علی صالحی روز یکشنبه نود و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: رقم موجود در لایحه ۸۰۰ میلیارد تومان با تضمین ۵۰ درصد از سوی دولت بود که در جلسه امروز افزایش ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر پیشنهاد و در نهایت تصویب شد.

وی ادامه داد: در این لایحه به توسعه زیرساخت اتوبوس تندرو(بی.آر.تی) بطور ویژه توجه شده است تا در نهایت شاهد بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی شهر اصفهان باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین با اشاره به تصویب طرح جامعی در منطقه هشت شهرداری پس از ۲۰ سال خاطرنشان کرد: بر همین اساس کاربری‌های این ناحیه تعیین تکلیف شد تا مردم در زمینه ساخت و سازها از بلاتکلیفی خارج شوند. صالحی افزود: از طرف دیگر شهرداری در حوزه فضای سبز و معابر، اقدامات خود را در این منطقه آغاز خواهد کرد و میزان فعالیت‌های عمرانی نیز بیشتر خواهد شد.

حمایت شهرداری از مردم فعال در حوزه فرهنگ

شهردار اصفهان نیز با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در شهر مستلزم حمایت از گروه‌های مردمی است و بر همین اساس آمادگی داریم تا به فعالان فرهنگی مانند هیات‌ها و کانون‌ها، امکانات و تجهیزات لازم را ارائه کنیم.

علی قاسم‌زاده با اشاره به نقش تسهیلگر شهرداری در امور فرهنگی گفت: فعالیت فرهنگی از سوی مردم نتایج بهتری دارد و سیاست‌ها و تصمیمات ما نیز همچون سال های اخیر، در آینده بر همین مبنا خواهد بود.

وی اضافه کرد: مدیریت شهری در این دوره، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی را بعنوان یکی از اولویت‌های خود در نظر گرفته است و تلاش ما نیز رفع موانع موجود خواهد بود.

شهردار اصفهان افزود: حمایت از گروه‌های مردمی، افزایش خلاقیت و ابتکار آنان را در پی خواهد داشت لذا کمک به مجموعه‌ها و هیات‌های فرهنگی در دستور کار شهرداری قرار دارد.

گفتنی است حمل و نقل عمومی از اصلی‌ترین نیازهای اصفهان به شمار می‌رود، بر همین اساس هشت هزار میلیارد تومان از بودجه امسال شهرداری این کلانشهر به توسعه زیرساخت‌ها با هدف بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی در این دیار اختصاص یافته است. خدمت رسانی اتوبوسرانی اصفهان به شهروندان اکنون با حدود یک هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس انجام می‌شود.