رشد تولید در فریدن نیازمند ورود موثر بخش خصوصی است

وی با بیان اینکه رویکرد استان اصفهان هدایت سرمایه گذاری در مناطق محروم است، اظهار‌کرد: توسعه اشتغال و کاهش بیکاری نیز از اولویت های مدیریت این شهرستان است‌.

عباسی با اشاره به اینکه تعهد اشتغال شهرستان فریدن در سال گذشته یکهزار و ۶۶ مورد بود، خاطرنشان کرد: پارسال در مجموع یکهزار و ۵۳۱ مورد فرصت شغلی در بخش های خدماتی، کشاورزی و صنعتی در سامانه به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: بر اساس اطلاعات سامانه ملی رصد اشتغال، شهرستان فریدن با پیشرفت ۱۴۳.۶۲ درصدی ثبت اطلاعات شغلی در سال ۱۴۰۱ در جایگاه نخست استانی قرار گرفته است.

فرماندار فریدن با بیان اینکه در این رابطه با نقطه مطلوب فاصله داریم، گفت: از این رو امسال نیز اهتمام مدیران نهادهای اجرایی تلاش برای رونق تولید و توسعه اشغال است و در این رابطه هیچ عذر و بهانه‌ای برای اجرا نشدن تعهدات اشتغال از سوی مدیران پذیرفته نمی شود. عباسی با اشاره به ظرفیت های فریدن در بخش کشاورزی، دامداری و گیاهان دارویی، اظهار‌کرد: استقرار صنایع تبدیلی و بسته بندی، تسهیل قانون و ساز و کارها، بررسی ایده های کارآفرینان، ارائه تسهیلات اشتغالزایی و حمایت از سرمایه گذاران با هدف رونق تولید در شهرستان بطور جدی دنبال می شود. فرماندار فریدن توسعه مشاغل خُرد و خانگی را از دیگر برنامه های مدیریت شهرستان عنوان کرد.

عباسی به فعالیت مستمر و هدفمند ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در این شهرستان اشاره و اضافه کرد: ترسیم چشم انداز صادرات، رفع مشکلات واحد های تولیدی، کمک به تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام، تعیین تکلیف بدهی های معوق، رفع موانع محیط زیستی و فرایند استعلام های مورد نیاز طرح ها در این ستاد پیگیری و تسهیل می شود.

به گزارش ایرنا، در اردیبهشت سال ۱۴۰۰، طرحی در هیات وزیران مُصوب و به دستگاه‌های دولتی ابلاغ شد که بر اساس آن واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی که از سال ۱۴۰۰ در فریدن احداث می‌شوند یا به بهره‌برداری می‌رسند مانند مناطق آزاد تجاری، صنعتی و کالاهای تولیدی و توسعه به مدت ۲۰ سال از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.

همچنین با هدف رفع بیکاری در منطقه از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه، فریدن بعنوان منطقه «غیر برخوردار از اشتغال» تعریف شده است.

فریدن با ۲ شهر، ۲۸ روستا و جمعیت افزون بر ۴۹ هزار نفر در ۱۴۰ کیلومتری غرب استان اصفهان واقع است