۳۰۰ و میانی)  با پیگیری و تلاش های مدیریت های مذکور و کمیته راهبری ارگونومی انجام شده است که بدون شک بدون حمایت های مدیران ارشد سازمان و پیگیری اعضاء این پروژه به موفقیت کنونی نمی رسید.

او  افزود : این پروژه یکی از طرح های سلامت محور در این مدیریت محسوب می گردد که با تاکید مدیر عامل و معاونت‌های شرکت اجرایی گردید.

 همچنین بیگی در پایان این موفقیت را به همه همکاران تلاشگر به ویژه اعضا سخت کوش کمیته راهبری ارگونومی تبریک گفت.

مهدی پورجعفری سرپرست برنامه ریزی و نظارت بر بهداشت نیز در ادامه اظهار‌کرد : طرح ارگونومی مشارکتی شرکت با همکاری مدیریت های تحقیق و توسعه، HSE، آموزش، سفارشات وخرید در بخش های دارای بیشترین شیوع بیماری های اسکلتی و عضلانی بر اساس آمارهای طب صنعتی در سال گذشته شروع شده و به زودی تجربه های حاصل از این طرح در سایر بخش ها نیز اجرایی می گردد. دبیر کمیته راهبری ارگونومی شرکت ضمن اعلام این نکته که بدون همکاری کمیته راهبری و پیگیری های مجدانه درون بخشی این پروژه ها عملیاتی نمی شد تصریح کرد : تیم راهبری در این طرح بی شک تا پایان فازهای پروژه همچنان در این مسیر به حرکت خود ادامه خواهد داد تا دستاوردهای این طرح ملموس تر گردد.

وی در پایان از کلیه کارشناسان بهداشت حرفه ای، مسئولان HSE و سایر اعضاء کمیته در این طرح تشکر و قدردانی کرد.

شایان ذکر است به همت مدیریت آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی تاکنون ۵۶ درصد از پرسنل شرکت در دوره های آموزشی آسیب های شغلی و ارگونومی حضور داشته و بیش از ۳۵۰۰۰ نفر ساعت در این دوره ها شرکت کرده اند و با تربیت مدرسین داخلی در زمینه ارگونومی نیاز شرکت به مدرسین خارج  از سازمان مرتفع شده است که این مهم با توجه به کاهش بیماری های اسکلتی و عضلانی شاغلین از دستاوردهای مهم این طرح محسوب می شود.

همچنین عضویت کمیته راهبری شرکت در انجمن متخصصین ارگونومی ایران از دیگر مواردی بود که می تواند راه گشای پروژه های آتی باشد.