تسنیم- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خراسان شمالی گفت: امسال 15 میلیارد ریال برای توسعه اقامتگاه‌ها و کمپ‌های گردشگری این استان اختصاص می‌یابد.
آدینه محمد سویدانلویی اظهار کرد: ۶ میلیارد ریال از این رقم برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در جاجرم و ۹ میلیارد ریال نیز برای ایجاد کمپ‌های گردشگری در فاروج اختصاص می‌یابد. وی خاطرنشان کرد: ایجاد و راه‌اندازی اقامت‌های بوم‌گردی در روستاهای استان نیز امسال ۱۰ میلیارد ریال اعتبار دارد و متقاضیان اجرای طرح‌های گردشگری مزبور تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره و ارزان‌قیمت دریافت می‌کنند.

سویدانلویی با تأکید بر ظرفیت‌های استان برای جذب اکو توریسم گفت: امسال هر فرمانداری مکلف شده است تا زیرساخت‌های مناسب برای جذب گردشگر را در یک روستا فراهم کند و بر این اساس قرار است هشت روستای استان از زیرساخت‌های مناسب گردشگری برخوردار شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: ظرفیت‌های اکو توریسم در خراسان شمالی فراتر از تصور است و برای رونق صنعت گردشگری و بهره‌مندی از این فرصت‌ها نیاز است تا تورگردانان و دفاتر خدمات مسافرتی این ظرفیت‌ها را به خارج از استان و حتی خارج از کشور معرفی کنند.