«هنیتا»؛ محصولی بدون ترانس و با کیفیت

مدیرعامل شرکت چاشت پسند(هنیتا) گفت: مجموعه ما یک هلدینگ مشارکتی است که از چند بخش تولیدی و یک شرکت بازرگانی به اسم فرایش مهر آذر با مدیریت آقای پیرایش است که اقداماتی از جمله خرید و واردات روغن خام، تهیه مواد اولیه و فروش آنها را انجام می‌دهد، تشکیل شده است. قمرزاد با بیان اینکه چاشت پسند نزدیک به یکسال است که وارد بازار فروش شده است، افزود: این مجموعه حدود هشت سال کار تحقیقاتی، سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی و نصب ماشین‌آلات را در دستور کار خود قرار داده بود و توانست با به روزترین ماشین‌آلات تولیدکننده روغن نباتی و مشتقاتش وارد بازار شود و اکنون جزء بهترین‌های این صنعت است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های تولیدی زیر مجموعه چاشت پسند کار تولید و فرآوری محصول را انجام می‌دهد، اظهار کرد: کل صنعت روغن در ایران در حدود یک و نیم میلیون تن فرآوری روغن دارد که در چند بخش شامل تولید روغن بطری مایع به عنوان پرمصرف‌ترین روغن در بین خانوارها و انواع روغن در حلب‌های ۵/ ۱ کیلیویی و ۵/ ۴ کیلویی و همچنین تولید روغن برای صنایع بیسکوییت، آردی و نان، خامه، بستنی، شکلات و غیره مضافا انواع روغن صنف برای روغن‌های قنادی و انواع شیرینی و نهایتا بخش کوچکی به نام کره گیاهی «مارگارین» تقسیم می‌شود. قمرزاد یکی از دلائل کاهش سن سکته را استفاده از روغن با ترانس بالا در گذشته‌ها دانست و گفت: خوشبختانه با اقدامات موثر وزارت بهداشت این معضل در شرف حل و فصل نهایی است. از آنجا که روغن یک کالای استراتژیک است که ۹ کیلو کالری در هر گرم به انسان انرژی می‌دهد و باید آن را درست و کنترل شده مصرف کرد، کار اصلی و تخصصی شرکت چاشت پسند اساسا تولید در بخش صنعت، صنف و کره گیاهی با اسید چرب ترانس بسیار پایین منطبق با ضوابط تازه تدوین وزرات بهداشت به صورت داوطلبانه می‌باشد. وی اظهار کرد: شرکت ما توانست در زمان تحریم و با صرف هزینه‌های بالای اقتصادی بهترین روغن با کیفیت را روانه بازار کند و همزمان با ورود ما به بازار، سازمان نظارت بر غذا و دارو اعلام کرد که در تمامی محصولات چراغ راهنمای مصرف وجود داشته باشد. این چراغ راهنما شامل علامت‌های چربی، قند، نمک و ترانس است.

مدیرعامل چاشت پسند (هنیتا) گفت: بخشنامه‌ای از سوی وزارت بهداشت و سازمان استاندارد صادر شده که کارخانه‌ها محصولات مصرف مستقیم خود را با ترانس زیر دو درصد روانه بازار کنند که امیدواریم این بخشنامه بنا بر انتظار هر چه زودتر وارد سایت استاندارد شده و این امر باعث شود که یک انقلاب بزرگ در صنعت روغن اتفاق بیفتد. وی افزود: اعتقاد داریم که برای سلامت جسم باید هزینه کرد و در این راستا شرکت چاشت پسند محصولات سفره خود را به عنوان کالایی بسیار سالم، با اسید چرب ترانس نزدیک به صفر و با قیمت مناسب (پیش از تصویب تمامی ضوابط و قوائد وزارت بهداشت) تقدیم به مصرف‌کنندگان ایران می‌کند. قمرزاد اظهار داشت: اطمینان دارم هزینه‌ای که ما برای کالای سالم می‌کنیم بسیار کمتر از هزینه درمان بیماری‌های ناشی از آن است و این برای مجموعه ما افتخاری بزرگ است. شرکت چاشت پسند اولین تولیدکننده روغن‌های کم ترانس و بی ترانس است که به واسطه این امر معروف شده و نشان پیشتازان سلامت غذا را دریافت کرده است. وی ادامه داد: اگر هر کدام از کارخانه‌های تولیدکننده در راستای سلامت افراد گام بردارد، ایران فردا قطعا یک ایران ایمن و سلامت خواهد بود. قمرزاد اظهار کرد: توسعه بازار و ورود به بازار کره گیاهی که از چند ماه گذشته شروع شده است و تولید روغن بدون ترانس از اهداف شرکت طی سال جاری و سال‌های آینده است. مدیرعامل شرکت چاشت پسند (هنیتا) افزود: با توجه به اینکه طی سه سال گذشته کارهای ارزشمند و قابل تقدیری از سوی دولت در صنعت روغن صورت گرفته و امیدواریم که دولت به عدم سهمیه‌بندی پالم پایبند باشد و از طریق سازمان استاندارد و وزارت بهداشت موضوع کیفیت محصولات نهایی و کاهش ایزومرهای ترانس و اشباع را با جدیت دنبال کند و همچنین نظارت کافی بر این بخش داشته باشد.

«هنیتا»؛ محصولی بدون ترانس و با کیفیت