واکنش وزیر دفاع روسیه به کمک ۶۱ میلیارد دلاری آمریکا به کی‌یف

روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که همگام با تحویل سلاح‌ های آمریکایی به اوکراین، ظرفیت تولید تسلیحات خود را افزایش می‌ دهد.

یورونیوز گزارش داد، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز در سخنانی ضمن صدور دستوری مبنی بر افزایش تولید اسلحه تاکید کرد که تحویل تسلیحات برای جنگ اوکراین باید تسریع شود.

بر این اساس، دستور وزیر دفاع روسیه در حالی صادر شد که جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا هفته گذشته مصوبه کنگره مبنی بر اختصاص ۶۱ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین را امضاء کرد.

این کمک‌ ها شامل تجهیزات توپخانه‌ ای، سامانه‌ های راکتی، مهمات ضدتانک و دیگر انواع تسلیحات می‌ شود.

خبر مرتبط
تجمع اعتراضی علیه حمایت نظامی لهستان از اوکراین در ورشو

یک خبرگزاری روسی به نقل از سازمان‌دهندگان این تظاهرات خبر داد که تجمع اعتراضی علیه حمایت نظامی لهستان از اوکراین در ورشو برگزار می‌شود.

روند رأی‌گیری و تصویب لایحه کمک ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین، ظرف چند دقیقه انجام شد؛ اتفاقی که بعد از چند ماه بلاتکلیفی لایحه در مجلس نمایندگان، حاکی از آن بود که قانونگذاران آمریکایی فارغ از تمایلات حزبی، به طور متفق‌القول حامی تداوم حمایت از اوکراین هستند؛ بایدن نیز سپس آن را امضاء کرد.

این در حالیست که یک سیاستمدار فرانسوی پیشتر در سخنانی تاکید کرد که کمک جدید آمریکا به کی یف تنها منجر به افزایش قربانیان در اوکراین خواهد شد.

«فلوریان فیلیپات»، رهبر حزب میهن پرستان فرانسه و نامزد انتخابات پارلمان اروپا در واکنش به تصویب لایحه اختصاص ۶۱ میلیارد دلار به اوکراین توسط مجلس نمایندگان آمریکا گفت که این رای چیزی را تغییر نخواهد داد و تنها منجر به طولانی شدن زمان جنگ و افزایش قربانیان خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.