1- «بابک حمیدیان» با فیلم‌های«چ»، «پنجاه قدم آخر»، «رستاخیز» و «قصه‌ها» که در بخش اصلی جشنواره سی‌ودوم فیلم فجر حضور دارند و همچنین فیلم «با دیگران» که در بخش «نگاه نو» به ‌نمایش درخواهد آمد، پرکارترین بازیگر جشنواره سی و دوم است.
۲- «شهاب حسینی» که حالا ردای کارگردانی به تن کرده است و قرار بود با «ساکن طبقه وسط» اولین فیلمش در بخش «نگاه نو» جشنواره حضور داشته باشد که در آخرین روزها به دلیل تکمیل نشدن مراحل فنی از حضور در جشنواره فیلم فجر انصراف داد.
۳- رضا یزدانی و محمدرضا فروتن ترانه‌های فیلم «متروپل» مسعود کیمیایی را خوانده‌اند.
۴- اکبر عبدی برای سومین‌بار در نقش یک زن به سینما می‌آید. عبدی که تا کنون دو بار در نقش یک زن در سینما بازی کرده این بار این نقش را در فیلم «خواب زده‌ها» به کارگردانی فریدون جیرانی بازی می‌کند.pic۱
۵- بابک زنجانی میلیاردر معروفی که این روزها در بازداشت به سر می‌برد و منقدان از او به‌عنوان «کاسب تحریم» نام می‌برند، نام شرکت سرمایه‌گذاریش «سورینت فیلم» در تیتراژ دو فیلم لامپ۱۰۰ (سعید آقا خانی) و سیزده (هومن سیدی) که هر دو فیلم‌های اول کارگردان‌هایشان است، به‌عنوان سرمایه‌گذار آمده است.
۶- دو فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» به کارگردانی محسن امیریوسفی و «بلوک ۹ خروجی ۲» به کارگردانی علیرضا امینی مهم‌ترین راه نیافته‌های جشنواره امسال هستند.
۷- سهراب پورناظری آهنگساز و همایون شجریان خواننده موسیقی فیلم «آرایش غلیظ» به کارگردانی حمید نعمت‌اله هستند.
۸- فیلم «روزگاری عشق و خیانت»به کارگردانی «داود بیدل» که در بخش فیلم اولی‌های جشنواره حضور دارد همان فیلمی است که به تهیه‌کنندگی برادر جواد شمقدری؛ یعنی روح‌الله شمقدری با بودجه‌ای میلیاردی ساخته شد و نامش «عبور از مه» بود که حالا نامش را عوض کرده‌اند؛ بلکه فراموش کرده باشیم.
۹- فیلم «خانه پدری» کیانوش عیاری در سه سال گذشته تبدیل به یک گره کور شده بود و ناراحتی‌های مالی و روحی و جسمی زیادی به کیانوش عیاری زده بود که کمتر کسی از اتفاقات آن بی‌خبر مانده است. مقاومت‌های عیاری بالاخره جواب دادند و این فیلم مجوز دیده شدن روی پرده را گرفت، گرچه راهی بخش خارج از مسابقه جشنواره شد.pic۲
۱۰- «ساره بیات» که با تک فیلم «جدایی نادر از سیمین» فرهادی به مخاطب‌های سینما معرفی شد در جشنواره امسال با سه فیلم «خواب‌زده‌ها»، «فصل فراموشی فریبا» و «لامپ۱۰۰» جزو بازیگران پرکار جشنواره امسال محسوب می‌شود.