عبور پرچم بارگاه حضرت رضا(ع) از 245 شهر در ایران و جهان
سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی از عبور پرچم گنبد مطهر حضرت رضا(ع) از 245 شهر در ایران و جهان توسط خادمان بارگاه منور رضوی خبر داد. سید احمد هاشم‌آبادی که در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با برنامه «صبح به‌خیر ایران» صحبت می کرد، مشهد الرضا(ع) را کانون توجه میلیون‌ها عاشق و دلداده‌ی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خواند و گفت: کاروان‌هایی از خادمان بارگاه منور رضوی، پرچم گنبد مطهر حضرت علی ‌بن موسی الرضا(ع) را به 200 شهر از 31 استان کشور حمل می کنند و شور، نشاط و احساس معنوی حرم مطهر حضرت شمس الشموس(ع) را برای نقاط مختلف ایران اسلامی به ارمغان می‌برند.
وی ادامه داد: همچنین خدام بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) با حضور خود و برافراشتن پرچم گنبد مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) در ۴۵ شهر از ۱۰ کشور جهان، جشن‌های زیر سایه خورشید را در گستره بین المللی برگزار می‌کنند.
سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی با اشاره به خدمات متنوع این نهاد در راستای ایجاد شرایط زیارتی مطلوب از لحظه ورود زائران به مجموعه بیش از 70 هکتاری حرم مطهر حضرت امام رضا(ع)،درباره ویژه برنامه «بشارت رضوان» گفت: با توجه به حضور پر رنگ زائران غیر ایرانی در این ایام، آستان قدس رضوی با برنامه‌های فرهنگی متنوعی تحت عنوان «بشارت رضوان»، میزبان زائران غیر ایرانی از جای جای جهان اسلام و کشورهای غیر اسلامی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به جشنواره کتاب سال رضوی اشاره و ابراز کرد: در جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی هر محقق و پژوهشگری که در حوزه امام رضا(ع) فعالیت علمی انجام داده باشد، می‌تواند با ارسال آثار خود در جشنواره شرکت کند.
وی اضافه کرد: تاکنون 320 اثر داستانی، شعر، کتاب، پایان‌نامه و آثار شایسته چاپ به دبیرخانه جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی ارسال شده که از این تعداد 45 اثر مربوط به محققان و پژوهشگران خارجی است.
سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی ارسال بسته‌های ویژه فرهنگی به نهادها و دستگاه‌های دولتی سراسر کشور را از دیگر برنامه‌های آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت معرفی و بیان کرد: ۸ تصویر زیبا از حرم مطهر رضوی و پوسترهایی از القاب حضرت رضا(ع) که به شکلی هنرمندانه و با خطی خوش به رشته تحریر درآمده‌اند، در قالب بسته‌هایی فرهنگی به نهادها و دستگاه‌های فرهنگی سراسر کشور ارسال می‌شوند.
وی از مراسم تعویض پرچم گنبد مطهر حضرت رضا(ع) با عنوان یکی از مهمترین ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در ایام دهه کرامت یاد و اظهار کرد: روز شنبه 15 شهریور، یک روز پیش از میلاد خجسته حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، پرچم گنبد مطهر رضوی در قالب ویژه برنامه «بر بال ملائک» طی مراسم با شکوهی تعویض می‌شود.
هاشم‌آبادی در پایان با اعلام خبر اجرای طرح «ارمغان رضوی»، ابراز کرد: هم‌زمان با روز میلاد باسعادت حضرت امام رضا(ع) یک میلیون و ۵۰۰ هزار بسته متبرک در قالب طرح «ارمغان رضوی» در مبادی ورودی حرم مطهر رضوی بین زائران توزیع می‌شود.