مدیر پروژه احیای میدان امام علی(ع)گفت: ساخت ورودی میدان جلوخان مسجدجامع در ورودی هاتف و ولیعصر با هزینه ۱.۵ میلیارد تومان در دست اجراست و تا پایان مهرماه تکمیل می شود. بابک کاویان اظهارکرد: عملیات اجرایی فاز سوم میدان امام علی(ع) شامل پروژه میدان جلوخان مسجد جامع و طرح های پیرامونی میدان در دستور کار است. وی افزود: میدان جلوخان مسجد جامع به وسعت ۲۰ هزار مترمربع در ۶ قطعه در حال احداث است.

تکمیل بدنه سازی شرقی میدان جلوخان مسجدجامع

مدیر پروژه احیای میدان امام علی(ع) تصریح کرد: در ضلع شرقی میدان جلوخان پروژه های A۹ و A۱۰ و در ضلع شمالی پروژه های A۱۱، A۱۲ و A۱۳ در دست اجراست. کاویان خاطرنشان کرد: پروژه A۹ و A۱۰ شامل بدنه سازی شرقی میدان جلوخان تکمیل شده است. وی اظهارکرد: پروژه A۱۱ در ضلع شمالی میدان به وسعت ۲ هزار و ۱۰۰ متر در دست انجام است که ۱۵۰۰ متر آن به صورت یک طبقه و ۶۰۰ متر آن به صورت ۲ طبقه اجرا می شود. مدیر پروژه احیای میدان امام علی(ع) ادامه داد: پروژه A۱۱ که شامل بدنه سازی میدان و احداث مغازه های تجاری است تاکنون ۳۷ درصد پیشرفت داشته و ظرف ۳ ماه اول سال آینده به بهره برداری می رسد. کاویان با بیان اینکه هنوز اجرای پروژه A۱۲ آغاز نشده است، اضافه کرد: پروژه A۱۳ نیز شامل ساخت رواق و بدنه سازی میدان در ورودی خیابان مجلسی است که در ۳ ماهه اول سال جاری تکمیل شد.

احداث و مرمت موزه میدان امام علی(ع) در سرای خیار سابق

وی به احداث موزه میدان امام علی(ع) اشاره و بیان کرد: احداث و مرمت موزه میدان امام علی(ع) در سرای خیار سابق از جمله پروژه های داخل میدان جلوخان است که در ۲ قسمت مرمت و نوسازی در حال اجراست. مدیر پروژه میدان امام علی(ع) گفت: قسمت نوساز موزه میدان امام علی(ع) به مساحت ۲ هزار و ۱۵۰ متر در ۳ طبقه در حال احداث است و تاکنون مراحل سفتکاری پروژه ۸۰ درصد پیشرفت داشته است. کاویان با اشاره به اینکه قسمت مرمت موزه میدان امام علی(ع) به مساحت ۱۶۰۰ متر مربوط به دوره صفویه است، تصریح کرد: به موازات آزادسازی و رفع معارضات، مرمت موزه نیز انجام می شود. وی با بیان اینکه فضای زیرین میدان جلوخان به مساحت ۵ هزار مترمربع با کاربری تجاری در ضلع شمال شرقی میدان ساخته می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به رفع معارضات ملکی فاز اول پروژه فضای زیرین میدان به مساحت ۱۶۰۰ مترمربع از شهریورماه آغاز شده است و ظرف ۹ ماه آینده تکمیل می شود. مدیر پروژه میدان امام علی(ع) به پروژه های پیرامونی میدان جلوخان مسجد جامع اشاره کرد و گفت: ساخت ورودی میدان جلوخان مسجدجامع در ورودی هاتف و ولیعصر با هزینه ۱.۵ میلیارد تومان در دست اجراست و تا پایان مهرماه تکمیل می شود.