ایجاد شرکت‌های بین المللی حمل‌و‌نقل در اصفهان
دنیای اقتصاد: استاندار اصفهان گفت: اصفهان جایگاه خوبی در باربری و حمل و نقل بین المللی ندارد و در این راستا باید حداقل بین ۳۰ تا۴۰ شرکت بین المللی باربری و حمل و نقل در استان اصفهان ایجاد شود.

رسول زرگرپور در بیست و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان، با تاکید بر اینکه جلسات گفتگوی دولت و بخش خصوصی به طور ماهیانه و مستمر برگزار شده و مصوبات خوبی به همراه داشته است، اظهار داشت: در جلسات اخیر، مصوبات قبلی شورا مرور شده تا اطمینان حاصل شود آنچه که تصویب شده مورد اجرا گذاشته شده است. وی بیان داشت: در بخش بانک ها از سال ۹۱ تاکنون ۱۱ مصوبه در سطح استانی و ۱۷ مصوبه نیز در سطح ملی به تصویب رسیده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه از دو جلسه گذشته موانع، مشکلات و راهکارهای توسعه بخش تعاون در دستور کار قرار گرفته است، اظهارداشت: بنا بر ابلاغ مقام معظم رهبری باید بخش تعاون ۲۵ درصد سهم اقتصاد را داشته باشد که اکنون کمتر از ۴ تا ۵ درصد این سهم محقق شده و در صدد توسعه این بخش هستبم.

زرگرپور افزود: تا این جلسه ۱۷ مورد از راهکارها و مشکلات بخش تعاون بررسی شده و باقیمانده نیز به مرور انجام خواهد شد. وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از بار و ۲۰ درصد از مسافران کشور ازشریان های حیاتی استان اصفهان عبور می کنند، گفت: به دلیل صنعتی و کشاورزی بودن، استان اصفهان مکانی است که حمل و نقل و باربری در آن زیاد است اما شرکت بین المللی باربری و حمل و نقل در این استان وجود ندارد در حالی که باید حداقل بین ۳۰ تا۴۰ شرکت فعال در استان اصفهان وجود داشته باشد.

استاندار اصفهان از تشکیل کارگروهی در این خصوص خبر داد و گفت: در این کارگروه در رابطه با ایجاد شرکت های بزرگ بین المللی که بتوانند جایگاه خاصی را در بخش حمل و نقل داشته باشند تصمیم گیری خواهد شد.
وی یکی از این تصمیمات را ارتقای شرکت های کوچک و خودمالکی عنوان کرد و افزود: این شرکت ها می توانند در قالب یک مجموعه قرار بگیرند که فعالیت آن ها اقتصادی باشد و بتوانند جایگاه خوبی را در حمل و نقل بین المللی داشته باشند درحالیکه اصفهان این جایگاه را ندارد.