مریم عسگری لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت اگر چه این روزها مخاطبان خاص و محدودی دارند، اما تنوع زیادی در بازار کامپیوتر داشته و در پی آن هر روز نیز شاهد عرضه نمونه‌های جدیدتر در این زمینه، مبتنی بر تکنولوژی‌های نوین‌تر هستیم.نمونه‌هایی که از لحاظ قابلیت‌های فنی یک سر و گردن از سایر نمونه‌های موجود در بازار بالاتر هستند و حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. خریداران این لپ‌تاپ‌ها که عمدتا کاربران حرفه‌ای هستند و از لپ‌تاپ خود انتظاری بیش از یک کامپیوتر شخصی همراه دارند، نیز همیشه منتظر ورود تازه‌های این محصولات به بازارها هستند. طراحان به ویژه طراحان صنعتی، گرافیست‌ها، تدوینگران فیلم و تصویر و افرادی که با عکس و... سرو کار دارند، گیمرها و... از دسته افرادی هستند که نیازشان به یک لپ‌تاپ فوق حرفه‌ای موجب می‌شود که در جرگه خریداران این نمونه‌های گران قیمت در بازار قرار گیرند. با توجه به این موضوع و گستردگی تنوع برند و مدل در بازار این لپ‌تاپ‌ها، در این بخش ما به معرفی برخی از حرفه‌ای ترین لپ‌تاپ‌های معرفی شده در بازارهای جهانی پرداخته‌ایم. اگر به این موضوع علاقه‌مندید این مطلب را بخوانید:


RAZER
در بین برندهای موجود در بازار داخلی برند
RAZERبه عرضه‌کننده تجهیزات گران‌قیمت مخصوص گیم معروف است.
با توجه به جلب توجه گیمرها به کامپیوترهای همراه (نوت بوک‌ها) این برند نیز چند نمونه لپ‌تاپ فوق حرفه‌ای به بازار معرفی کرده است که البته به طور سفارشی به بازار داخلی نیز وارد می‌شوند. لپ‌تاپ‌های RAZER در مدل‌های محدودی در بازارهای جهانی موجودند و مخاطبان بسیاری دارند. وزن کم به دلیل تجهیز به بدنه آلومینیومی، سرعت بالا و مصرف کم انرژی به دلیل استفاده از به روز‌ترین پردازنده‌ها و قابلیت‌هایی که منجر به ایجاد فضای کاربری بهتری برای گیمر می‌شود از قابلیت‌های این دستگاه‌ها به شمار می‌روند.در این بخش به معرفی دو دستگاه باقابلیت و معروف از این خانواده می‌پردازیم:


RAZER BLADE PRO
قیمت: ۲.۵۰۰ تا ۲.۷۰۰ دلارpic۱
مدل Blade Pro لپ‌تاپی حرفه‌ای و باقابلیت از این خانواده است که مبتنی بر ویندوز Intel® Core™ i۷-۴۷۰۰HQ Quad Core با سرعت پردازنده ۴/۲ گیگاهرتز، قابل ارتقا تا ۴/۳ گیگاهرتز است.
در مورد پردازنده RAZER BLADE PRO باید بگوییم که لپ‌تاپ حرفه‌ای مذکور به پردازنده Ivy Bridge اینتل مجهز است. این پردازنده پردازش ۲۲ نانومتری و TDP با ۲۵ وات دارد. از آنجا که هر چهار هسته این پردازنده فعال هستند می‌تواند به سرعت توربوی ۹/۲ گیگاهرتز برسد. پردازنده این دستگاه همچنین با دو هسته فعال می‌تواند تا سرعت ۱/۳ گیگاهرتز و با یک هسته فعال به سرعت ۲/۳ گیگاهرتز برسد. این پردازنده، خود گرافیک اچ‌دی ۴۰۰۰ اینتل را دارد اما Razer برای این محصول، پردازنده گرافیکی GeForce GTX ۶۶۰M انویدیا را انتخاب کرده است. این کارت گرافیک نیز مصرف انرژی مناسبی دارد و تصاویر در نمایشگر Switchblade بسیار باکیفیت دیده می‌شوند. این لپ‌تاپ حرفه‌ای همچنین به چیپ ستMobile Intel® PCHM ۸ series، حافظه هشت گیگابایتی از نوعDDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD مجهز است.
در مورد صفحه نمایش هم باید بگوییم که RAZER BLADE PRO به صفحه نمایش ۳/۱۷ اینچی لمسی فول اچ پی با نسبت کنتراست ۱۶ به ۹ و وضوح تصویر ۱۹۲۰×۱۰۸۰ نقطه در اینچ مجهز است.
تجهیز به اسپیکرهای استریو، فیش ۵/۳ میلی‌متری صدا، پورت کمبو، سه پورت USB ۳.۰، پورت HDMI و... از دیگر قابلیت‌های این کامپیوتر همراه جدید است. لپ‌تاپ ۹/۲ کیلوگرمی RAZER اما مشخصه‌های خاصی دارد که موجب جذابیت بسیار زیاد آن نزد کاربران شده است. یکی از شاخص‌ترین مشخصه‌ها تجهیز دستگاه به تاچ پدی خاص است که همچون نمایشگر دوم به کاربر اجازه چک کردن ایمیل، تماشای ویدئوهای یوتیوب و از همه بهتر، تقویت بازی را می‌دهد. در حقیقت رابط کاربری مذکور که Switchblade نامیده می‌شود، شامل تاچ‌پد چند لمسی با صفحه نمایش ال‌سی‌دی چهار اینچ و رزولوشن ۸۰۰×۴۸۰ پیکسل، دو کلید با نور زمینه است که Razer به آنها کلیدهای لمسی تطبیق‌پذیر دینامیک می‌گوید. این لپ‌تاپ بدنه‌ای آلومینیومی مشکی رنگی دارد که موجب کاهش وزن آن شده است. قیمت این دستگاه در حدود دو هزار و ۵۰۰ تا دو هزار و ۷۰۰ دلار اعلام شده است.

RAZER BLADE
قیمت: ۲.۰۰۰ تا ۲.۳۰۰ دلارpic۲
Razer Blade هم مانند مدل قبلی اش دارای یک طراحی نازک و براق به همراه یک نمایشگر ۱۴ اینچی با کیفیت عالی، زمان بوت سریع و پد لمسی بسیار مطلوب و جذابیت‌های فراوان برای علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری است.
این دستگاه که البته دستگاهی جدید نیست به پردازنده Intel® Core™ i۷-۴۷۰۲HQ Quad Core با سرعت ۲/۲ گیگاهرتز، قابل ارتقا تا ۲/۳ گیگاهرتز مجهز است. ‌رم دستگاه هم هشت گیگابایت از نوعDDRIII است. تجهیز به هارددیسک ۵۱۲ گیگابایتی SSD، وب کم (Built-in HD webcam (۱.۳MP، سه پورت usb ۳.۰ با رنگ سبز، ورودی ۵/۳ میلی‌متری جک صدا، پورت HDMI و قفل از نوع Kensington است.
صفحه نمایش هم ۱۴ اینچ با نسبت کنتراست ۱۶ به ۹ و وضوح تصویر ۱۶۰۰×۹۰۰ نقطه در اینچ است. کارت گرافیکی این دستگاه همIntel HD۴۶۰۰ در کنارTX ۷۶۵M NVIDIA® GeForceG است.
دستگاه ۸/۱ کیلوگرمی RAZER در ابتدای ورودش به بازار قیمتی حدود دو هزار و ۸۰۰ دلار داشت. اما اکنون قیمتی این دستگاه بسته به کانفیگ بین دو تا دو هزار و ۳۰۰ دلار متفاوت است.

Alienware
شرکت Alienware زیرمجموعه شرکت Dell است که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۶ آغاز کرد.
محصولات اصلی این شرکت شامل لپ‌تاپ و دسکتاپ مخصوص بازی و همچنین ابزارهای جانبی لوکس کامپیوتری است.
بر پایه شعار این شرکت،محصولات این شرکت نمادی از پیوند سه عامل «کارآیی، استحکام و زیبایی» هستند. با توجه به اینکه بحث ما در مورد لپ‌تاپ‌های فوق حرفه‌ای گیمینگ است در این بخش ما به معرفی سه محصول شگفت‌انگیز این خانواده می‌پردازیم. سه مدلی که اکنون با اندکی تغییرات در نوع پردازنده و ترکیبات ظاهری به بازار عرضه شده‌اند.

Alienware ۱۴
قیمت: ۱.۱۰۰ دلارpic۳
مدل Alienware ۱۴ کوچک‌ترین عضو خانواده است. این مدل برای گیمرهایی طراحی شده است که به یک لپ‌تاپ گیمینگ قابل حمل نیاز دارند که در کوله پشتی خود جا دهند.
می‌توان گفت این لپ‌تاپ دارای طراحی جدید، زیبا و زاویه‌دار (قسمت پشتی مانیتور) است. طراحی این دستگاه از جت‌های جنگی و بمب افکن الهام گرفته شده است. این طراحی شامل عایق آلومینیومی و آلیاژ منیزیومی در قسمت بدنه است. این لپ‌تاپ‌ها بسیار بادوام هستند و در ساخت ۶۰ درصد قطعات آن از فلزات مختلف استفاده شده است. کیبورد نیز با کاوری مخصوص جهت ارائه بهترین تجربه تایپ پوشیده شده است. قابلیت حمل و پاسخ‌دهی نیز کاملا مطابق نیاز گیمرها طراحی شده است.
مدل Alienware ۱۴ این بار مجهز به LCD مات (ضد تابش = Anti-Glare) است و زاویه دید گسترده و بدون تابش را در محیط‌های روشن برای گیمرها به ارمغان می‌آورد. این صفحه نمایش با تفکیک پذیری Full HD از نوع IPS است. در مورد قابلیت‌های فنی هم باید بگوییم لپ‌تاپ مذکورشامل پردازنده چهار هسته‌ای نسل چهارم Core i۷ و تراشه گرافیکی نسل GTX ۷۰۰M است. حافظه رم DDR۳ نیز با ولتاژ پایین برای افزایش عمر باتری در نظر گرفته شده است. در بخش ذخیره‌سازی نیز هم اکنون قابلیت استفاده از ابزارهای ذخیره‌سازی (HDD یا SSD) برای Alienware ۱۴ وجود دارد. لپ‌تاپ مذکور مجهز به اتصال شبکه Qualcomm Killer (بهترین نوع اتصال)، اسپیکرهای Klipsch و صدای DHT v۴ است.
همچنین نرم‌افزار به روز شده Alienware Command Center با رابط کاربرپسند امکان دسترسی و کنترل ابزارهای کاربردی اختصاصی Alienware را فراهم می‌کند. Command Center شامل ابزار اختصاصی تنظیم نور و افکت‌های دسک‌تاپ موسوم بهAlienFX Lightning است.
قیمت اعلام شده برای این نوت بوک فوق حرفه‌ای در حدود یک هزار و ۱۰۰ دلار است.

Alienware ۱۷
قیمت: ۱,۵۰۰ تا ۱,۶۵۰ دلارpic۴
در مدل ۱۷از این لپ‌تاپ‌ها پانل‌های بزرگ مسطح با کُنج‌های برنده در رنگ خاکستری تیره دیده می‌شود.
ضخامت دستگاه جدید نیز ۸/۱-۹/۱ اینچ و وزن آن ۱۲۸/۴ کیلوگرم است.
این لپ‌تاپ مانند مدل ۱۴ به پردازنده هاسول INTEL CORE I۷، رم هشت گیگابایتی قابل ارتقا تا ۳۲ گیگابایت و کارت گرافیکی NVIDIA® GeForce® GTX ۷۶۵M with ۲GB GDDR۵ مجهز است.
صفحه نمایش هم ۱۷ اینچ +HD با رزولوشن ۹۰۰×۱۶۰۰ پیکسل است. مانند مدل ۱۴ از لپ‌تاپ‌های این خانواده مدل ۱۸ نیز در بخش ذخیره‌سازی قابلیت استفاده از ابزارهای ذخیره‌سازی (HDD یا SSD) برای Alienware ۱۴ را دارد. لپ‌تاپ مذکور مجهز به اتصال شبکه Qualcomm Killer (بهترین نوع اتصال)، اسپیکرهای Klipsch و صدای DHT v۴ است.
همچنین نرم‌افزار به روز شده Alienware Command Center با رابط کاربرپسند امکان دسترسی و کنترل ابزارهای کاربردی اختصاصی Alienware را فراهم می‌کند. Command Center شامل ابزار اختصاصی تنظیم نور و افکت‌های دسک‌تاپ موسوم بهAlienFX Lightning است.
قیمت اعلام شده برای این لپ‌تاپ در حدود یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۶۵۰ دلار است.

Alienware ۱۸
قیمت: ۲,۱۰۰ دلارpic۵
این مدل از بهترین لپ‌تاپ‌های بازی Alienware محسوب می‌شود و یک صفحه نمایش ۴/۱۸ اینچی و چارچوبی با پورت‌های کافی را پوشش می‌دهد که با چنین ویژگی‌هایی رقیب کامپیوترهای رومیزی به حساب می‌آید. این لپ‌تاپ از این رو متمایز است که قادر به پشتیبانی از دیسک‌های سخت سه گانه و کارت‌های گرافیک دوگانه است. یک پردازنده نسل چهارمی Core i۷-۳۶۳۰QM، قدرت همه چیز در این لپ‌تاپ را تامین می‌کند و توسط ۸ گیگابایت رم و ۷۵۰ گیگابایت هارد دیسک پشتیبانی می‌شود. بازی‌ها از طریق ۲ گیگابایت کارت گرافیک GTX ۶۷۵M مدیریت می‌شوند.این مدل در مجموع از چهار پورت USB ۳.۰، رابط eSATA، اترنت گیگابایت، کارت‌خوان رسانه ۹ در ۱، خروجی‌های HDMI وMini DisplayPort، پشتیبانی کامل از صدای فراگیر ازجمله خروجی نوری و ویژگی‌های بیشتر بهره می‌برد. قیمت اعلام شده برای این لپ‌تاپ فوق حرفه‌ای در حدود ۲ هزار و ۱۰۰ دلار است.